Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„McLaren“ svarsto apie įperkamo hečbeko kūrimą

Kai kurie gamintojai pradeda nuo paprastų automobilių, o vėliau, po ilgos istorijos jų gamoje atsiranda ir superautomobiliai. Tačiau „McLaren“ stovykloje situacija atvirkštinė – pirmiausiai britai sukūrė seriją puikių superautomobilių, o tik dabar žvalgosi į populiaresnius segmentus.
„McLaren P1“ surinkimo linija
„McLaren P1“ surinkimo linija / „McLaren“ nuotr.

„McLaren“ dizaineris Frankas Stephensonas yra puikiai žinomas žmogus automobilių pramonėje. Per savo karjerą jis dirbo su BMW, „Ferrari“, „Maserati“, „Alfa Romeo“ ir „McLaren“. Stephensono rankose gimė tokie projektai, kaip modernusis (2001-ųjų) „MINI Cooper“, „Ferrari F430“ bei populiarus visureigis BMW X5.

Duodamas interviu „Autovisie“ žurnalui į „McLaren“ kompaniją dirbti sugrįžęs specialistas atskleidė, kad 30-40 tūkst. eurų (maždaug 100-140 tūkst. Lt) vertės šios markės hečbekas su anglies pluošto monokoku būtų puikus projektas šviesiai šios kompanijos ateičiai užtikrinti.

Kai kurie prabangių ir greitų automobilių gamintojai, siekdami didesnių pardavimų ir ateities garantijų, renkasi prabangių visureigių gamybą. Taip pasielgė „Porsche“, „Maserati“, „Bentley“ ir net „Lamborghini“. Tačiau Didžiosios Britanijos kompanija svarsto apie kitokį planą įsiveržti į masinės gamybos automobilių segmentą.

„McLaren“ tiki, kad raktas į populiarių automobilių segmentą nebūtinai turi būti visureigio formos.

Šis projektas pagal riziką turėtų būti lyginamas su pavojingiausiais triukais, todėl „McLaren“ privalo viską įvertinti labai atsakingai. Jeigu britai išties sukurs įperkamą hečbeką, kuris be puikios išvaizdos demonstruos pažangias „McLaren“ technologijas ir šiai kompanijai būdingą filosofiją, tikėtina, kad tai ne tik smarkiai padidintų jų pardavimus, bet ir reputaciją.

Tačiau reputacija gali smarkiai nukentėti, jeigu bus taikoma per daug kompromisinių sprendimų, o automobilyje vairuotojai nematys jokio „McLaren“ šarmo.

Negana to, Frankas Stephensonas atskleidė ir tam tikras automobilių dizaino subtilybes. Pasak jo, darbas šių laikų dizaino studijose yra pernelyg suvaržytas – aukšti pareigūnai neleidžia sukurti kažko naujo, radikalaus, tuo tarpu norėdamas pabrėžti, kaip dizainas neturėtų evoliucionuoti, specialistas paminėjo „Audi“ automobilių išorės raidą.

Taip pat reikėtų nepamiršti, kad visai neseniai „McLaren“ rankomis sukirto su „Honda“ – abi kompanijos bendradarbiaus ne tik „Formulėje-1“, bet, tikėtina, ir serijinių automobilių gamyboje. Galbūt naujasis hečbekas bus kuriamas su japonų pagalba?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?