„Toyota Mega Cruiser“ buvo gaminamas gana trumpą laiką ir buvo pagamintas tik nedidelis skaičius automobilių. Tačiau entuziastams nėra ko nusiminti – manoma, kad „Toyota“ greitai imsis gaminti „TJ Cruiser“ visureigį, skirtą aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems žmonėms. Žinoma, jis tikrai nebus toks kietas kaip „Mega Cruiser“ – legendinis „Toyota“ visureigis, apie kurį tikriausiai nesate girdėję.
Žinoma, senas geras „Hummer H1“ patinka ne visiems. Tai yra didelis, sunkus ir lėtas visureigis, kuris miesto gatvėse atrodo kaip nerangus jautis. Tačiau tas automobilis iš tikrųjų yra labai įdomus. H1 yra civilinė karinio visureigio versija, priešingai nei H2 ir H3, kurie tuo pasigirti negali. Kadaise Antrojo pasaulinio karo laikų „Jeep“ virto CJ visureigiais (Civilian Jeep), kurie tapo „Wrangler“ pagrindu. Pasikeitė laikai, pasikeitė karyba, pasikeitė ir kariniai visureigiai, todėl H1 yra vertas dėmesio. Juolab kad techninius jo trūkumus šiais laikais išspręsti nesunku. H1 kainos ir dabar auga, o originalių pavyzdžių – mažėja.
Bet šįkart mes ne apie „Hummer“, nors „Toyota Mega Cruiser“ į H1 yra šiek tiek panašus. 1995–2001 metais gamintas visureigis visų pirma buvo skirtas Japonijos sausumos pajėgoms. Apsivilkęs karinę uniformą „Mega Cruiser“ pavirsta High Mobility Vehicle, gabena karius, tempia minosvaidžius, kulkosvaidžius ir pabūklus, tarnauja kaip raketų paleidimo ar radaro platforma. Tai yra platus ir itin pravažus karinis visureigis, tai kodėl jo nepardavus ir civiliams?
„Toyota Mega Cruiser“ pasižymi tvirta rėmine konstrukcija. 4,1 litro turbodyzelinis 4 cilindrų variklis, įprastai sutinkamas sunkvežimiuose, per keturių laipsnių automatinę transmisiją suko visus keturis „Mega Cruiser“ ratus. Žinoma, šis visureigis turėjo blokuojamus diferencialus – vieną gale, vieną priekyje ir vieną – centre.
Šis automobilis yra juokingai lėtas, nes tas nemažas variklis išvysto tik 116-127 kW galią, tačiau bekelėje „Mega Cruiser“ gali varžytis ir su moderniais visureigiais. Prie to prisideda ir įspūdinga 42 cm prošvaista. Įdomu ir tai, kad „Toyota Mega Cruiser“ yra manevringesnis nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio – jis yra ne tik varomas, bet ir vairuojamas visais keturiais ratais. Dėl to šios mašinos apsisukimo spindulys yra vos 5,6 m. Kita vertus, tai yra maža paguoda gyvenantiems sausakimšuose Japonijos miestuose.
Aišku, žodis Mega šio modelio pavadinime pasirinktas neatsitiktinai. „Mega Cruiser“ ilgis – 5,1, plotis – 2,17, aukštis – 2,08 metrai. Galbūt jums tai ir neatrodo labai daug, tačiau tai – didžiausias visureigis Toyota gamoje. Jis sveria daugiau nei 2,8 tonas. „Toyota“ gražuolį „Mega Cruiser“ aprūpino iš kompozitinių medžiagų pagamintu kapotu, taip sumažindama svorio centrą ir, aišku, palengvindama priėjimą prie variklio.
Gyvenimas su „Mega Cruiser“ nėra toks jau sunkus. Priešingai nei karinė versija, „Mega Cruiser“ dėvi paprastas padangas (karinis visureigis buvo apautas run-flat padangomis), viduje yra kondicionierius ir stereo aparatūra. „Mega Cruiser“ gali vežti net 6 žmones – du priekyje ir keturis gale. Žinoma, karių pervežimui skirtas visureigis sutalpina net 10 žmonių, bet „Mega Cruiser“ tokios talpos nereikia. Tiesą sakant, net ir esamos sėdynės tokiuose visureigiuose užpildomos retai.
Taigi, kodėl jūs apie „Toyota Mega Cruiser“ nesate girdėję? Viskas labai paprasta – didžiausias „Toyota“ visureigis buvo parduodamas išimtinai tik Japonijoje. „Toyota“ neketino pradėti civilinių bekelės automobilių gamybos, tačiau norėjo keletą tokių visureigių pasiūlyti policijai, gelbėjimo tarnyboms, o vėliau ir privatiems asmenims.
„Mega Cruiser“ buvo pardavinėjamas tik keliose gamintojo atstovybėse Japonijoje. Visi šie automobiliai yra dešiniavairiai, todėl ir dabar dauguma jų liko Japonijoje. Beje, savo laiku „Mega Cruiser“ buvo gana brangus – 1999 metais jis kainavo apie 85 tūkstančius eurų ir sukiojosi netoli brangiausių japoniškų automobilių sąrašo viršaus. Greičiausiai todėl per 6 metus „Toyota“ pardavė tik 136 „Mega Cruiser“ visureigius – žymiai mažiau nei karinės paskirties versijų.