Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmai pranešė pirmadienį atsisakę priimti Rakauskų šeimos netiesiogiai valdomos bendrovės „Baltic Shopping Centers“ skundą Kauno savivaldybės administracijai. Įmonė prašė pripažinti neteisėtu ir panaikinti Kauno valdžios liepos pradžios sprendimą pritarti kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstrukcijos projektiniams pasiūlymams.
Teismas nutarė, kad „Megos“ valdytoja nėra statybos dalyvė, o savivaldybės sprendimas, kol nėra išduotas statybos leidimas, jam nesukelia jokių teisinių pasekmių.
„Sprendimas nepritarti projektiniams pasiūlymams tam tikrais atvejais gali sukelti teisines pasekmes statytojui, tačiau sprendimas pritarti projektiniams pasiūlymams iš esmės yra tarpinio procedūrinio pobūdžio. Po jo priėmimo statytojas rengia statinio projektą, kuriam vėliau nustatyta tvarka gali būti pritarta arba nepritarta, ir galiausiai išduodamas statybą leidžiantis dokumentas“, – rašoma teismo pranešime spaudai.
Teismo nutartis per 7 dienas gali būti skundžiama Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
Kauno savivaldybei birželį paviešinus beveik 3 kilometrų ilgio kelio rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus, „Megos“ valdytoja pareiškė, jog jie gali apsunkinti patekimą į Šilainių, Vytėnų ir Sargėnų mikrorajonus.
Kauno valdžia ir Lietuvos automobilių kelių direkcija ketina pasirašyti bendradarbiavimo sutartį dėl 100 mln. eurų vertės Islandijos prospekto rekonstrukcijos.
Direkcija praėjusią savaitę kreipėsi į Valstybinę statybos inspekciją ir Nacionalinę žemės tarnybą, siekdama išsiaiškinti, kas įrengė automobilių stovėjimo aikštelę šalia magistralės, greta „Megos“.
„Baltic shopping centers“ vadovas Zenonas Meškauskas tuomet tvirtino nieko apie Kelių direkcijos pretenzijas nežinantis. Anot jo, bendrovė sutinka, kad visuomenės poreikiams – Islandijos plento rekonstrukcijai – būtų paimta dalis jos valdomos teritorijos.
Magistralinio kelio ruožą nuo Biruliškių iki „Megos“ sankryžos numatoma rekonstruoti į aštuonių eismo juostų kelią. Be to, bus pastatytas naujas 2 eismo juostų tiltas šalia šiaurinio Kleboniškio tilto, vietoj 1964 metais statyto Kleboniškio tilto bus statomas 4 eismo juostų tiltas tranzitiniam eismui, o 1981 metais statytas pietinis 2 eismo juostų tiltas, kuriuo dabar vyksta eismas iš Klaipėdos į Vilnių, bus remontuojamas.
Preliminari 5 metų trukmės projekto vertė siekia 100 mln. eurų, iš jų beveik 60 mln. eurų būtų skiriama tiltų statybai.