„Mercedes-Benz S600 Pullman“ – automobilis, patikęs ir Presley, ir Brežnevui

Beveik dvidešimt metų „Mercedes-Benz 600“ buvo bendrovės vėliavnešys, demonstravęs inžinerinius sugebėjimus ir nepakartojamą prabangą. Tokie atributai suviliojo ne vienos autokratinės šalies vadovą, bet kartu jis buvo populiarus ir tarp pramogų pasaulio atstovų.
„Mercedes-Benz S600 Pullman“
„Mercedes-Benz S600 Pullman“

Septintojo dešimtmečio pradžioje Vokietijos automobilių gigantas pradėjo ieškoti idėjų naujam bendrovės vėliavnešiui, kuris demonstruotų visas geriausias „Mercedes-Benz“ markės savybes. 300 SE modelis buvo geras, bet kompanijos vadovai manė, kad įmanoma sukurti ir prestižiškesnį modelį.

Tad 1964 metais, po ilgo laiko, praleisto prie braižymo lentos ir apmąstymų apie naują dizainą bei paskirtį, nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis „Mercedes-Benz 600“ modelis. Jis alsavo prestižu, prabanga ir galia nuo pat pirmos minutės, tad, savaime suprantama, jo gerbėjai nebuvo paprasta visuomenė, nes naujo modelio vertė 1965 metais buvo 500 tūkst. eurų dabartinėmis kainomis.

„Mercedes-Benz S600 Pullman“
„Mercedes-Benz S600 Pullman“

Iš viso buvo konstruojami trys automobilio variantai. Trumpos važiuoklės modeliai buvo sukurti tam, kad savininkas pats be didesnio vargo galėtų vairuoti savo 600 modelį. Prailgintos važiuoklės modeliai – „Pullman“ – buvo tikrieji limuzinai. Ne tik keleiviai, sėdintys ant galinių sėdynių, turėjo daugiau vietos kojoms, bet ir tarp vairuotojo bei keleivio dažniausiai būdavo montuojamas elektrinis nuleidžiamas stiklas. Kai kurie modeliai turėjo net 6 duris.

Iš esmės visi „Pullman“ modeliai yra skirtingi, nes „Mercedes-Benz“ leido savo klientams prašyti visko. Be šių modelių, dar buvo pagaminti ir limuzinai kabrioletai. Juos savo ruožtu daugiausia naudojo Vokietijos vyriausybė ir popiežius.

Visuose modeliuose buvo montuojamas 6,3 litro darbinio tūrio benzininis variklis, pasiekiantis 250 AG. Galią galiniams ratams perduodavo 4 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Daugiau pasirinkimų įmonė pirkėjams nesuteikdavo, nes tai buvo geriausia, ką jie galėjo pasiūlyti, mažesnių variklių jie nemontuodavo. Jie suteikdavo mažiau prestižo.

„Mercedes-Benz S600 Pullman“
„Mercedes-Benz S600 Pullman“

„Pullman“ modeliai galėjo įsibėgėti iki 200 kilometrų per valandą, o tais laikais 2,7 tonas svėrusiam automobiliui tai buvo tikrai daug.

Vienas iš svarbiausių šio modelio sėkmės rodiklių – savininkų sąrašas. Vienoje pusėje – liūdnai pagarsėję diktatoriai, kitoje – pramogų pasaulio žmonės iš visų planetos kampelių. Pirmajame sąraše figūruoja Nicolae Ceaușescu, Pol Potas, Fidelis Castro, Idi Aminas ir Leonidas Brežnevas. Iš pramogų pasaulio 600 modelį buvo nusipirkę Coco Chanel, Hugh Hefneris, Johnas Lennonas, Jackas Nicholsonas ir Elvis Presley.

Tai tik kelios garsesnės pavardės žmonių, pamėgusių šį modelį. Per 17 metų iš viso buvo pagaminti 2 677 šio modelio vienetai. Tarp jų patys rečiausi yra kabrioletai – dienos šviesą išvydo 59. Prailgintos važiuoklės modelių buvo pagaminta 428, o visi likę buvo trumpos važiuoklės. 41 automobilis buvo šarvuotas.

Nustatyti šio modelio kainą yra be galo sunku. Paprastas modelis gali kainuoti apie 100–150 tūkst. eurų, o kam nors iš garsių žmonių priklausiusio modelio kaina gali būti didesnė nei 1 mln. eurų.

„Mercedes-Benz 600 Pullman“ duomenys

Kaina

Apie 150 tūkst. Eur

Maks. greitis

200 km/val.

0–100 km/val.

9,7 sek.

Svoris

2 770 kg

Variklis

8 cil. benzininis, 6 332 cm3

Sukimo mom.

500 Nm esant 2 800 aps./min.

Galia

250 AG esant 4 000 aps./min.

Degalų sąnaudos

Vidutiniškai 26 l

Pavarų dėžė

Automatinė, 4 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

„Mercedes-Benz S600 Pullman“
„Mercedes-Benz S600 Pullman“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis