Šių metų konkurse iš viso dalyvauja 32 automobiliai. 24 modeliai yra visiškai nauji, o likę 8 – atnaujintos modelių versijos. Jie rungiasi šiose kategorijose:
● Metų elektromobilis;
● Metų inovacija;
● Metų interneto automobilis;
● Metų saugiausias automobilis;
● Metų 4x4;
● Metų sportiškiausias;
● Tautos automobilis;
● Metų vairas (tai kategorija, kurioje įvertinamas lenktynininkas);
● Metų vairas „Junior“ (tai kategorija, kurioje įvertinamas jaunasis lenktynininkas);
Žinoma, pats svarbiausias – „Metų automobilio“ titulas. Jį, pagal nuo pernai įvestą naujovę, gaus net 3 automobiliai, suskirstyti pagal kainas: iki 40 000 eurų, nuo 40 000 iki 60 000 eurų ir virš 60 000 eurų. Tai daroma norint tiksliau įvertinti automobilius. Sprendimas gana logiškas, turint omenyje, kad tiek „Dacia Duster“, tiek ir „Porsche Macan Turbo“ yra puikūs automobiliai. Tačiau juos renkasi skirtingi pirkėjai.
Visi „Metų automobilis 2025“ kandidatai (abėcėlės tvarka, elektromobiliai pažymėti raidėmis
EV):
● Alfa Romeo Junior (EV)
● Audi Q6 e-tron (EV)
● Audi Q7
● Cupra Formentor
● Cupra Tavascan (EV)
● Cupra Terramar
● Dacia Duster
● Ford Explorer (EV)
● Ford Kuga
● GWM WEY 05
● Hyundai Santa Fe
● Jeep Grand Cherokee
● Lexus LBX
● Lexus RZ 450e (EV)
● Mazda CX-80
● Mercedes-Benz EQB (EV)
● Mercedes-Benz EQA (EV)
● Nissan Qashqai
● Peugeot E-3008 (EV)
● Peugeot 5008
● Porsche Macan Turbo (EV)
● Renault Scenic E-Tech Electric (EV)
● Škoda Kodiaq
● Škoda Superb
● Toyota Camry
● Toyota C-HR
● Toyota GR Yaris
● Toyota Land Cruiser
● Volkswagen ID.7 Tourer (EV)
● Volkswagen Passat
● Volkswagen Tiguan eHybrid
● Volvo EX30 (EV)
Šįsyk, kaip ir pernai, portalas Autoplius.lt iš nominantų išrinks tris finalininkus, kurie pretenduos laimėti „Metų inovacijos“ titulą. Tiesa, ne visi, o tik 6 modeliai buvo nominuoti „Metų inovacijos“ titului. Štai, kurie modeliai ir kodėl į jį pretenduoja:
● Alfa Romeo Junior (EV). Modelis išsiskiria itin lengva konstrukcija. Tuščias elektromobilio kėbulas sveria 1485 kg. Lengvas automobilio svoris pagerina dinamines savybes ir efektyvumą. Antra inovacija – dirbtinio intelekto (AI) technologijos, kurios prisideda prie efektyvesnio valdymo ir didesnio saugumo. Įdiegti AI sprendimai analizuoja vairavimo stilių, stebi kelio sąlygas ir net gali numatyti tam tikrus vairavimo scenarijus. Šios technologijos ne tik padeda sumažinti degalų sąnaudas, bet ir užtikrina labiau asmeninę bei saugesnę vairavimo patirtį. Turėdamas ne itin didelę 54 kWh bateriją „Junior“ žada pirkėjus nuvežti iki 400 kilometrų viena įkrova.
● Audi Q6 e-tron (EV). Tai visiškai naujas elektromobilio modelis, pagamintas ant naujos PPE platformos. Šis, bendras „Porsche“ ir „Audi“ projektas, kurtas siekiant maksimalaus efektyvumo ir prabangos. Platforma leidžia integruoti didelės talpos baterijas, užtikrinant ilgą nuvažiuojamą atstumą ir greitą, iki 270 kW siekiantį krovimą. PPE pagrindas yra modulinis, todėl puikiai tinka įvairiems kėbulo tipams ir vairavimo dinamikai optimizuoti. O „Q6 e-tron“ modelyje ši platforma padeda užtikrinti aukštą manevringumo ir komforto lygį, išnaudojant nepriklausomą pakabą ir pažangias valdymo sistemas. „Q6 e-tron“ taip pat gali pasigirti diem išskirtiniais ekranais. Pirmasis – skirtas tik priekyje sėdinčiam keleiviui. Pajudėjus iš vietos jis tampa neįžiūrimas vairuotojui. Antrasis – lenktas OLED ekranas skirtas vairuotojui, apjungiantis multimedijos ir prietaisų skydelio rodmenis.
● Cupra Tavascan (EV). Modelio inovacija – naujo tipo dvigubo kontūro skysčio aušinimo sistema. Ši sistema veikia efektyviau nei ankstesnės, nes valdo šilumos paskirstymą tarp baterijos, elektros variklių ir elektronikos, taip užtikrindama optimalų temperatūros balansą net automobilį naudojant intensyviai. Tai padeda išlaikyti stabilų baterijos veikimą ir užtikrinti ilgesnį tarnavimo laiką.
● GWM WEY 05. Neseniai pristatyto kinų gamybos automobilio išskirtinumas tai, kad jis turi iki šiol įkraunamo hibrido modelyje nematyto dydžio – 39,67 kWh bateriją, su kuria WLTP skaičiavimais viena įkrova gali nuvažiuoti net iki 146 km. Tai – daugiausiai klasėje. Baterija yra beveik tokia pati, kaip elektromobilio „Nissan Leaf“ (40kWh). „GWM WEY 05“ taip pat priima įkraunamam hibridui nebūdingą galią – 50 kW.
● Hyundai Santa Fe. Modelio naujovė – daiktadėžė su UV spinduliais. Ji unikali dėl savo integruotos dezinfekavimo funkcijos. Ši daiktadėžė naudoja ultravioletinius spindulius, kurie gali sunaikinti paviršiuose esančias bakterijas ir virusus, taip suteikiant papildomą higienos sluoksnį. Ši funkcija yra itin naudinga kasdieniam naudojimui, kai tokie daiktai, kaip telefonai, raktai ir piniginės, yra dažnai liečiami bei gali turėti mikroorganizmų.
● Porsche Macan. Vienas iš naujų ir išskirtinių automobilio bruožų yra 800 V architektūra, leidžianti modeliui priimti greitą įkrovimą. Naudojant šią architektūrą elektrinis „Porsche Macan“ gali priimti iki 270 kW įkrovos galią. Šis didelis įkrovimo greitis leidžia bateriją nuo 5 proc. iki 80 proc. įkrauti maždaug per 25 minutes. Tai ypač patogu ilgose kelionėse. Taip pat „Macan“ turi pažangią baterijų padalijimo (battery banking) technologiją, leidžiančią naudoti dvigubą baterijų sistemą. Pastaroji užtikrina stabilų energijos paskirstymą ir efektyvų šilumos valdymą.
Autoplius.lt komanda šiuos modelius jau išbandė ir tariasi dėl verdikto. Misija – išrinkti tris, labiausiai nusipelniusius „Metų inovacijos“ apdovanojimo. Iš trijų atrinktų pretendentų kompetentinga komisija rinks vieną, o laimėtojas bus paskelbtas finalinę rinkimų dieną. „Metų automobilis 2025“ finalas – šių metų lapkričio 29 – ą.