15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Metų motociklo“ rinkimuose dalyvaujančių „streetbike“ motociklų apžvalga

„Metų motociklo“ bandymų metu išbandžiau Lietuvoje itin populiarios, „streetbike“ klasės motociklus. Išbandęs konkurse dalyvaujančius motociklus, pasistengiau išrikiuoti juos eilės tvarka, pagal testų metu paliktą įspūdį.
Ducati Monster SP
Ducati Monster SP / Gamintojo nuotr.

Už Tautos motociklą dar galite balsuoti čia.

1. „Honda CB750 Hornet“

„Honda CB750 Hornet“

  • Dviejų cilindrų eilėje variklis, 755 kub. cm
  • Galia: 67,5 kW
  • Svoris: 190 kg (su skysčiais)

Buvęs „streetbike“ klasės karalius grįžo, tik jau visiškai kitoks. Neslėpsiu, prieš bandomąjį važiavimą buvau skeptiškas, kadangi senasis „Hornetas“ savo klasėje buvo tikras žvėris. Turėjo absurdiškai mažą svorį ir iš 600 kub. cm „britvos“ („Honda CBR600RR“) pasiskolintą variklį. Problema su senuoju „Hornetu“ buvo ta, kad iki 13 tūkst. apsisukimų besisukusį variklį gatvėje buvo praktiškai neįmanoma išnaudoti. Ir štai 2023 m. horizonte pasirodė naujasis „CB750 Hornet“, su iš esmės pakeista variklio komponuote. Apginkluotas dviejų, eilėje išrikiuotų cilindrų varikliu ir iki 755 kub. cm padidintu variklio tūriu.

Galiausiai gavome taip pat smagiai posūkius skrodžiantį motociklą, tik su dar mažesniu svoriu ir gerokai didesniu sukimo momentu. Ten, nuo kur senasis „Hornet“ variklis tik pradėdavo tave griebti (7 tūkst. apsisukimų), atgimusi versija jau generuoja didžiausią sukimo momentą. Reikia pripažinti, kad tai daug geriau miesto sąlygoms pritaikytas motociklas. Preciziškas, puikiai stabdantis ir skleidžiantis malonų garsą, tačiau svarbiausia, perduodantis tau galią būtent tada, kada ir norisi.

Neslėpsiu, man, kaip seno sukirpimo motociklistui, visiškai neįdomu tokie paaugliams pasižaist skirti žaisliukai kaip skirtingi važiavimo režimai ir t.t. Man terūpi, ar šiuolaikinių ekologijos standartų dusinamas motociklas dar stipriau paspaudus vairuotojui gali sukelti emociją, ar ne. Nes tik dėl to šiuos sportiškai atrodančius motociklus ir perkame. Naujasis „CB750 Hornet“ ši bandymą išlaikė.

2. „Yamaha MT-07 Pure“

„Yamaha MT-07 Pure“

  • Dviejų cilindrų eilėje variklis, 689 kub. cm
  • Galia: 54 kW
  • Svoris: 184 kg (su skysčiais)

Su malonumu prisimenu laikus, kai šioje klasėje tarpusavyje konkuravo „Yamaha Fazer“ ir „Honda Hornet“. Tenka pripažinti, kad tuomet šiek tiek priekyje buvo „Yamaha“. 2023-aisiais turime atvirkštinę situaciją.

„CB750 Hornet“ buvo kurtas su jau iš anksto iškeltu konkrečiu tikslu – nukarūnuoti jau kurį laiką pardavimų rekordus pasaulyje mušantį „MT-07“

Ir ne veltui, tik išbandęs šią „Yamahą“ supratau, kad tai kone tobulas „streebike“ motociklas. Manevringas, judrus, lengvai valdomas ir su itin patogia sėdėsena. Tai tiksliai toks motociklas, kokio ir norime gatvėje. Išvaizda ir net forma – viskas traukia akį.

Gamintojo nuotr./Yamaha MT-07 Pure
Gamintojo nuotr./Yamaha MT-07 Pure

Tačiau kodėl tada jis sąraše užima antrą vietą? Dėl visiškai objektyvių priežasčių – tai yra variklio. Visada maniau, kad variklis – tai motociklo širdis, svarbiausia jo sudedamoji. „Hornetas“ labai panašiai besielgdamas kelyje, pasiūlydamas iš esmės viską tą patį, tiesiog pasiūlė papildomos galios ir sukimo momento. Tokiems lengviems motociklams papildomi 15 AG labai jaučiasi, suteikia visai kitą pojūtį. Važiuodamas „Yamaha“ irgi jaučiausi puikiai, tačiau momentais atrodytų šiek tiek pritrūkdavau papildomos galios, o „Honda“ gaminys būtent tą trūkstamą dėlionės dalį ir suteikė.

3. „Ducati Monster SP“

„Ducati Monster SP“

  • Dviejų cilindrų „L-twin“ variklis, 937 kub. cm
  • Galia: 82 kW
  • Svoris: 186 kg (su skysčiais)

Kadangi tai pats brangiausias, pats galingiausias iš konkurse dalyvaujančių „streetbike“ modelių, jam kėliau ir didžiausius lūkesčius. Nuoširdžiai mylėjau senąjį „Ducati Monster“. Agresyvus dizainas, „Ducati“ vizitine kortele tapęs plieno vamzdelių rėmas, dar oru aušinamas variklis ir kai kuriuose modeliuose net naudota firminė italų „sausos“ sankabos sistema. Tuo tarpu bandytame modelyje – viso to pasigedau.

Nors ir šis motociklas tikrai gražus bei itin lengvas. Nors ir jis puikiai sugeria kelio nelygumus, nors ir neturėjau priekaištų jo stabdžiams ar valdymo savybėms, tačiau jame pasigedau, tik jam praeityje būdingo monstro charakterio. Skleidžiamas garsas atpažįstamas, tačiau jau ne toks brutalus, ne toks garsus kaip praeityje. Jis nebegąsdina praeivių gatvėje ar net pačio motociklo vairuotojo.

Suprantu, kad vamzdelinio rėmo buvo atsisakyta siekiant kiek galima sumažinti svorį, kuris motociklui yra itin svarbus. Galiu pateisinti ir kitus, šiuolaikiškus technologinius sprendimu. Apskritai, jei šį modelį pristatytų, kuris nors kitas gamintojas, tikrai taip pat girčiau šį modernų, puikiai sukonstruotą monstrą, tačiau iš „Ducati“ visada nori to ir dar šiek tiek daugiau.

Sutikdamas mokėti pačią aukščiausią kainą rinkoje, nori ir jog šį gaminį kas nors išskirtų iš konkurentų tarpo. Pirkdamas „Ducati Monster“ nebūtinai nori pačio lengviausio, pačio greičiausio „streetbike“ motociklo, tačiau nori ko nors unikalaus, ko šiame 2023 metų modelyje ir, deja, pasigedau.

4. „CFMOTO 700 CL-X Sport“

„CFMOTO 700 CL-X Sport“

  • Dviejų cilindrų eilėje variklis, 693 kub. cm
  • Galia: 52 kW
  • Svoris: 205 kg (su skysčiais)

Nors ir yra tekę girdėti gandų, kad šis motociklas naudoja iš KTM pasiskolintą variklį. Tikroji tiesa yra ta, kad tai iš „Kawasaki ER-6“ pasiskolinta jėgainė, kurios tūris tiesiog buvo padidintas iki 693 kub. cm. Deja, šis variklis neskleidžia tokio pat ausims malonaus garso kaip „Ducati“ naudojamas „L-twin“ ar „Hondos„ su „Yamaha“ motocikluose esantys taip pat dviejų cilindrų eilėje, tačiau jau 270 laipsnių kampu išsidėsčiusius švaistiklius turintis varikliai. Nors ir šio taip pat japoniško variklio galia panaši kaip ir pas „MT-07“, dėl didesnio bendro motociklo svorio jis bėgėjasi kiek lėčiau.

Man labiausiai patiko šio motociklo išvaizda, primenanti „cafe racer“ motociklų formas. Nors ir jis turi sportiniuose motocikluose dažniausiai sutinkamą „Clip-ons“ tipo vairą, sėdėsena vis tiek yra gana stati, nevarginanti tolimose kelionėse. Taip išsprendžiant praktiškai visuose „cafe racer“ stiliaus motocikluose pasitaikančią sėdėsenos problemą, kuri sukelia didelį diskomfortą. Taip pat patiko tai, kad projektuojant šį motociklą buvo nepagailėta jo stabdžių sistemos komponentams, tarp kurių randam skambų „Brembo“ pavadinimą.

Kai dar praeitame amžiuje „Honda“ stengėsi įžengti į tuo metu didžiausią motociklų rinką pasaulyje – Jungtines Amerikos Valstijas. Į juos amerikiečiai žiūrėjo taip pat, kaip mes dabar į kinus. Vis dėl to japonai ilgainiui konkurentus įveikė ir įsitvirtino rinkoje, tik pasiūlydami geresnėmis techninėmis charakteristikomis ir dažnai dar už mažesnę kainą parduodamus motociklus. Tuo tarpu šiuo metu kinai gali pasiūlyti žemesnę kainą, tačiau ar jų motociklai ims pranokti ir savo kokybe konkurentus, sužinosime tik ateityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais