Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Miesto visureigis „nepadoriu“ pavadinimu: „Daihatsu Naked“ – mažytis ir genialiai paprastas

Kai kurie automobilių pavadinimai kelia šypseną. Ar esate girdėję tokį vienareikšmiškai juokingą automobilio pavadinimą kaip Daihatsu Naked? Šis automobilis mūsų keliais nevažinėjo, tačiau buvo įdomus ne tik dėl savo pavadinimo.
Priekinės ir galinės Daihatsu Naked durelės buvo praktiškai identiškos. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)
Priekinės ir galinės Daihatsu Naked durelės buvo praktiškai identiškos. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Pasakojimas apie „Daihatsu Naked“ – straipsnių serijos apie japonų neo-retro stiliaus automobilius dalis. Tokio stiliaus automobiliai 20 amžiaus pabaigoje-21 amžiaus pradžioje Japonijoje buvo labai populiarūs.

„Daihatsu Naked“ – mažas visureigio stiliaus miesto automobilis, sukurtas Japonijos rinkai. Šio modelio pavadinimas, žinoma, ne vienam kelia šypseną – anglų kalboje žodis Naked reiškia Nuogas. Šiuo atveju „Daihatsu Naked“ kūrėjai norėjo pasakyti, kad tai – automobilis be nereikalingų pagražinimų ir blizgučių.

„Daihatsu Naked“ buvo pristatytas 1997-ųjų Tokijo automobilių parodoje. Tai buvo kei klasės miesto visureigis, pasižymintis paprastu, bet kartu ir tvirtumą pabrėžiančiu dizainu. Kei klasė – tai itin mažų automobilių klasė Japonijoje. Šie automobiliai apmokestinami mažiau, o miestuose jie dar turi ir šiokių tokių privilegijų (pavyzdžiui, specialiai jiems skirtas stovėjimo vietas).

„Daihatsu“ tuomet rimtai neketino imtis „Naked“ gamybos, tačiau susidomėjimas šiuo modeliu privertė pakeisti šiuos planus. 1999 metais Tokijo automobilių parodoje jau pristatytas gamybai paruoštas „Daihatsu Naked“ modelis. Dar tais pačiais metais pirmieji „Naked“ pasiekė savo pirkėjus.

„Daihatsu Naked“ ilgis – 3,39 m, plotis – 1,47 m, aukštis – 1,55 m. „Naked“ sveria mažiau nei 900 kg. Šio automobilio dydį ir variklio tūrį padiktavo kei klasės standartai. Po „Naked“ kapotu plaka 0,66 litrų trijų cilindrų širdis, išvystanti 43-47 kW galią. Gamintojas teigia, kad gale patogiai gali įsitaisyti du suaugę žmonės, tačiau reikia atsiminti, kad vidutinis japonų ūgis yra mažesnis nei mūsų.

Žinoma, įdomiausia „Daihatsu Naked“ dalis yra dizainas. „Naked“ pasižymi dideliais šoniniais veidrodėliais, stačiais bei plokščiais paviršiais ir dugno apsaugų imitacijomis. Būta net keturiais ratais varomų „Naked“ versijų.

Gamintojas stengėsi, kad „Naked“ pasižymėtų garsiausiems visureigiams būdingu dizainu ir kartu būtų pigus gaminti. Tokią dizaino filosofiją išduoda atviri varžtai, kuriais pritvirtinti skirtingi grotelių ir bamperių komponentai. „Daihatsu“ teigė, kad tai palengvina automobilio remontą po nedidelės avarijos. Naked taip pat turi atvirus durelių vyrius – tai yra vienas iš tradicinių neo-retro stiliaus elementų, kuris leidžia dureles atverti 90 laipsnių kampu.

Beje, priekinės ir galinės „Daihatsu“ durelės yra praktiškai identiškos – jas štampavo tie patys presai. Skiriasi tik langų rėmai, kurie gamybos metu buvo privirinami atskirai. Apatinis galinių durelių kampas įprastai yra nukirstas, paliekant vietos galiniam ratui. Kadangi priekinės Daihatsu Naked durelės yra tokios pat kaip galines, apatinė centrinio statramsčio dalis pasižymi kiek keista forma.

Atkreipkite dėmesį ir į „Naked“ ratus. Tai – paprasti plieniniai štampuoti ratlankiai. Siekdama sumažinti kainą, „Daihatsu“ sukūrė gražų ir paprastą plieninių ratlankių dizainą, kad jiems nereikėtų plastikinių gaubtų, o vairuotojai nereikalautų lietų ratlankių.

„Daihatsu Naked“ atrodo kaip sumažinta tikro visureigio versija. Šio automobilio dizaino kūrėjai įkvėpimo ieškojo „Hummer H1“, „Mercedes-Benz G-Wagon“ ir „Range Rover“ automobiliuose. Tuo tarpu juokingai primityvus interjeras buvo nusižiūrėtas nuo „Fiat Panda“.

Viduje buvo nemažai kėbulo spalvos metalo, kuris iš tikrųjų turėjo praktišką paskirtį – prie jo buvo galima tvirtinti magnetinius aksesuarus (telefonų, monetų ar GPS prietaisų laikiklius).

Tačiau japonams šis automobilis atrodė per grubus. Dažnam jis buvo panašus į komercinį furgoną, todėl „Naked“ taip ir neišpopuliarėjo. Gamyba buvo nutraukta 2004 metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?