Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Milano motociklų parodoje pristatyti nauji ir išskirtiniai modeliai

Automobilių pasaulį jau užvaldė elektrinės pavaros vajus, tačiau tik pavieniai motociklų gamintojai iki šiol buvo sukūrę vos kelis elektrinius motociklų modelius. Šiuo metu Milane vykstančioje tarptautinėje motociklų parodoje EICMA besilankantis motociklininkas ir nuotykių ieškotojas Karolis Mieliauskas pastebi, kad elektra galiausiai užvaldė ir pasaulį ant dviejų ratų, rašoma pranešime.
Milano motociklų paroda
Milano motociklų paroda / Egidijaus Puodžiuvelio nuotr.

Elektrą renkasi net konservatyviausi

„Šioje parodoje dominuoja elektra. Kone kiekvieno didžiojo gamintojo stende galima surasti ne po vieną elektrinį motociklą ar jo koncepciją, atsirado naujų gamintojų, kuriančių vien tik elektros pavara varomus motociklus,“ – pirmuosius savo įspūdžius pateikė Karolis.

Netgi toks, didelio darbo tūrio benzininių variklių skleidžiamu griausmu žymus amerikiečių gamintojas „Harley Davidson“, parodoje pristatė pirmąjį savo sukurtą elektra varomą žirgą, kurio prekyba prasidės kitais metais. Gamintojai skelbia, kad šis motociklas bus itin paprastas naudoti: jokios sankabos, jokių pavarų, pakaks pasukti rankeną ir jis važiuos. Techninius duomenis, kokią dinamiką „LiveWire“ pavadintas motociklas išvystys ir kiek kilometrų jis galės įveikti viena įkrova amerikiečiai pažadėjo atskleisti vėliau.

VIDEO: EICMA motociklų paroda Milane

Taivano motociklų gamintojas „Kymco“ pristatė elektrinę lenktyninio motociklo koncepciją „Super NEX“, kuri, pasak jos kūrėjų dėl elektros variklio traukos galimybių nušluostys nosį ne vienam rimčiausiam žiedinių lenktynių motociklui. Iki 100 km/val. „Kymco Super NEX“ gali įsibėgėti per 2,9 sek., 200 km/val. greitį jis pasieks per 7,5 sek, o į ties 250 km/val. nustatytą greičio ribotuvą atsimuš nuo starto praėjus mažiau nei 11 sek. Taivaniečiai žada jį paleisti į serijinę gamybą.

Kur riba tarp dviračio ir motociklo?

Britai „Arc“ pristatė elektrinio sportinio motociklo koncepciją „Vector“. Elektrinis motoroleris atsirado net ir „Vespa“ gamoje. Tuo tarpu „Ducati“ sukonstravo elektrinį dviratį.

„Parodoje pastebėjau, kad dingsta riba tarp motociklo ir elektrinio dviračio. Ypač, kai kalba eina apie krosui skirtus motociklus. Kai kurie elektriniai dviračiai taip „išstorėjo“ ir pasidarė tokie galingi, kad primena motociklus, tuo tarpu patys elektriniai kroso motociklai pasidarė panašūs į dviračius. Lygtai yra pedalai, tačiau jų nereikia minti, mat yra elektros variklis ir baterija. Dingo riba tarp dviračio ir motociklo,“ – kalbėjo K.Mieliauskas.

Mados keliauja laiku atgal

Dar viena ryški parodos tendencija – motociklų mados keliauja laiku atgal. Kol gamintojai nori pabrėžti elektrifikuotų motociklų futurizmą ir kuria viena už kitą modernesnes koncepcijas, seno kirpimo vidaus degimo varikliais varomi metaliniai žirgai kratosi kone visų patogumo atributų ir stengiasi įgauti klasikinį stilių.

Pastarąjį dešimtmetį pasaulyje paplito „Cafe Racers“ ir „Scrambler“ stiliaus motociklai. Šis stilius atkartoja 7-8 dešimtmečių motociklų madas, motociklų tobulintojai stengiasi pašalinti kaip galima daugiau nereikalingų apdailos detalių ir palikti tik tai, kas funkcionalu ir gražu.

„Ši mada taip prigijo, kad dabar netgi gamintojai nebekreipia dėmesio į motociklų patogumą, o savo modelius daro taip, kad jie atrodytų kuo gražiau. Madingi žmonės, besisukiojantys tik po senamiestį ar nuvažiuojantys tik iki baro sukūrė naują nišą tokiems motociklams ir juos pradėjo ruošti ne tik motociklų tobulinimo kompanijos, tačiau net ir didžiausi gamintojai parodoje pristatė visą seriją tokio stiliaus motociklų“ – aiškino Karolis Mieliauskas.

Didžiausių gamintojų stenduose puikavosi, atrodytų, klasikiniai 30-40 metų amžiaus motociklai. Vis tik kone didžioji dalis jų – visiškai nauji, ką tik išriedėję pro gamyklos vartus. BMW buvo vienas pirmųjų pristatęs klasiškai atrodantį „R nineT“ modelį. Milane EICMA parodoje paskui vokiečius nusekė beveik visi kiti gamintojai.

„Ducati“ pristatė „Scrambler800“, „Triumph“ sukūrė visą gamą retro stiliaus motociklų. Labiausiai ypatingas – „Bonneville T120 Diamond Edition“, kurių bus pagaminta vos 900 vienetų. Netgi ilgos istorijos motociklų pasaulyje neturintis „Husquarna“ gamintojas pristatė du ne itin patogius, tačiau labai stilingus klasikinio tipo motociklus: „Vitpilen 701“ ir „Svartpilen 701“. Klasikinio stiliau motociklus įprastai gaminantis „Royoal Enfield“ pristatęs praėjusio amžiaus vidurio dviračius kūrinius menančią KX koncepciją nužengė laiku dar toliau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?