ACM visada buvo nišinis automobilių gamintojas, kurį šiandien tikriausiai laikytume labiau jau modifikavimo, o ne originalių modelių kūrimo kompanija. Tačiau kadaise tokių gamintojų, kurie ėmė kitų markių mašinas ir jas keitė pagal savo ar klientų vaizduotę, buvo nemažai ir jų kūriniai buvo egzotiški, keisti ir įdomūs.
Devintojo dešimtmečio pabaigoje ACM inžinierių galvose kilo įdomi idėja – kodėl gi nesujungus „Golf Mk.I“ kabrioleto ir „Golf Country“?
Tuo metu pirmasis „Golf kabrioletas“ jau nebuvo naujas. Naudotų automobilių rinkoje jis buvo labai geidžiamas, nes jį pamėgo jauni vairuotojai. Nors nuo 1985 metų „Volkswagen“ gamino jau antros kartos „Golf“, jis savo kabrioleto versijos neturėjo. Vietoje to, kad sugalvotų, kaip pašalinti „Golf Mk. II“ stogą, „Volkswagen“ ir toliau gamino „Golf Mk. I“ kabrioletą su nedideliais stilistiniais pakeitimais.
Tuo tarpu austrų kompanija „Steyr-Daimler-Puch“ antros kartos „Golf“ pagrindu gamino „Golf Country“ visureigius. „Golf Country“ turėjo Syncro keturių varomų ratų sistemą, bamperių, dugno ir žibintų apsaugas, iškeltą važiuoklę. Šie automobiliai buvo populiarūs kalnuotose Centrinės Europos regionuose, bet ir jų pagaminta mažiau nei 8 tūkstančiai.
Kaip jau supratote, dalis „Golf Country“ virto „Biagini Passo“. Italai nukėlė įprastą „Golf Mk. II“ kėbulą ir vietoje jo sumontavo stipriai modifikuotą „Golf Mk.I“ kabrioleto kūną.
Rezultatas – keistas automobilis, kuriame po dideliu sulankstomu stogu tilpo penki žmonės. Jis vis tiek buvo panašus į visureigį – net turėjo išorėje sumontuotą atsarginį ratą – bet kartu pasižymėjo ir visais kabrioleto privalumais. Visi „Passo“ turėjo įprastą Volkswagen 1.8 litrų benzininį variklį – ACM jo nelietė.
Kaip matote, ACM stipriai pakeitė pažįstamą „Golf“ veidą. Italai visiškai atsisakė „Volkswagen“ žibintų – priekyje sumontuotos 1980-1985 metų „Fiat Panda“ šviesos, gale – 1983-iųjų „Opel Kadett D“ žibintai. Net ir šoniniai posūkių indikatoriai pakeisti detalėmis iš 1983-iųjų Fiat Ritmo. Biagini Passo turi ir naujas groteles bei bamperių apsaugas, o viduje sumontuotas masyvus lankas, į kurį keleivis gali įsikibti, kai išsigąsta bekelės nelygumų.
Nors Biagini Passo dabar atrodo labai keistas, savo laiku jis buvo įdomi idėja. Juk Alpių keliukuose kartais reikėdavo bent šiokio-tokio visureigio, o kam nepatinka pasivažinėjimai kabrioletu? Taigi, Passo buvo eksportuojamas ir į Vokietiją – vokiečiai nupirko apie 50-65 tokius automobilius.
Tiesa, iki mūsų dienų išliko vos keli Biagini Passo pavyzdžiai. Daugelis šių automobilių neatlaikė laiko išbandymų, nes ACM rėmas, sujungęs Golf kabrioleto kėbulą su Golf Country važiuokle, nebuvo apsaugotas nuo korozijos. Daugelis egzotiškųjų Passo tiesiog virto rūdimis, todėl išlikę modeliai yra saugomi privačiose kolekcijose.