Mitai ir realybė: kas nutiks automobiliui, jei žiemą jo neplausite

Šiandien automobilis daugeliui mūsų jau spėjęs tapti antraisiais namais, be jo tampa sunku įsivaizduoti įprastą gyvenimo ritmą. Jis ne tik palengvina keliones, bet ir tampa tam tikra įvaizdžio dalimi, automobilio priežiūrai skiriame vis daugiau laiko ir investicijų, rašoma pranešime.
Automobilių dezinfekavimas
Automobilių dezinfekavimas / Švaros brolių iliustr.

Ypatingo dėmesio automobilis reikalauja pradėjus spausti pirmiesiems šalčiams. Drėgmė, speigas, druskomis ir smėliu nubarstyti keliai – visa tai agresyviai veikia kėbulą, kurio tinkamai neprižiūrint mažėja ir atsparumas korozijai.

Todėl prasidėjus šaltajam sezonui specialistai klausia – ar jau spėjote tinkamai paruošti automobilį žiemai? Kaip tą padaryti, kokių veiksmų imtis ir kaip išvengti dažnai pasitaikančių klaidų pasakoja automobilių švaros centrų tinklo „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.

– Ką svarbu žinoti ruošiant automobilį žiemai, į kokius esminius dalykus vertėtų atkreipti dėmesį?

– Esminis dalykas besikeičiant sezonams – ideali švara. Kitaip tariant, ar būtų vasara, ar žiema, pirmiausia prasidedant sezonui vertėtų atlikti kruopštų automobilio valymą. Ir tai nėra vien tik plovimas, kalbu ir apie bitumo pašalinimą nuo kėbulo, įsisenėjusių dėmių valymą – labai svarbu nuvalyti visas lipnias, purvą traukiančias apnašas.

Pirmiausia vertėtų nuplauti automobilį, jį gerai apžiūrėti. Pravartu pasitelkti švaros specialistus, kurie atliktų nuodugnią apžiūrą ir įvertintų automobilio kėbulo būklę: nustatytų, ar nėra mechaninių pažeidimų, ar nereikia kreiptis į servisą, gal reikalinga speciali patikra. Kai kurios apnašos pasirinkus paprastą plovimo būdą nenusiplauna, todėl jei jų yra likę, svarbu tinkamai pašalinti.

Nuodugniau apžiūrėję automobilio kėbulą specialistai patars, ar reikalingos ilgalaikės apsauginės priemonės, pavyzdžiui, specialus padengimas, vaškavimas ir pan.

Jei to nepadarysime prieš prasidedant žiemai, nuo vasaros sezono likusios apnašos taps palankia terpe joms dar labiau „prikibti“. Tai ypač aktualu kai ima spausti pirmas šaltukas ir keliai pradedami barstyti druska – neatlikus valymo prieš žiemos sezoną, visos druskos ims kauptis ant automobilio kėbulo.

– Šaltukas jau spaudžia, tačiau dalis vairuotojų galimai to detalaus valymo dar nespėjo atlikti. Ką jiems patartumėte, ar ne per vėlu suskubti?

– Tikrai ne. Nors iš esmės pasiruošimas turėtų būti pradedamas dar prieš prasidedant šalčiams, nieko tokio, jei šiek pavėluosime. Nors delsti nereikėtų – kelio apnašos ir bitumo dėmės gana greitai generuoja ir akumuliuoja agresyvią aplinką, o automobilio kėbulas visą tą druską „susirenka“.

Todėl rekomenduočiau stipresnių šalčių nelaukti, vis tik geriausia valymą atlikti sezono pradžioje. Juk ir drabužius keičiame pagal sezoną, atnaujiname garderobą, taip ir automobilį reikia atitinkamai „aprengti“, paruošti šalčiams.

– Kaip manote, ar vairuotojai šiuo požiūriu pareigingi?

– Jei kalbėtume apie tuos laikus, kai daugelis automobilius žiemos metu konservuodavo garažuose, tuomet būtų galima teigti, kad anksčiau automobiliams dėmesio būdavo skiriama daugiau. Tačiau dabar yra labai daug priežiūros priemonių ir net žiemą tinkamai prižiūrimi jie atrodo lygiai taip, kaip tais senais laikais laikomi garažuose.

Priemonės tobulėja, atsiranda inovatyvių sprendimų. Ir net jei iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad plovimo procesas nelabai kuo gali skirtis, vis tik šiandien jis technologiškai labai pažengęs, užtikrina didesnę automobilio apsaugą.

Taip pat galima pastebėti, kad žmonės ir patys daugiau domisi, labiau vertina patį automobilį, jam svarbi jo estetinė išvaizda, techninė būklė. O ir mes, kaip švaros specialistai, sulaukiame daugiau klausimų, žmonės turi daugiau informacijos, yra labiau apsiskaitę, labiau domisi naujovėmis, gerėja ir jų žinios apie automobilio priežiūrą.

Nenuostabu, juk šiandien automobilis jau tapęs kone antrais mūsų namais, vizitine kortele ar net aksesuaru – jei patys atrodome gerai, prižiūrime save, svarbi tampa ir automobilio priežiūra, siekiame, kad jis būtų tvarkingas.

– Kokias klaidas žmonės dažniausiai daro? Ar galima išskirti tipinius atvejus, kada automobiliui galima labiau pakenkti nei padėti?

– Dabar įvairios valymo priemonės yra lengvai prieinamos, jas galima įsigyti ne tik įvairiose specializuotose parduotuvėse, bet ir prekybos centruose, o tai turi ne tik privalumų, bet ir nemažai trūkumų.

Vienos rūšies priemonės gali būti šarminės, kitos – rūgštinės, jas naudoti reikėtų priklausomai nuo dėmių pobūdžio. Tačiau žmonės linkę eksperimentuoti, o kartais tam trūksta žinių, todėl ne visuomet valymui pasirenkamos tinkamos priemonės, nepavyksta pasiekti ir norimo rezultato.

Dalis iki šiol naudoja tas vadinamas senovines, neva laiko patikrintas priemones – apnašas bando nuvalyti, pavyzdžiui, benzinu. Tačiau neretai tokios medžiagos ne tik nėra draugiškos aplinkai, jos gali pakenkti ir pačiam automobiliui, kadangi agresyviai veikia dažytus paviršius ir pan.

Todėl prieš imantis savarankiško valymo, pirmiausia svarbu pasidomėti pasirinkta priemone: kaip ji naudojama, koks jos poveikis, ar ji nepadarys žalos, kokius nurodymus pateikia gamintojas, o jei tų žinių trūksta – kreiptis į profesionalus, visuomet patars ir „Švaros broliai“. Automobilis nėra pigus daiktas, todėl juo svarbu rūpintis tinkamai, kad vėliau padaryta žala bereikalingai neišaugintų remonto kaštų.

– Su kokiais stereotipais jums dažniausiai tenka susidurti? Kokie klaidingi įsitikinimai pasitaiko dažniausiai?

– Didžiausias stereotipas, kuris visuomenėje pakankamai gajus – kad automobilio žiemą plauti neverta, nes rytoj jis vis tiek taps purvinas. Tai yra pats didžiausias mitas, nes priežiūros reguliarumas žiemą iš esmės yra visiškai identiškas vasarai, nuo sezono tai nepriklauso.

Taip, žiemą automobilis išsipurvina greitai, tačiau jį plauti reikia ne tik dėl išvaizdos, bet ir dėl kasdien jį teršiančios aplinkos: smėlio, druskų ir pan. Jei automobilis turi kokį nors mechaninį pažeidimą – druska paviršių ima graužti dar intensyviau, todėl kuo priežiūra bus dažnesnė, kuo daugiau dėmesio jai skirsime, tuo automobilis ne tik gražiau atrodys, bet ir išliks techniškai tvarkingesnis. Kartais mus akys apgauna, todėl net jei atrodo, kad porą savaičių neplautas automobilis atrodo gerai, nereiktų pamiršti jo reguliariai valyti.

– Paminėjote poros savaičių terminą, todėl kyla klausimas – kaip dažnai reiktų plauti automobilį. Kokios rekomendacijos?

– Vidutiniškai Lietuvos oro ir kelių sąlygomis tą reikėtų daryti kartą per savaitę, vėliausiai – kartą per dvi savaites. Tačiau optimaliausia reguliarumą nustatyti pagal vidutinį nuvažiuotą kilometrų skaičių.

Žinoma, yra tokių, kurie per dieną nuvažiuoja apie 600 kilometrų – tokiu atveju priežiūrą reiktų atlikti dažniau, galbūt net kasdien. Tai visiškai normali praktika Vakarų Europoje, vairuotojai siekia maksimalios priežiūros, siekia išlaikyti automobilio techninę būklę, jo prekinę vertę.

Įvertinti reiktų ir tai, kaip ir kiek asmenų naudojasi automobiliu: jei važinėjama su vaikais, natūralu, kad priežiūros reiks reguliaresnės, teks dažniau valyti saloną, dažniau išsiurbti trupinius, jei važiuojant mėgstama valgyti. To nedarant, automobilis greitai užsiterš. Kita vertus, jei asmuo važinėja vienas ir jo kelionės trumpos – tik darbo reikalais, saloną užteks išvalyti kartą per tris savaites ar net rečiau, tai individualu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų