Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Miuncheno IAA parodoje „Renault“ nustebino pirmuoju šeimyniniu elektromobiliu „Scenic Electric“

Miuncheno automobilių paroda neveltui vadinama ir elekromobilumo paroda, nes čia pristatomos pačios įvairiausios keliavimo galimybės. Nuo dviračių iki elektromobilių. Savo premjerą Vokietijoje surengė ir „Renault“, pristatydamas naująjį „Scenic E-Tech Electric“.

Modelio „Scenic“ 27 metų evoliucija

„Renault“ „Scenic“ istorija tęsiasi jau 27 metus. Šis modelis gimė 1996 m. (praėjus penkeriems metams po to, kai 1991 m. buvo pristatytas to paties pavadinimo koncepcinis automobilis) ir tap pirmuoju kompaktiniu MPV Europos automobilių istorijoje. Jo pavadinimas sutrumpintai reiškia „Saugos koncepcija, įkūnyta naujame novatoriškame automobilyje“ (angl. „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car“).

Šeimos, jų keliavimo įpročiai, noras mažinti poveikį aplinkai ir saugumo siekiai metams bėgant keitėsi, o „Scenic“ keitėsi kartu su jais. „Scenic“ buvo kurtas kaip pagrindinis namų ūkio automobilis, skirtas ilgoms kelionėms savaitgaliais ir per atostogas. Jis toks ir išlieka, nes WLTP testo režimu viena įkrova sugeba nuvažiuoti apie 620 km.

VIDEO: Miunchene pristatytas naujas šeimyninis elektromobilis „Renault Scenic E-Tech Electric“

Šis šeimos automobilis pagamintas ant CMF-EV platformos. Tad jo ratų bazė, palyginti su kitais šios kategorijos automobiliais, yra nedidelė, tačiau salono erdvė – įspūdinga. Akumuliatorių baterija nėra maža (iki 87 kWh), tačiau automobilyje vis tek lieka daug vietos.

Dėl plokščio stogo ir 2,78 m ilgio ratų bazės jis yra erdvus. Taigi, čia yra daug vietos keleiviams (įskaitant 278 mm spindulį keleivių keliams gale) ir bagažui (545 litrų bagažinėje). Ilgą patogumų sąrašą papildo naujoviškas kintamo skaidrumo (užtemdomas naudojant elektrą) stiklinis stogas „Solarbay“ ir universalus „Ingenious“ porankis.

Multimedijos sistemoje „OpenR Link“ įdiegta daugiau kaip 50 programėlių, kad galėtumėte lengvai planuoti kelionę ir mėgautis ja kartu su visais bendrakeleiviais.

Elektromobilis „Scenic E-Tech“ – pirmasis elektrinis automobilis „Renault“ gamoje, kuriame bus montuojama pagerinta „Esprit Alpine“ apdaila, suteikianti jaudinančio sportiškumo. Jis gaminamas Douai („ElectriCity“) gamykloje, kaip ir nuo pat pradžių, ir rinkai bus pateiktas 2024 m. pradžioje.

Perdirbtos medžiagos keleivių salone

Kai kurios liečiamos automobilio detalės „Scenic E-Tech electric“ salone yra perdirbtos arba pagamintos iš atsinaujinančių medžiagų:

– Iki 80 % priekinio skydo struktūros medžiagų yra perdirbtos (polipropilenas iš pramonės atliekų), o 43 % prietaisų skydelio gaubto medžiagų yra biologinės kilmės (pvz. kenafas – augalas, iš kurio gaunamas į džiutą panašus pluoštas);
– 51 % vairo apmušalo yra biologinės kilmės: 25 % sudaro PVC, pagamintas iš ricinos aliejaus, 26 % – medvilnės ataudai;
– Vairuotojo erdvėje yra 26 % perdirbto plastiko, plieno ir kitų medžiagų (matomų ir nematomų);
– Durų skydeliuose esančių daiktadėžių korpusai pagaminti iš 50 % natūralaus pluošto;
– Kilimėliai yra 97,65 % sudaryti iš perdirbtų medžiagos (Dilours), gaunamos iš plastikinių butelių;
– Lubų apdaila yra 99,5 % sudaryta iš perdirbtos medžiagos, gaunamos iš plastikinių butelių;
– „Techno“ ir „Esprit Alpine“ apdailose apmušalų sėdynių užvalkalai pagaminti iš 100 % perdirbto audinio, o „Iconic“ versijos sėdynių užvalkalai – iš 87 % perdirbto audinio. „Esprit Alpine“ apdailos detalėms naudojamas audinys, pagamintas perdirbus plastikinius butelius (80 %) ir saugos diržus (20 %).

Jokios odos

Naujajame „Scenic E-Tech electric“ panaudota ne tik nedaug chromo, tačiau nėra ir jokios odos. Pavyzdžiui, vairo užvalkale ji pakeista grūdėtos dangos audiniu, o sėdynėse – perdirbtais pluoštais. Šios medžiagos palieka mažesnį anglies dvideginio pėdsaką nei oda, tačiau nė kiek nesumažina kokybės, pojūčio ar patogumo potyrių. „Renault“ yra patvirtinusi planą iki 2025 m. gamyboje visiškai atsisakyti odos .

Perdirbtas stiklas

Siekiant dar labiau tausoti išteklius, naujajame „Scenic E-Tech electric“ naudojamas perdirbtas stiklas. Automobilyje sumontuotas „Solarbay“ kintamo skaidrumo panoraminis stogas (žr. 19 psl.), sukurtas bendradarbiaujant su „Saint-Gobain“. Tik 50 % viso stogo stiklo pagaminta iš pirminių žaliavų, likusi dalis – iš stiklo plokščių ir automobilių stiklų gamybos procesų atliekų.

Galimybė rinktis iš dviejų variklių

Naujasis „Scenic E-Tech electric“ turi kompaktiškesnį ir lengvesnį sinchroninį elektros variklį su aštuoniomis magnetinėmis šerdimis. Siūlomos dvi jo versijos:

– 125 kW (170 AG) ir 280 Nm,
– 160 kW (218 AG) ir 300 Nm.

Šiame variklyje, sukurtame Aljanso ir pagamintame „Megafactory“ gamykloje Kleone (Normandija), nebuvo panaudoti retieji žemės elementai, todėl jo poveikis aplinkai yra mažesnis. Ši gamykla yra Prancūzijoje įsikūrusios atsakingos automobilių gamybos ekosistemos centras.

Du akumuliatoriaus talpos lygiai ir iki 620 km rida su visa įkrova
Naująjį „Scenic E-Tech electric“ galima rinktis su viena iš dviejų akumuliatoriaus talpų:

– 60 kWh, kai nuvažiuojama 420 km arba daugiau,
– 87 kWh, kai nuvažiuojama 620 km arba daugiau.

Versijos

Standartinė komplektacija

• 125 kW variklis
• 60 kWh akumuliatorius
• Sukimo momentas: 280 Nm
• Maksimalus nuolatinės srovės įkrovimas: 130 kW
• Nuvažiuojamas atstumas: > 420 km (WLTP)
• Greitėjimas (nuo 0 iki 100 km/val.): 9,3 sek.
• Didžiausias greitis: 150 km/val.

Pagerinta komplektacija

• 160 kW variklis
• 87 kWh akumuliatorius
• Sukimo momentas: 300 Nm
• Maksimalus nuolatinės srovės įkrovimas: 150 kW
• Nuvažiuojamas atstumas: > 620 km (WLTP)
• Greitėjimas (nuo 0 iki 100 km/val.): 8,4 sek.
• Didžiausias greitis: 170 km/val.

Matmenys ir svoris

Ilgis: 4 470 mm
Plotis: 1 864 mm
Aukštis: 1 571 mm
Važiuoklės bazė: 2 785 mm
Priekinė iškyša: 842 mm
Galinė iškyša: 842 mm
Svoris: 1 842 kg (87 kWh versija)
Bagažinės tūris: 545 litrai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs