Kaip teigia prokuratūros atstovai, dabar ketinama tirti kompanijos automobilių pardavimus ne tik Jungtinėse Valstijose, bet ir Vokietijoje ir kitose Europos šalyse, informuoja „Deutsche Welle“.
Tyrimas susijęs su galimu sukčiavimu ir pagal baudžiamąjį kodeksą baudžiama reklama.
Kiek anksčiau skelbta, kad Vokietijos institucijos 24 tūkst. „Audi“ automobilių Europoje, įskaitant maždaug 14 tūkst. automobilių Vokietijoje, aptiko taršos rodiklių klastojimo įtaisus, pareiškė šalies transporto ministras Alexanderas Dobrindtas.
Programinė įranga buvo aptikta 2009–2013 metais pagamintuose sedanuose A7 ir A8 su V6 ir V8 dyzeliniais varikliais, pareiškė ministras naujienų agentūrai DPA.
„Aišku, kad šios transporto priemonės negali būti toliau naudojamos tokios, kokios jos dabar yra, todėl jos turi būti atšauktos“, – pažymėjo ministras.
Pasak DPA, tai pirmas kartas, kai Vokietijoje aptikta „Audi“ automobilių su tokia programine įranga.
Vėliau „Audi“, priklausanti pranešė plečianti automobilių atšaukimo iš Europos rinkos programą dėl vadinamojo „dyzelgeito“ (dyzelinių automobilių oro taršos duomenų klastojimo).
Bendrovė pranešė į atšaukimo programą įtraukianti dar 24 tūkst. automobilių. Pranešime nurodoma, kad į programą įtraukiami A8 sedanai ir keturių durų A7 kupė modeliai, pagaminti 2010-2013 metais. Vien Vokietijoje atšauktina yra 14 tūkst. automobilių.
„Audi“ teigia, kad problemai išspręsti tereikia šiuose automobiliuose atnaujinti programinę įrangą, kas užtruks apie pusvalandį.
„Audi“, o taip pat „Porsche“, „Seat“ ir „Škoda“, priklauso Vokietijos automobilių gamybos milžinei „Volkswagen“, kuri 2015 metų rudenį sukėlė didžiulį skandalą, pramintą „dyzelgeitu“.
Tuomet buvo nustatyta, kad „Volkswagen“ milijonuose visame pasaulyje parduotų transporto priemonių buvo įrengusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, dėl kurių atrodė, kad transporto priemonės atitinka išmetamųjų teršalų standartus, nors tikrieji jų išmetami teršalų kiekiai buvo gerokai didesni.
Įvairioms baudoms ir kompensacijoms, susijusioms su šiuo skandalu, „Volkswagen“ jau atidėjo daugiau kaip 22 mlrd. eurų, tačiau ekspertai skaičiuoja, kad galutinė suma gali būti gerokai didesnė.