„Raceism“ paroda šiemet skaičiuoja devintus gyvavimo metus. Vroclave įsikūrusios automobilininkų entuziastų bendruomenės užmojis suorganizuoti įdomių automobilių parodą pavirto didžiausia vadinamosios „Stance“ stilistikos entuziastų švente Europoje. Panašu, kad iš to naudą skaičiuoja ir ketvirtas pagal dydį Lenkijos miestas.
Vos paskelbiama „Raceism“ data, viešbučiuose vienas po kito ima nykti laisvi kambariai, visiškai nesvarbu, ar automobilis įveiks renginio atranką, ar ne. Pastaroji – ganėtinai griežta. „Raceism“ organizatoriai įvertina ne tik bendrą automobilio būklę, bet ir tai, kaip jis modifikuotas, kiek retos modifikacijos, netgi – kiek žemas automobilis ir kiek plačiai į šonus išnešti jo ratlankiai. Visos šios detalės ir sudaro stiliaus, vadinamo „Stance“, visumą.
Per devynerius parodos metus ši taip išpopuliarėjo, kad, iki renginio likus kelioms dienoms, visos Europos greitkeliuose pastebimas modifikuotų automobilių pagausėjimas. Automobilininkai planuoja atostogas, kurių maršrutuose atsiranda Vroclavas, arba tiesiog atvyksta iki Vroclavo pasigrožėti kitų darbais bei parodyti savo mašinas. Renginio išvakarėse smalsuoliai įdomiausius egzempliorius gali pamatyti tiesiog miesto gatvėse, plovyklose, prekybos centrų ir viešbučių aikštelėse.
„Raceism“ trauką jaučia ne tik tie, kurie vairuoja senesnius išpuoselėtus modelius. Noru modifikuoti automobilius užsikrečia ir tie, kurių transporto priemonių registracijos liudijime automobilio registracijos data – 2017 ar 2018 metai. Tokia tendencija ypač ryški šiemet, kai į parodą buvo atvežti keli šimtai automobilių iš viso pasaulio, pradedant Rusija, baigiant Ispanija ir Didžiąja Britanija.
Nuo „Lambo“ iki „Corolla“
Vaikštant parodoje pamatyti galima visko. Vieni šalia kitų čia rikiuojasi ir penktos kartos „Honda Civic“, ir BMW 2002, ir „Lamborghini“, ir „Audi R8“ bei daugelis kitų išskirtinių automobilių.
Parodos žvaigžde šiemet tapo ketvirtosios serijos BMW, kurio dizainą sukūrė Khyzylis Saleemas – talentingas skaitmeninės grafikos meistras. Jis prisipažino, kad žiūrėdamas automobilio nuotraukas pats sau turi priminti, kad tai – ne piešinys, o tikra transporto priemonė.
Visgi pasigrožėti buvo ir daugiau kuo. Štai tarp kelių šimtų automobilių atsirado vietos net trims „Audi R8“, o greta – plėvele išklijuotam „Maserati“. Tiesa, pastarojo gamintojo modelių šiemet buvo kur kas mažiau nei metais anksčiau, kai Vroclavo stadiono prieigose buvo galima suskaičiuoti mažiausiai keturis „Maserati“.
Savo „Lamborghini Huracan“ ant tralo, kurį tempė G klasės „Mercedes-Benz“, į parodą atsivežė ir Vokietijos filmų suaugusiems žvaigždė Lexy Roxx. Nors jos pačios parodoje greičiausiai niekas taip ir nepamatė, tačiau abu automobiliai sulaukė daugybės dėmesio.
Beveik tiek pat dėmesio gavo ir senučiukės „Toyota Corolla AE86“ savininkai – tėvas ir sūnus iš Vokietijos. Jiedu automobilį į parodą atsivežė ant tralo, mat, pasakojo, retą modelį restauravo kone ketverius metus savo rankomis. Puikiai išlaikytas automobilis traukė ne vieno smalsuolio akį, o vokiečiai noriai dalijosi automobilio restauracijos ir kitomis subtilybėmis.
Geriausias – „Porsche“
Kasmet parodą vainikuoja 16-os geriausiųjų rinkimai. Šiemet, prisipažino parodos komisijos nariai, tą padaryti buvo ypač sunku.
Įprastai komisijos nariai drauge sutaria, kurie 16 automobilių gali būti vadinami parodos geriausiais. Tada susėda prieš žiūrovus ir burtų keliu iš 16 automobilių ištraukiamos dviejų kortelės. Komisija turi nuspręsti, kuris iš ištrauktų dviejų – geresnis.
Tą daryti, neslepia „Raceism“ organizatoriai, tikrai sudėtinga, mat visi išsirinkti automobiliai jau ir taip yra patys geriausi iš kelių šimtų, esančių parodoje. Visgi šitaip balsuojant šiemet pačiu geriausiu pripažintas RWB kompanijos patobulintas „Porsche 911“, paties gamintojo dar žymėtas 964 numeriu. Platus, išskirtiniais ratlankiais ir kėbulo apdaila papuoštas automobilis patraukė ne vieno akį.
Dažniausiai automobilininkams keliai linkti pradeda išgirdus RWB pavadinimą. Mat tai – „Porsche“ ženklo automobilius modifikuojanti bendrovė, kilusi iš Japonijos. Ši gali pagaminti apdailą bet kuriam „Porsche“, tačiau su viena sąlyga. Apdailą gamina, tvirtina ir visus darbus atlieka jų specialistas, atkeliavęs tiesiai ten, kur reikia. Tai, žinoma, neretai įsigyto automobilio kainą išaugina dukart, tačiau rankų darbo apdaila – ypač kokybiška ir išskirtinė.