„Mes ne draudimo bendrovių analitikai ir ne statistikos maniakai, tačiau nuo 1999-ųjų rengdami saugaus eismo mokymus moksleiviams mintinai žinom, kad pasikeitus orams toli gražu ne visi vairuotojai tai adekvačiai įvertina, todėl incidentų, kai mašinos dūžta viena į kitą, trenkiasi į kelkraščiuose stovinčius medžius ar stulpus, kai taranuoja pėsčiųjų perėjose esančius žmones, išauga kone dvigubai.
Kaip tik todėl kiekvieną rudenį primenam apie būtinybę „įjungti“ žiemišką vairavimą stilių ir visiems eismo dalyviams padidinti atsargumo lygį. Vaikai tai daro piešdami linkėjimus vairuotojams, kurie jau antrus metus virsta atvirutėmis „Aš ir Tu – atsargūs kai slidu“, – teigia Kauno pedagogų kvalifikacijos centro žmogaus saugos metodinio būrelio narė, mokytoja ekspertė Lina Šembergė.
„Ankstesniais metais vaikai patys išdalindavo savo kūrinius automobilininkams stovėjimo aikštelėse ar, padedami policijos pareigūnų, prie mažesnio intensyvumo sankryžų. Šįkart turėjom visiškai neįprastą situaciją, vertusią ieškoti kitų sprendimų. Drauge su akcijos partneriais iš asociacijos „Transeksta“ tuos sprendimus radom, todėl mažiausi eismo dalyviai gavo dozę svarbios informacijos apie žiemą tykančius pavojus ir saugų elgesį gatvėse tada, kai to labiausiai reikia, o vairuotojai – gražius šventinius linkėjimus“, – pasidžiaugė L.Šembergė.
Savo ruožtu Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ vadovas Gintautas Šlėderis pastebi, kad „stabdžių ligos“ – trečias pagal dažnumą nenaujų automobilių trūkumas, fiksuojamas beveik 6 proc. TA stotyse tikrinamų transporto priemonių.
„Žiemiškomis eismo sąlygomis nepakanka vien pavyzdingai veikiančios stabdžių sistemos, kokybiškų žieminių padangų ar modernių elektroninių vairuotojo pagalbininkų. Žiemą automobilio sustojimo kelias pailgėja mažiausiai 1,5 karto, todėl reikėtų laikytis dar didesnio atstumo tarp ta pačia kryptimi judančių mašinų.
Norint apsisaugoti nuo kitų eismo dalyvių „bučinių“, reikia ne tik numatyti galimas kliūtis savoje eismo juostoje, bet ir atidžiai stebėti vaizdą veidrodėliuose. Važiuoti reikia kiek įmanoma tolygiau, prieš posūkius anksčiau sumažinti greitį, o kelio vingiuose jokiu būdu neperjunginėti pavarų ar staigiai stabdyti, nes būtent tai dažniausiai išprovokuoja nevaldomą automobilio slydimą.
Daugumai vairuotojų pojūtis, kad automobilis pradeda slysti, būna paskutinis prieš atsiduriant griovyje. Kur kas paprasčiau pašalinti priežastį nei pasekmes“, – akcentuoja G.Šlėderis.
Šiais metais akcijos organizatoriams iš Kauno pedagogų kvalifikacijos centro ir VŠĮ „Būk saugus LT“ talkino ir radijo stotis „TAU“. Linkėjimus vairuotojams piešė daugiau nei 1500 moksleivių iš 12 savivaldybių.