„Moterų ralis“ – apie taisyklingą sėdėjimą prie vairo: kojos, rankos, galva ir kitos kūno dalys

Įgudę lenktynių meistrai žino, kad prie vairo negalima miegoti. Žinoma, negerai yra ir vairuoti per daug įsitempus. Sėdėjimo padėtis ir tai, kaip laikome vairą, gali labai smarkiai atsiliepti vairavimo kokybei, nuovargiui ir saugumui.
Elena Puidokaitė ir Justas Tamašauskas
Elena Puidokaitė ir Justas Tamašauskas / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Kartu su lenktynininku Justu Tamašausku ir „Moterų ralio“ nuolatine dalyve Elena Puidokaite-Atlanta nusprendėme paieškoti bendro vardiklio tarp slalomo, taisyklingo sėdėjimo ir aprangos. Elenai įsėdus į bandomajam važiavimui pasirinktą „Mazda3“, Justas iš karto siūlo reguliuoti sėdynės aukštį. Kaip po to Elenai sekėsi atlikti vadinamąjį „briedžio testą“, skaitykite čia. O šį kartą „Moterų ralio“ dalyvė važiavo „gyvatėlę“.

VIDEO: Pasiruošimas „Moterų raliui“: Justas Tamašauskas ir Elena Puidokaitė važiuoja „gyvatėlę“

„Padarėme, kad Elenai sėdėti būtų daugmaž patogu. Jei vairuotoja yra žemesnio ūgio, reiktų aukščiau sėdynę pasikelti, susikonfigūruoti atlošą ir žiūrėti, kad kojos pedalus pasiektų. Diržai, veidrodėliai, kaip tu sėdi – visa tai lemia, kaip jautiesi kelyje, nuo to priklauso vairuotojo reakcija“, – teigia Justas.

Ne vairas laiko vairuotoją

„Važiuojant abi rankos turi būti ant vairo. Vairas turi būti laikomas visais penkiais pirštais – nykščiai negali būti ištiesti. Rankos turi būti ne per daug ištiestos, kiek sulenktos per alkūnes. Rankos ties 10 ir 14 valanda. Sukant vairą, negalima to daryti delnu, jį perimame: kairė-dešinė-kairė-dešinę. Jei netaisyklingai laikysite vairą, netikėtai užvažiavus ant duobės, jis gali būti išmuštas iš rankų“, – moko lenktynininkas Justas Tamašauskas.

TAIP PAT SKAITYKITE: Nufilmuota: šturmanė Agnė Vičkačkaitė mokė „Moterų ralio“ dalyves naudotis kelio knyga

Anot Justo, reikia ne laikytis įsikibus vairo, o automobilio sėdynė turi jus laikyti, prisisegę turite jausti sėdynės atlošą. Kojos turi siekti pedalus, kad būtų galima maksimaliai išminti stabdį ir akceleratorių.

„Įprasta, kad važiuodami laikomės įsikibę vairo ir vairuojame viena ranka. Kai nepatogiai sėdime ir rankomis laikomės už vairo, mes papildomą energiją skiriame tai padėčiai išlaikyti, linguojame į visas puses“, – teigia J. Tamašauskas prisipažindamas, kad pats mėgsta sėdėti arčiau vairo.

Nemažiau svarbi sėdynės viršutinės pagalvėlės padėtis. Jeigu galvą laikysime tinkamai, avarijos atveju pagalvėlė sugers smūgį. Svarbu ir diržus taisyklingai prisisegti. Dažnai moterys mėgsta pasikišti diržą po pažastimi. Tokiu atveju – gero nelauk.

Justo pamoka Elenai priminė tai, ką ji sakėsi ir taip žinanti, tik ne viską naudojanti kasdien.

„Kai važiuoji Moterų ralyje, pavargsti, po kelių valandų važiavimo būna, kad susuka sprandą, kaklą. Ilgai vairuojant tenka sėdėti ilgai vienoje pozoje, todėl turi būti tinkamai viskas sureguliuota“, – kalbėjo Elena.

Vairavimas su „kablukais“ – misija įmanoma, bet nesaugi

Elena Puidokaitė išbandė vairavimą avėdama sportiniais bateliais, o po to – aukštakulniais.

„Dėvint aukštakulnius, jaučiasi, kad koja nemobilizuota, pėda neturi atramos, remiesi tik pirštais, tad rizikuoji išsisukti koją. Be to, gali nulūžti batelio kulniukas. Tai ne tik nepatogu, bet tu nejauti pedalo. Įsitikinome, kad aukštakulniai nėra tinkama avalynė prie vairo“, – teigia Elena.

„Patogiai sėdint, kitas jausmas, šiek tiek net ir atsipalaiduoji, ne taip pervargsti. Komfortą suteikia patogi avalynė, plokščias kulnas, neslidus minkštas padas, patogūs, judesių nevaržantys drabužiai“, – aprangos prie vairo ypatybes vardijo Justas Tamašauskas.

Jei „Moterų ralyje“ norisi lakstyti avint aukštakulniais, tuomet Elena pataria juos apsiauti išlipus iš automobilio. Kitos ekipažo narės gali avėti aukštakulniais, o vairuotoja tegu įsimeta į bagažinę patogesnius batelius. „Juokas juokais, bet jei nori, kad smagu būtų tau ir draugams, viskas turi būti ir saugu“, – sako Elena Puidokaitė.

Svarbiausia – ieškoti „aukso viduriuko“

Justas pastebi, kad važiuodamos slalomą moterys dažnai prisibijo užvažiuoti ant bokštelio, todėl važiuoja plačiau. Tačiau taip jos yra priverstos daryti ir platesnius judesius. Štai čia joms ir pravers lenktynininko taisyklingo sėdėjimo ir aprangos pasirinkimo pamokos.

„Gera avalynė, patogūs judesių nevaržantys drabužiai, sėdynės ir vairo padėtis, tikslumas atkartojant trasą, susikaupimas, pamatuotas greitis – visa tai tikrai atneš rezultatų“, – įsitikinęs Justas Tamašauskas.

„Aš anksčiau nebijodavau kūgelio ir maniau, kad gerai juos išimu, bet kai jau įsivaizdinau, tai žiūriu tinkšt su uodega vieną, tinkšt – kitą. Ir kai gauni per uodegą, pradedi kūgelius labiau apvažiuoti, o tada sugaišti daugiau laiko“, – prisipažįsta Elena.

Pasimokiusi taisyklingo sėdėjimo padėties ir išbandžiusi slalomą su Justu nuo šiol žinoma moteris sako ieškosianti „aukso viduriuko“. Tą patį ji pataria ir kitoms vairuotojoms.

„Moterų ralyje bus ne viena slalomo užduotis. Labai svarbu neskubėti, išpiešti reikiamą schemą, geriau lėčiau, užtikrinčiau. Svarbu – taisyklingai pravažiuoti, o ne triukus rodyti. Saikas visame kame yra geriau negu nepamatuota rizika. Reikia skubėti lėtai, tik tai duos gerą rezultatą“, – įsitikinusi Elena.

VISOS MOTERŲ RALIO NAUJIENOS

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis