Todėl svarbu atkreipti dėmesį į tam tikras motociklų priežiūros subtilybes, o norint dar ilgiau džiaugtis jo teikiamais malonumais, galima palepinti ir priedais. Taigi – kas, kada ir kodėl?
Trys pagrindinės taisyklės: tepimas, tepimas ir tepimas
Jei norite priežiūrai mažiausiai reiklaus motociklo, rinkitės motorolerį. Taip, jis nėra toks greitas ir galingas kaip tikras motociklas, tačiau mobilumas ir judrumas mieste, palyginti nedidelė kaina ir lengva priežiūra gali būti savybės, kurios puikiai atitinka poreikius tų, kurie nori važinėti ant dviejų ratų, bet jiems per daug neišlaidauti.
„Motoroleriai yra puikus pasirinkimas jaunuoliams ir didmiesčių gyventojams. Pirmiausia dėl to, kad jie nereikalauja ypatingos priežiūros. Pavyzdžiui, jiems nereikia keisti tepalų, nes variklyje jų paprasčiausiai nėra. Tepimas vyksta specialiai dvitakčiams varikliams skirtą tepalą sumaišant su degalais, todėl vienintelis rūpestis motorolerių vairuotojams – nepamiršti pripildyti specialią tepalams skirtą talpą. Tokia priežiūra nereikalauja jokių specifinių techninių žinių“, – pasakoja „Xado“ klientų vadybininkas Ramūnas Kieras.
O štai pasirinkus ką nors galingesnio, gausite ne tik daugiau dinamikos bei greičio, bet ir turėsite daugiau dėmesio skirti priežiūrai. Pavyzdžiui, galingesniems motociklams su didesnio darbinio tūrio varikliais teks reguliariai keisti tepalus. Kokiu intervalu tai reikia daryti, priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir gamintojų rekomendacijų.
„Motociklų gamintojai nurodo labai aiškius tepalų keitimo intervalus, kurie gali varijuoti pagal variklio darbinį tūrį. Pavyzdžiui, varikliams, kurių darbinis tūris 125 kubiniai centimetrai, tepalus gali tekti keisti kas tūkstantį ar du tūkstančius kilometrų, o vieno litro darbinio tūrio varikliams keitimas gali būti numatytas kas 10 tūkstančių kilometrų, tačiau nurodoma, kad kas tūkstantį kilometrų privaloma patikrinti tepalo lygį. Todėl svarbu tai stebėti“, – pastebi R.Kieras.
Naudojimo laiką prailgina specialūs priedai
Palyginti su automobilių varikliais, motociklų neretai pasiekia gerokai didesnius sūkius. Automobilių vidaus degimo varikliai retai peržengia 7–8 tūkst. sūkių ribą, o štai galingesnių motociklų varikliai gali įsisukti ir iki 12 tūkst. sūkių per minutę, patys galingiausi ir greičiausi pasiekia net iki 18 tūkstančių sūkių. Tai reiškia, kad varikliai yra veikiami didelių apkrovų, jų resursas taip pat gerokai mažesnis, palyginti su automobiliais. Tačiau yra būdų, kaip jų veikimo laiką prailginti.
„Galingiausių motociklų variklių darbo režimas gali būti labai dinamiškas, sūkiai kyla labai greitai, labai greitai gali ir sumažėti. Tai viena iš priežasčių, kodėl jų naudojimo laikas yra gerokai trumpesnis nei, pavyzdžiui, automobilių variklių. Galite įsivaizduoti ir stūmoklio veikimo režimą, kuris gali atlikti du ar net tris kartus daugiau ciklų, palyginti su automobilio variklio stūmokliu, o tai byloja apie greitesnį paties stūmoklio ir cilindro nusidėvėjimą.
Motociklų varikliams skirtų priedų viena pagrindinių funkcijų ir yra sumažinti šį neigiamą efektą. Priedai sukuria apsauginį sluoksnį, kuris dyla vietoj variklio metalo, todėl pats variklis naudojamas ilgiau“, – apžvelgia „Xado“ atstovas R.Kieras.
Specialūs priedai ne tik prailgina motociklų variklių naudojimo laiką, bet gali padėti sumažinti ir kai kuriuos jau pastebimus nusidėvėjimo ženklus. Pavyzdžiui, jei ant cilindro sienelių yra įbrėžimų, revitalizantai juos užpildo ir paviršių išlygina. Tokiu būdu varikliui gali būti grąžinamas jo pradinis efektyvumas.
Motociklas ar motoroleris gali būti puikus pasirinkimas šiltuoju metų laiku, suteikti ne tik galimybę judėti greičiau, bet ir būti laisvalaikio pramoga. Svarbu nepamiršti, kad tiek, kiek motociklai suteikia malonumo ir galimybių, tiek jie reikalauja ir dėmesingos priežiūros, todėl atkreipkite dėmesį į tai ir mėgaukitės važiavimu.