Pagrindinė problema neleidžianti motociklu važiuoti žiemą – padangos. Gatvėse motociklai nuo gruodžio 1-osios iki kovo 1-osios privalo važinėti žieminėmis padangomis. O kada paskutinį kartą matėte motociklą su tokiomis padangomis?
„Iš tiesų yra žieminių padangų motociklams, galima nusipirkti dygliuotas padangas motociklui, tačiau jos skirtos krosui, važinėti bekelės trasomis. Paprastos motociklų padangos savo savybes praranda, kai temperatūra nukrenta žemiau 7 laipsnių šilumos.
Vis dėlto parodoje pavyko surasti gamintojų, siūlančių tikras žiemines padangas motociklams. Jos yra minkšto mišinio, turi visai kitokį protektorių nei vasarinės padangos, tad jos gali suteikti bent šiokį tokį sukibimą važiuojant per sniegą. Tiesa, tokio tipo padangos dažniausiai būna skirtos toms rinkoms, kur motociklininkai savo transporto priemones naudoja visus metus. Ten, kur nebūna plikledžio, pusnių, nebūna daug sniego, o tiesiog lauko temperatūra nukrenta žemiau. Galima tokias padangas naudoti ir mūsų rinkoje, tačiau reikia išlikti protingam ir naudoti tada, kada oro sąlygos leidžia“, – pastebėjimus vardijo K.Mieliauskas.
Kone visi didieji padangų gamintojai siūlo tam tikras padangas su žymėjimu, leidžiančiu jas eksploatuoti žiemą. Pavyzdžiui, „Michelin“ siūlo žiemines padangas motoroleriams, tačiau neslepia, kad jos nepritaikytos irtis per pusnis, o skirtos važinėti mieste, nuvalytose gatvėse, esant žemai kelio temperatūrai. Tuo metu Turkijos padangų gamintojas „Anlas“ pasistengė žengti į rizikingą nišą ir sukūrė visą seriją nedygliuotų žieminių padangų motociklams, kurias būtų galima naudoti keliaujant net ir apsnigtais keliais.
Jeigu techninės galimybės žiemą visgi leistų važinėti motociklu, dauguma vis vien kasdienėms kelionėms rinktųsi automobilį dėl labai paprastos priežasties: jame šilčiau. Rinkoje yra šiltų, neperpučiamų ir drėgmei atsparių drabužių, tačiau norint neperšalti, riedant ant plieninio žirgo spaudžiant didesniam nei -20 laipsnių speigui reiktų apsirengti it kopūstui. Nepatogu.
„Modernios technologijos leidžia pamiršti tokias bėdas. Dabar jau galima įsigyti šildomus rūbus. Jie jungiasi prie motociklo akumuliatoriaus ir leidžia reguliuoti šilumos kiekį. Apšiltinta viskas: pradedant kelnėmis ir striuke, baigiant kojinėmis ir pirštinėmis“, – sakė Karolis Mieliauskas.
Žinoma, paprasčiausias motociklas žiemai – sniego motociklas. Tačiau visiškai tam netinkamomis sąlygomis motociklu pratęs važinėti ekstremalas sako, kad sniego motociklas nėra tikras motociklas.
„Sniego motociklu negali važinėti mieste, negali važiuoti juo į darbą. Jis turi važiuoti per sniegą, kur įprastas motociklas negali pravažiuoti. Italų „RF moto“ kompanija siūlo motociklų perdarymo paketus, kurie paprastą motociklą paverčia skirtu sniegui. Priekinį ratą pakeiti į slidę, galinį – į vikšrą ir gali lėkti per pusnis į pačius atšiauriausius kraštus. Tačiau ar toks aparatas gali būti laikomas tikru motociklu?“ – samprotavo Karolis, pasiryžęs į šalčiausią vietą žemėje važiuoti tradiciniu dviem apvaliais ratais varomu motociklu.