Neįprastų lopšių gamintojas šiaulietis Dainius Rekašius ne tik tarp draugų, bet ir oficialiai tarp motociklininkų vadinamas savo pseudonimu „Titanix“. Tokiu vardu jį galima rasti feisbuko platybėse.
Jo konstruojami lopšiai pasižymi tuo, kad prie motociklo jungiami vadinamąja „swing“ jungtimi. Dėl savo konstrukcijos motociklas laisvai pasvyra į abi puses. Motociklo dinamiką ir vairavimą jis veikia tiek pat, kiek ir iš galo prikabinta priekaba.
Būtent dėl to savo kūrinius D.Rekašius vadina puspriekabėmis, o ne lopšiais. Tikri lopšiai iš esmės neatjungiama transporto priemonės dalis, o šie įrenginiai lengvai atjungiami: „Atsuku du varžtus – motociklas vėl toks, koks buvęs.“
Kur paslaptis?
Meistras primena, kad išradimas nėra naujas. Jis jau yra sugalvotas prieš kelis dešimtmečius, tačiau brėžinių niekas niekur nedalina. Teko tiesiog pasinaudoti idėja, tačiau viską reikėjo sukurti pačiam – nuo nulio.
Svarbiausia – pagrindinis rėmas tvirtinamas prie motociklo dviejuose taškuose – tiksliai per patį motociklo centrą iš apačios. Neįmanoma sukurti visiems tinkančio varianto. Kiekvienas modelis yra skirtingas.
„Kiek žinau, egzistuoja pasaulyje įmonės, kurios gamina tokius vienodus lopšius, tačiau kiekvienam modeliui tenka jas pritaikyti. Aš visą puspriekabę gaminu vienam konkrečiam motociklui. Jau esu pagaminęs 32. Žinoma, pradėjau nuo savęs“, – pasakojo meistras.
Pirmiausia, kodėl šovė tokia mintis? Sako – ne pats maloniausias jausmas, kuomet mama su tėčiu išvažiuoja motociklu, o vaikai varvina seilę pro langus. Kelionė kaip ir sugadinta.
Reikėjo kažką sugalvoti. Pirmiausia pasigamino tokį lopšį dviem vaikams. Dabar reikėtų trims, tačiau vyresnysis jau gali sėdėti ant motociklo sėdynės galo.
Beje, pirmąjį lopšį teko perdirbti bent penketą kartų. Vien pažiūrėti vaizdelius internete nepakanka. Įrenginys reikalauja specifinių techninių žinių. Vienas svarbesnių klausimų – kiek turi skirtis abiejų tvirtinimo taškų aukštis?
Priekinis tvirtinimo taškas yra šiek tiek aukštėliau. D.Rekašius paverčia motociklą į dešinę – tuo metu lopšys taip pat šiek tiek pasisuka į tą pačią pusę, o lopšio ratas šiek tiek parieda atgal. Analogiškai – į kairę. To reikia, kad važiuojant vairavimas ir stabilumas išliktų nepriekaištingas.
Svarbiausia – aukšta bazė
„Pirmoji priekaba – sau. Antroji – draugui. Taip po truputėlį ir įsivažiavau. Tai jau tapo mano gyvenimo ir įvaizdžio dalimi. Kas gamina vaikams vežioti, kas daiktams. Vienas sakė – alui. Nežinau, kaip jam baigėsi. Darau ir stacionarius įprastus lopšius, tačiau juos Lietuvoje kuria nemažai meistrų“, – pasakoja pašnekovas.
Kaina? Neįmanoma nusakyti. Pagal poreikius. Kažkam pakanka vien turistinės dėžės ant rato, o kiti pageidauja lopšio su šildomomis sėdynėmis keliems vaikams. Dar kaina priklauso ir nuo to, kokios bus naudojamos medžiagos, už kiek, kokios firmos ir kokios būklės pavyks gauti originalaus lopšio kriauklę, kiek ją reikės pjaustyti ir tobulinti.
Norisi išbandyti. D.Rekašius užmaukšlina keistą šalmą. Rodos – tankisto. Meistro motociklas – kelionėms ir miestams skirtas „street“ modelis „Suzuki Bandit“.
„Sakyčiau, kad su tokiais motociklais „swing“ priekabos labai gerai derinasi. Taip pat labai tinka „enduro“ modeliai. Tinka beveik visi, kurių bazė yra aukšta. Labai sudėtinga arba neįmanoma tokios sistemos sukurti žemiems „čioperiams“. Jei tik toks pasvirtų dešinėn, priekabos rėmas tuoj pat remtųsi į žemę. Būtų pavojinga, nepatogu“, – aiškino meistras užklodamas odinį dangalą.
Minties šuolis į vaikystę ir atrakcionus
Įlipti į lopšį 190 cm ūgio žmogui nebuvo labai sudėtinga. Tik šiek tiek įprasti reikia. Subirbia „Suzuki“ ir lengvai nešasi į priekį. Iš pradžių lankė vaikystės prisiminimai, bet vėliau suvokiau, kad pojūtis labai panašus į tą, kurį jaučiame geruose atrakcionuose.
Adrenalinas sušildo kraujagysles. Norisi šypsotis ir visiems gatvėje mojuoti. Reikia pabrėžt, kad šitaip keliauti iš tiesų būtų vienas malonumas. Šiltas vėjas, grynas oras, greitai besikeičiantys vaizdai. Jei kelionė labai ilga, iš bėdos galima tiesiog naršyti telefonu internete.
Dar įdomu tai, kad važiuojant net ir didelis triukšmas bei vėjas netrukdo susikalbėti. Kai motociklas lenkia posūkius, lopšys ir rėmas išlieka tame pačiame stabiliame horizontaliame lygmenyje.
Atvažiavome. Dėmesį patraukia dar viena svirtis, kuri, rodos, nieko nelaiko? Meistras paaiškina – ją galima pritvirtinti prie motociklo ir lopšys taps tradiciniu – motociklas nesivartys į šonus. „Ši svirtis skirta saugiam transportavimui, o ne važinėjimui. Kas išbandė „swing“ priekabas, standžios jungties lopšio jau vargu ar norės.“