Jeigu išriedama iš salono
„Harley Davidson“ atstovybės Lietuvoje vadovas Arvydas Skernevičius sako, kad naujiems motociklams kasko draudimas yra būtinas.
„Kadangi dalis klientų plieninius žirgus perka lizingo būdu, draudimas yra privalomas – rekomenduojame „Lietuvos draudimą“. Kokius kriterijus turi atitikti motociklo savininkas – sprendžia draudimas. Mes tik nusiunčiame kliento duomenis ir gauname atsakymą. Įmokos suma keičiasi priklausomai nuo kliento patikimumo ir buvuvios draudiminės istorijos. Dėl kasko per mėnesį kreipiasi 4-5 klientai ir kol kas neigiamų atsakymų nebuvo“, – praktika dalinasi A.Skernevičius.
„Honda“ atstovybės Lietuvoje „Nipponauto“ klientai gali rinktis kasko draudimą iš atstovybės draudimo partnerių „If“ ir „Lietuvos Draudimas“ pasiūlymų. Vertinimo kriterijai yra draudimo kompanijų prerogatyva. Pasak Komercijos direktoriaus Igno Daublio, dėl šios paslaugos motociklams per mėnesį į bendrovę kreipiasi apie 20 klientų.
BMW motociklais prekiaujančios UAB „Krasta Auto“ Rinkodaros projektų vadovė Augustė Miliūtė teigia, kad kasko draudimas įprastai pasiūlomas kiekvienam motociklo pirkėjui ir pateikia faktorius, į kuriuos atsižvelgiama: koks yra motociklo stilius (sportiniai yra rizikingiausi, „enduro“ turi mažiausią riziką), kaina, vairuotojo stažas (iki ar virš 2 metų); įmonė ar privatus asmuo, jei privatus – vairuotojo amžius. Sezono metu dėl tokio draudimo per mėnesį kreipiasi vidutiniškai 5 klientai, bendradarbiaujama su „Lietuvos draudimu“.
„Su privatininkais nesiterliojama“
Keli motociklininkai pateikia savo nuomonę apie kasko draudimą.
Laimonas Stanulis: „Lietuvos draudimas“ siūlė tokį draudimą itin prabangiems motociklams. „PZU“ darydavo išimtį savo verslo klientams – jei drausdavosi įmonės parką, apdrausdavo kasko draudimu ir direktoriaus prabangų „Harley Davidson“. Kitos draudimo bendrovės yra per maži rinkos žaidėjai, kad leistų sau tokį draudimą.
Motyvas paprastas – net kosmetiniai pažeidimai motociklui yra įkainojami itin brangiai ir gali siekti pusę jo vertės
Motyvas paprastas – net kosmetiniai pažeidimai motociklui yra įkainojami itin brangiai ir gali siekti pusę jo vertės. Avarijos atveju jie dažniausiai nurašomi. Gal ir galima suremontuoti, bet išmoka būna didesnė už vertę. Taip pat svarbu, kad detalių pasiūla yra minimali – beveik viskas iš atstovybių. O jos paprastai brangesnės, nei siūlomi rinkoje analogai. Kitaip tariant, kai draudimo bendrovė apskaičiuoja išmoką, savininkas netenka galimybės pigiau susiremontuoti motociklą. Dėl šių priežasčių draudimo bendrovės nutarė apsidrausti ir siūlydamos kasko pridėjo didelę franšizę ir dar didesnes įmokas.“
Saulius Sabaitis: „Kai norėjau apsidrausti motociklą kasko, iš pradžių net negalėjau patikėti, kad tokio varianto nėra. Visos bendrovės, į kurias kreipiausi, atsakė, kad neteikia tokios paslaugos. O kreipiausi vien dėl galimos vagystės. Tiesą sakant, užtektų, kad draustų tik nuo vagystės.“
Sauliaus motociklui – 24 metai, tačiau tai nebūtų priežastis, tarkime, Norvegijoje. Kitas motociklininkas, gyvenantis šioje šalyje, savo 19 metų senumo motociklą be problemų apdraudė kasko ir įmoka, pasak jo, „nebuvo kosminė“. Beje, Norvegijoje motociklams nereikia ir techninės apžiūros. Bet tai – jau kita tema.
Ričardas Pocius: „Kažkada „Lietuvos draudimas“ reklamavo kasko motociklams, bet kai apie tai pasiteiravau – į mane pasižiūrėjo kreivai. Norėjau drausti apie 3000 eurų kainuojantį motociklą. Tuo metu jie traktavo, kad tai neapsimoka nei man, nei jiems. Jie teigė, kad draustų prabangų arba VIP kliento motociklą.
Iš esmės, bet kuri kompanija gali apdrausti bet ką, tiesiog su privatininkais nesiterlioja, nes motociklas yra padidintos rizikos grupėje.
Iš esmės, bet kuri kompanija gali apdrausti bet ką, tiesiog su privatininkais nesiterlioja, nes motociklas yra padidintos rizikos grupėje. Jei esate turtingas žmogus ir draudžiate daug turto bei asmenų vienoje kompanijoje, arba turite įmonę, kuri išleidžia daug pinigų draudimui – tuomet jūsų vadybininkas jums apdraus bet ką, kad ir jūrų kiaulytę nuo kritinių ligų. Kad tik išlaikytų jus, kaip klientą.“
Linas Ramanauskas: „Lietuvos draudime“ turiu namų ir sveikatos draudimą, taip pat apdraudęs du automobilius, vieną iš jų – ir kasko. Kai draudžiau motociklą civiliniu draudimu, sulaukiau pasiūlymo ir dėl Kasko. Mintis sudomino – nebuvau pagalvojęs, kad tai yra įmanoma, kita vertus – niekada ir neturėjau motociklo. Bet kai sužinojau įmokos dydį, deja, ji nepasirodė patraukli. Mano motociklo pirkimo kaina buvo 2300 eur, o kasko įmoka metams – 600 eur. Neatsimenu, kiek buvo franšizė, bet noras iš karto praėjo. Tiesa, draudimo agentė pabrėžė, kad drausti motociklą kasko nesiūlo bet kam, tik ištikimiems klientams.“
Įdomu tai, kad ne vieno motociklininko linksniuojamo „Lietuvos draudimo“ atstovės ryšiams su visuomene Ingridos Žaltauskaitės teigimu, motociklų kasko draudimu bendrovė nedraudžia.
Jeigu motociklininkai tokią situaciją traktuotų kaip problemą, būtų galima imtis ją spręsti. „Tai galėtų suformuoti motociklininkų klubas/asociacija/bendruomenė, kreipdamasi į Lietuvos draudikų asociaciją ir iškeldama šią problemą diskusijai“, – teigia Lietuvos banko Draudimo priežiūros skyriaus viršininkas Marius Dumbauskas.