Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naktimis kelius voluos hibridiniai, itin tylūs volai

Hibridiniams bei elektriniams automobiliams pamažu įsitvirtinant rinkoje, ekologiškesnių technologijų poreikis auga ir kitose srityse. Vokietijos inžinierių „Hamm“ sukurtas hibridinis vibrovolas – pirmoji žaliųjų technologijų kregždė kelių tiesimo ir statybos sektoriuje. Išbandyti šią naujovę patikėta lietuvių įmonei, rašoma pranešime.
Ekologiškas volas
Ekologiškas volas / Gamintojų nuotr.

Klojant asfaltą įprastai pasitelkiamas specialus technikos komplektas: prie asfaltbetonio klotuvo naudojami du arba trys vibrovolai, kurių pagrindinė funkcija – sutankinti naujai klojamo asfalto dangą.

Lapkričio 10–17 d. kelių tiesimo įmonės AB „Eurovia Lietuva“ darbuotojai buvo pirmieji, kuriems teko galimybė išbandyti techninėmis inovacijomis aprūpintą hibridinį volą „HAMM HD+90i PH VO“.

Gamintojų nuotr./Ekologiškas volas
Gamintojų nuotr./Ekologiškas volas

Tylesnis darbas nakties metu

Gamintojų nuotr./Ekologiško volo bandymai
Gamintojų nuotr./Ekologiško volo bandymai

„Vilniuje ir kituose miestuose dėl didelio transporto srauto bei susidarančių spūsčių gatvių remonto metu po truputį siekiama, kad kelio darbai būtų atliekami naktį arba ne piko metu. Dirbant naktį ypač svarbu turėti mažiau triukšmo skleidžiančią techniką“, – dėmesį atkreipė kelių statybos bei kelių remonto mašinas tiekiančios įmonės „Wirtgen Lietuva“ vadovas Artūras Stakauskas.

Tylesnį hibridinio volo darbą užtikrina mechanizme sumontuoti 8 elektriniai, aušinimui skirti, ventiliatoriai. Standartiniame vole, kuris dirba dukart garsiau, yra du dideli hidrauliniai ventiliatoriai. Pasak A. Stakausko, dėl reikalavimų, susijusių su triukšmo lygiu miestuose, „žaliąja“ technologija ypač domisi skandinavai.

Mažiau kuro, mažiau taršos

Paprastai virš 56 kW galios varikliams reikalinga papildoma priežiūra: norint sumažinti taršą, į kurą yra pilamas priedas. Hibridiniam volui papildomi priedai nėra reikalingi, kadangi jis turi dyzelino oksidacijos katalizatorių. Be to, naująjį ekovolą varo kur kas silpnesnis (55,4 kW) dyzelinis variklis su hidrauliniu akumuliatoriumi.

Hidroakumuliatorius kaupia perteklinę hidraulinę energiją ir leidžia ją panaudoti tuo momentu, kada reikalinga - greitėjimui, kliūties įveikimui, arba atsiradus netikėtam papildomos galios poreikiui. Todėl, priklausomai nuo darbo vietos bei aplinkybių, ekovolas taupo apie 20 proc. kuro.

„Iš Vokietijos hibridinis volas atvežtas savaitei. Išbandę gaminį įvardinsime teigiamas ir neigiamas jo savybes – gamintojui reikalingas grįžtamasis ryšys iš klientų. „Eurovia Lietuva“ šiai dienai turi keturis asfaltbetonio klotuvus ir dešimt savaeigių vibrovolų. Nors apie ekologiško volo įsigijimą kalbėti kol kas ankstoka, tokius planus svarstytume“, – sakė AB „Eurovia Lietuva“ įmonės atstovas Audronius Šereika.

Ekologiškumo poreikis auga

Nors „Hamm“ gaminys – pirmoji „žalioji“ naujovė kelių tiesimo bei statybos sektoriuje, inovatyvias bei gamtai draugiškesnes priemones imtasi taikyti jau anksčiau.

„Prieš keletą metų, pasitelkus specialias medžiagas, pradėtas gaminti ne karštas, kaip įprasta, o šiltas asfaltbetonis. Tokiu būdu mažinamas išmetamos emisijos ir sunaudojamų dujų kiekis, prailginamas asfaltbetonio vežimo laikas. Mažesnis išmetamų teršalų kiekis, vadinasi, mažesnė ir žala aplinkai“, – apie žaliąsias inovacijas kelių tiesimo srityje kalbėjo A. Šereika.

Hibridinis volas „HAMM HD+90i PH VO“ statybos technikos parodoje „Bau“ Miunchene (Vokietija) pernai buvo pristatytas pirmąjį kartą. Pirmieji ekovolai Lietuvos kelių rinką pasieks 2018-aisiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais