„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naktinis pasivažinėjimas: finansiškai skausminga, bet emociškai naudinga

„Sveiki. Mano vardas Vytenis ir aš priklausomas nuo vairavimo“ – taip prisistatyčiau, jeigu reikėtų dalyvauti susirinkime, kuriame būtų susirinkę nuo priklausomybių kamuojami žmonės. Įtariu, kad turiu priklausomybę nuo vairavimo, nes esant tokioms aukštoms degalų kainoms, vis dar važinėju savo malonumui.
Vytenis Kudarauskas
Vytenis Kudarauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Tikiu, kad yra žmonių, kurie kenčia vairuodami. Jiems tai prievolė ir jie jaučiasi nejaukiai. Bet, esu įsitikinęs, yra ir tokių, kurie sėda į automobilį ir jaučia malonumą. Kartais galbūt nutinka net taip, kad kamuojant nemigai geriau už vartymąsi lovoj sėsti į automobilį, įsijungti variklį ir važiuoti. Nepaisant to, kad šiuo metu kuro kainos kopia aukštyn, neįmanoma ramiai nusėdėti ir galvoti apie tai, kad vienas pasivažinėjimas kainuos savaitės pietus. Kur kas geriau pagalvoti apie tai, kas laukia nakties metu.

Muzika ir mažas bruzdėjimas

Pagrindinis palydovas naktinio pasivažinėjimo metu – muzika. Kartais net per daug nesvarbu kokia, o kartais radijas pagroja kažką itin tinkamo prie nuotaikos ir aplinkos. Kartais muzika pati sukuria nuotaiką, kurią perteiki vairavimu. Pora pavyzdžių. Klausydamas „Blur“ atliekamą dainą „Song 2“, tai suprasdamas, bet nebūtinai norėdamas, spaudi akseleratoriaus pedalą. Tiek spidometro, tiek tachometro rodyklės šoka pagal energingą ritmą, o variklio garsas mėgina prisitaikyti prie skambesio ir tampa dar vienu instrumentu.

Kita vertus, yra muzikos, kuri ramina. Pamėginkit klausyti „Air“ kūrinį „Ce Matin La“ ir spausti akseleratorių. Neįmanoma. Klausant jo, viskas vysta itin ramiai. Variklio sūkių rodyklė kyla vangiai, o pavaros jungiamos ramiai, be jokio azarto. Bet muziką reikia rinktis pagal skonį. Aš pasitikiu radiju, bet kompaktinis diskas ar USB atmintinė gali tapti puikia alternatyva.

Važiuojant naktį, maloniausia tai, kad dideliame mieste tiek plačios, tiek siauros gatvės yra tuščios. Žinoma, tai nereiškia, kad dėl to galima daryti kvailystes. Geriau visa tai išnaudoti maloniam ir saugiam pasivažinėjimui. Juo labiau, kad miestas, net ir naktį nebūna tuščias. Beveik kiekvieno naktinio pasivažinėjimo metu, tenka sutikti saujelę kelių darbininkų arba reklamų iškabas kabinančių oranžinių žmogeliukų.

Pavyzdžiui prieš Europos krepšinio čempionatą naktimis, bent jau Vilniuje, virė darbas. Per naktį atsirado gausybė naujų baltų linijų, žyminčių eismo juostas. Naktį ramiau, idealus darbo metas. Ta pati istorija ir su reklamų iškabų kabinėtojais. Neretai važiuojant Geležinio Vilko gatve tenka sutikti darbuotojus, kabinančius naujas iškabas. Oranžiniai žmogeliukai, užpildo nedidelį gatvės plotą.

Kava ir naujai atrastos vietos

Naktinio pasivažinėjimo metu kava tampa pagrindiniu gėrimu. Nesvarbu, ar jos reikia pirkti degalinėje ar pasiimti iš namų. Bet be jos neišsiversi. Žinoma, išgėrus du puodelius kavos, garantuota bemiegė naktis, tačiau tos nakties metu galima nukeliauti ten, kur niekada nesi buvęs.

Pavyzdžiui, aš į Vilnių atvykau kiek daugiau nei prieš trejus metus. Buvau ne tik neseniai iškeptas vairuotojas, bet ir didžiausio Lietuvos miesto nelabai pažinojau. Tačiau naktimis pasivažinėjimas yra puikiausia proga susipažinti su miestu. Ir tokį dalyką siūlau visiems, kurie ruošiasi dideliame mieste automobiliu keliauti dažnai. Naktį gatvės tuščios, todėl tai puiki proga susipažinti su miestu. Jūs niekam nesimaišote, galite geriau susipažinti su gatvėmis. Važiuojant dieną, reikia skubėti, nes jums už nugaros būtinai atsiras keli nepatenkinti, jeigu „žioplinėsite“. Tam, kad tokių situacijų nevyktų, siūlau miestą mokytis naktį. Net jeigu ir pasiklysite, jums nereikės baimintis, kad kažkam trukdote. Trys keturi išvažiavimai ir miestą žinosite kaip savo, na tarkim, keturis pirštus. Su vietiniais lygintis negalėsite, tačiau jeigu jau reikės kažkur nuvažiuoti, neteks sukti galvos, kaip ir per kur. Taip pat tai puiki galimybė susipažinti su eismo juostomis. Žinosite, kuria juosta važiuoti, kad netrukdytumėte dideliam srautui, kuris važiuoja dieną. Tikiu, kad tai padės išvengti smulkių avarijų arba garsinį signalą išgirsite kur kas rečiau.

Dar vienas naktinio pasivažinėjimo privalumas, tai galimybė pamatyti mieste vykstančius pasikeitimus. Neretai galima pastebėti kelių darbus, kurie pradedami naktį. Tokiu atveju jau žinai, kad rytoj čia bus užkimšta, tuomet gali sugalvoti kitą, greitesnį kelią. Žinoma, kiekvieną naktį neprivažinėsi, tačiau kartais tai padeda matyti pasikeitimus ir savo laiką gali planuotis kiek kitaip.

Naktinė kelionė prie jūros

Naktinis pasivažinėjimas nebūtinai turi apsiriboti miesto ribomis. Galima labai sėkmingai nukeliauti ir kur nors toliau. Tik čia vienas neišsiversi. Tačiau pagrindinis dalykas, tai požiūris. Mes gyvename Lietuvoje, o ji yra nedidelė. Patikėkite, tikrai nedidelė. Tačiau mūsų atstumo suvokimas toks pat mažas, kaip ir Lietuva. Palyginkite mažą kibiriuką ir didelę statinę. Pakraipę galvą suprasite, kad Lietuva tai kibiriukas. Todėl nereikia bijoti atstumo nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Pirma, tai nėra milžiniškas atstumas. Antra, tokia kelionė leidžia per kelias valandas nukakti į visiškai kitą vietą. Kadaise teko su dar trim kolegomis naktį važiuoti į Klaipėdą. Tiesiog šiaip. Jūros pasiilgome. Susėdome į automobilį, sudėjome po keliasdešimt litų ir turėjo puikiausią kelionę. Vos keturios valandos ir stovime ant jūros kranto. Iš betoninio miesto į nesibaigiančią jūrą.

Tokios kelionės metu išnaudojamas tuščias laikas. Dieną nenuvažiuosi, nes galva užkimšta darbais, nėra laiko, reikia važiuoti kažkur kitur. Kitas privalumas, tuščias kelias. Galima važiuoti per daug neįsitempus, labiau atsipalaidavus. Tik vienas patarimas, per daug atsipalaiduoti nereikėtų. Visgi nakties metu itin aktyvūs gyvūnai. O jie mėgsta bėgt į automobilio šviesas. Todėl nepaisant to, kad automobilių eismas minimalus, bet nereikėtų pamiršti žvėrių. Jie taisyklių nesilaiko.

Visiems ar tik kai kuriems?

Ar naktinis pasivažinėjimas tinka visiems? Tikrai ne. Gerai, patikslinsiu. Jeigu norite pajusti malonumą, turite mėgautis vairavimu. Jei nemėgstate vairuoti, nepadės nei muzika, nei kava. Tiesiog automobilis jus turi tempti į save. Bet pamėginkite. Galbūt pasivažinėjimas naktį leis jums pamatyti viską iš kitos pusės ir atrasti vairuotojo gyslelę. Nors naktinis pasivažinėjimas tikrai netinka visiems, tačiau visiems siūlau tokiu būdu išmokti miestą. Tuomet jums bus lengviau dieną ir tas vairavimas, galbūt neatrodys tokia didelė kančia kaip anksčiau.

Vairuoti kaip ir mylėtis – galima bet kuriuo paros metu. Todėl linkiu gerų įspūdžių, skanios kavos, skambios muzikos ir aistringos meilės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs