Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Namuose elektromobilį įkrausite perpus pigiau, o įsirengus privačią stotelę, laukia nemenka kompensacija

Svajojate apie elektromobilį, tačiau baiminatės, kad nerasite, kur jo įkrauti? Įsirengti privačią įkrovimo prieigą galima net savo kieme! O kad tai per piniginę nekirstų itin skaudžiai, didelę dalį kaštų padengti įmanoma pasinaudojant Lietuvos energetikos agentūros (LEA) suteikiamomis dotacijomis.
Įkrovimo stotelė
Įkrovimo stotelė / „Elinta“ nuotr.

Apie tai, kaip sėkmingai pasinaudoti šia galimybe, LEA direktorė Agnė Bagočiutė kalbėjo portalo 15min ir akcinės bendrovės „Ignitis“ organizuotame „eJudėjimo“ festivalyje, rugpjūčio 22 dieną vykusiame Vilniuje, Lukiškių aikštėje.

Pigiau, greičiau ir saugiau

Kaip renginio metu pasakojo A. Bagočiutė, gyventojų, įmonių ir organizacijų, norinčių įsirengti privačias elektromobilių įkrovimo stoteles, pastaruoju metu tik daugėja. Per mėnesį LEA paraiškų iš norinčių įsirengti privačias elektromobilių įkrovimo stoteles gauna daugiau kaip 400, o iki šiol suteiktas finansavimas įsirengti beveik 6 000 privačių prieigų.

Lietuvos energetikos agentūros nuotr./Agnė Bagočiutė Elektromobilumo konferencijoje
Lietuvos energetikos agentūros nuotr./Agnė Bagočiutė Elektromobilumo konferencijoje

Tuo pačiu metu visoje šalyje plėtojamas ir viešųjų įkrovimo stotelių tinklas. Paklausta, kuo privačios stotelės yra pranašesnės už viešąsias, A. Bagočiutė pabrėžė mažesnes išlaidas.

„Jeigu elektromobilį kraunate viešosiose stotelėse, įkrauti apie 40 kWh talpos elektromobilio bateriją kainuos maždaug 15–19 eurų. Tuo tarpu, jeigu elektromobilį įkrausite namuose naktiniu [elektros] tarifu, sumokėsite apie 9 eurus“, – sakė LEA vadovė.

Pasak A. Bagočiutės, įkraudami elektromobilį privačiose stotelėse gyventojai gali sutaupyti ir laiko.

Įkraudami elektromobilį privačiose stotelėse gyventojai gali sutaupyti ir laiko.

„Dažnai girdime klausimą: „Kam reikia tos privačios prieigos, jeigu, pirkdamas elektromobilį, gaunu taip vadinamą „avarinį“ įkroviklį ir galiu jį tiesiog prijungti prie elektros lizdo?“ Tačiau su tuo įkrovikliu elektromobilį krausite maždaug 12 valandų, o, jei turite vidutinio galingumo privačią įkrovimo prieigą, elektromobilį krausite nuo 4 iki 8 valandų“, – tikino LEA vadovė.

Ne mažiau svarbus ir saugumo aspektas, kurį užtikrina privačios stotelės. „Turint tinkamai įrengtą prieigą, pakrovimo procesas vyks saugiai, nekils gaisro pavojus ar kitų incidentų rizika“, – pridūrė ji.

Kompensacija – iki 80 proc.

Anot „eJudėjimo“ festivalyje dalyvavusios A. Bagočiutės, gyventojai ir juridiniai asmenys, norintys įsirengti privačias elektromobilių įkrovimo stoteles, gali kreiptis paramos į LEA. Finansavimo galima prašyti ir atgaline tvarka, t. y. jeigu privati stotelė jau yra įrengta.

„Išlaidos gyventojams laikomos tinkamomis nuo 2023 metų balandžio 1 d., o juridiniams asmenims – nuo 2024 m. liepos 1 d. Tai reiškia, kad jeigu kažkas jau įsirengė stotelę, kuri atitinka reikalavimus, t. y. ji buvo nauja, nenaudota, atitiko techninius parametrus, galima prašyti finansavimo jau ir įrengus stotelę“, – tvirtino LEA vadovė.

Pasak jos, vidutinė vienos privačios stotelės, įrengtos ant sienos, kaina be montavimo išlaidų siekia apie 700 eurų, o įrengtos ant žemės – apie 1300 eurų. Pirmuoju atveju LEA gali kompensuoti fiziniams asmenims beveik 600 eurų.

„Juridiniams asmenims LEA galės kompensuoti iki 50 proc. stotelės įsigijimo ir įsirengimo kaštų. O jeigu gyvenate daugiabutyje ir paraišką teikiate kaip bendrija arba namo administratorius, bus kompensuojama net iki 80 proc. išlaidų“, – dėstė A. Bagočiutė.

Tiesa, prieš įsirengiant privačią įkrovimo stotelę, reikėtų įsitikinti, kokios galios elektros įvadas objekte. Įsirengiant su dinaminiu galios valdymo funkcionalumu dažnu atveju nėra poreikio didintis įvado galią.

Įsirengiant su dinaminiu galios valdymo funkcionalumu dažnu atveju nėra poreikio didintis įvado galią.

„Viskas priklauso nuo pasirinktos galios. Privatiems asmenims finansuojame stotelių iki 22 kW galios įsirengimą, juridiniams – iki 44 kW. Reikėtų įsivertinti, kokia yra įvado galia. Jei reikėtų padidinti galią, reikėtų kreiptis į Energijos skirstymo operatorių“, – kalbėjo LEA direktorė.

Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Lietuvos enegetikos agentūros specialistai konksultavo besidominčius dotacija EV privačioms įkrovimo prieigoms įsirengti
Pauliaus Peleckio / BNS nuotr./Lietuvos enegetikos agentūros specialistai konksultavo besidominčius dotacija EV privačioms įkrovimo prieigoms įsirengti

Kaip gauti paramą?

Norint gauti finansavimą privačiai elektromobilio įkrovimo stotelei įsirengti, anot A. Bagočiutės, tereikia atlikti kelis paprastus žingsnius.

Pirmiausia reikėtų užpildyti paraišką LEA svetainėje. Kartu gyventojo bus paprašyta pateikti ir pareiškėjo deklaraciją. Jeigu gyventojas paraiškos pateikti negali pats, jis gali įgalioti kitą asmenį – tuomet reikės pridėti ir įgaliojimą, patvirtintą notaro arba Registrų centro. Įmonių papildomai prašoma pateikti ir dokumentus dėl vykdomos ūkinės veiklos.

Įsirengęs privačią įkrovimo stotelę, gyventojas, įmonė ar bendrija turi pateikti LEA mokėjimo prašymą, stotelės įsigijimo PVM sąskaitą faktūrą, montavimo/ įrengimo darbų perdavimo – priėmimo aktą, techninę specifikaciją bei įrengtos stotelės su prieiga nuotrauką.

Daugiau informacijos apie tai rasite LEA svetainėje.

Apie „eJudėjimo“ festivalį

Rugpjūčio 22 dieną pirmą kartą įvykęs renginys buvo skirtas elektromobilumo temai. Renginį organizavo naujienų portalas 15min ir Ignitis. Renginyje vilniečiai ir miesto svečiai galėjo išvysti ir visą būrį 17 gamintojų, 26 skirtingų elektromobilių modelių, kuriuos pristatė 11 auto atstovų ir importuotojų. Diskusinėje renginio dalyje auto, ekonomikos ir energetikos ekspertai diskutavo apie šios transporto rūšies dabartį ir ateitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas
Reklama
Skrydžio režimu: atviras „Gurtam“ vadovo interviu su Benediktu Vanagu
Reklama
Kokias tvoras ir kodėl šiemet renkasi namų savininkai?