Per 2015 metus aplinkai draugiškoms įmonėms ir gyventojams renkantis švaresnius degalus į aplinką nepateko CO2 kiekis, kuris prilygsta 1,3 mln. įprastus degalus naudojančių lengvųjų automobilių išmetamų dujų kiekiui.
Lietuvos vairuotojams automobilių bakus pildant naujos kartos dyzelinu, kurio sudėtyje yra ne mažiau kaip 15 proc. siekianti dalis iš atsinaujinančių šaltinių pagaminto dyzelino, per 2015 metus į aplinką pateko 6 tūkst. tonų anglies dvideginio mažiau, nei būtų patekę naudojant tradicinį dyzeliną. Taip pat sumažėjo ir anglies monoksido, azoto oksidų ir angliavandenilių emisijos.
Tokiu būdu tausoti aplinką padėjo Suomijos korporacijos „Neste“ užpatentuota NEXBTL (angl. – Next Generation Biomass to Liquid) technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš biomasės. NEXBTL pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus. Cheminė šio dyzelino sudėtis – tokia pati kaip ir tradicinio (gaminamo iš naftos), todėl jis tinka visiems dyzeliniams varikliams, taip pat gali būti tradicinio dyzelino sudėtinė dalis.
„Siekiame kurti tvarius sprendimus kiekvienai dienai. Būtent tai ir darome, suteikdami galimybę savo klientams ir visuomenei prisidėti prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų mažinimo. Esame didžiausia korporacija pasaulyje, gaminanti degalus iš tokių žaliavų, kaip atliekos. Jų naudojimas degalų gamyboje itin padeda sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, todėl ir toliau sieksime didinti šių žaliavų naudojimą“, – sako Kaisa Hietala, „Neste“ viceprezidentė, atsakinga už iš atsinaujinančių išteklių gaminamus produktus.
Pernai, palyginti su 2014 metais, degalams gaminti panaudotų atliekų kiekis išaugo iki 2 mln. tonų. Jos buvo perdirbtos į beveik 2 mlrd. litrų NEXBTL dyzelino. Naudojant jį gryną, šiuo kiekiu būtų galima metus pildyti 2 mln. lengvųjų automobilių bakus.
Naudojant iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną, šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėja nuo 40 iki 90 proc., palyginti su įprastu dyzelinu. Tuo tarpu dyzelino gamybai, kaip pagrindines žaliavas naudojant atliekas, kurios yra maisto ir augalinio aliejaus pramonės šalutiniai produktai, šių dujų emisija sumažėja iki 90 proc.