Naudotas „Dacia Duster“ – grubus tipas

„Dacia Duster“ tikrai netinka šio pasaulio didmiesčių stileivoms. Tačiau jis pakeri savo tvirtumu ir itin palankia visiškai naujo automobilio kaina. O štai naudotas „Duster“ – vis dar gana brangus.
„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“
„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“ / „Auto Bild“ nuotr.

Iki 2010 m. tik viena priežastis įtikindavo pirkėjus rinktis „Dacia“ automobilius: tai – noras sutaupyti. Rumunų gamintojui pristačius naująjį kompaktinį SUV modelį „Duster“, atsirado ir antroji priežastis: jis šiuolaikiškas, stilingas, gali turėti keturių varančiųjų ratų sistemą ir tinka bekelei. 

Tačiau „Dacia“ neatsisakė ir savo pagrindinio kozirio: bazinis modelis su 105 AG benzininiu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais, pristatant jį naujų automobilių rinkoje, tekainavo 11 900 eurų. Gausiai sukomplektuotas, su visų ratų pavara ir 110 AG dyzeliniu varikliu naujas „Duster“ kainuoja ne daugiau 18 tūkst. eurų. Net panašus korėjiečių gamybos kompaktinis visureigis kainuotų daug brangiau. Kaip rumunams tai pavyksta? 

„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“
„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“

Labai paprastai: jie naudoja techniką, kurią „Renault“ (būtent šiam koncernui priklauso „Dacia“ kompanija) seniausiai nurašė, šiuo atveju ji yra senesnės kartos „Clio“ modelio. Automobiliai gaminami ten, kur darbo jėga yra pigi – Miovenio mieste Rumunijos pietuose. Gamintojas sąmoningai atsisako „Premium“ klasės automobilių prabangos, tačiau siūlo bekelei tinkamą važiuoklę, bent jau už papildomą mokestį.

„Duster“ keturių varančiųjų ratų sistema identiška kaip ir „Nissan Qashqai“, tik neturi elektroninio diferencialo blokavimo ir nusileidimo nuo kalno kontrolės sistemos. Sukamu jungikliu galima pasirinkti tik priekinių arba visų varančiųjų ratų sistemą, taip pat visų varančiųjų ratų su galios paskirstymo sistema režimą. Įprasto reduktoriaus „Dacia“ gamintojai atsisakė, todėl pirmoji pavara yra trumpa, bet perjungimas į antrą nėra problema. Jeigu įjungiama automatinė visų varančiųjų ratų pavara, rumunas pradeda lengvai trūkčioti, todėl nepatariama to daryti slidžiame kelyje, tuo labiau kad iki 2013 m. atnaujinimo ESP buvo diegiama tik kaip papildoma įranga.

Rinktis variklį labai paprasta: 110 AG galios dyzelis turi pakankamą sukimo momentą ir yra taupus, o silpnesnis 90 AG dyzelinis ir benzininiai motorai tokiam masyviam automobiliui yra šiek tiek per silpni. Tačiau turėkite omenyje, kad naudotas „Duster“ su dyzeliniu varikliu, palyginti su naujo automobilio kaina, yra gana brangus – mažiau nei už 10 tūkst. eurų vargu ar jums pasiseks rasti gerą rumunišką mašiną. Nepaisant to, šie pigūs SUV turi didelę paklausą ir jų vertė išlieka gana stabili.

Bandomasis važiavimas: „Duster“ 4x2 tinkamumas bekelei pasibaigia ant šlapio šlaito

Bandytas automobilis – trejų metų „Dacia Duster“ su galingu dyzeliniu varikliu ir priekiniais varančiaisiais ratais. Jo rida 110 000 km. Vidutinio lygio papildomos įrangos komplektas „Lauréate“ turi mechaninį kondicionierių, smulkiųjų dalelių filtrą, radiją su CD grotuvu, elektrinius langų kėliklius priekyje ir keturias saugos oro pagalves. Be to, buvęs pirmasis savininkas papildomai užsakė 16 colių lengvojo lydinio ratlankius, elektrinius langų kėliklius gale, priekabos kablį ir „Metallic“ dažus. Didelis automobilio trūkumas – papildomai nebuvo užsisakyta apsauga nuo slydimo, t.y. ESP. Su visa papildoma įranga naujas „Duster“ kainavo 17 800 eurų – sėkmingas pirkinys. Naudotas rumunas ne itin nuvertėjo, nes yra labai paklausus. Bandytas automobilis vis dar kainuoja apvalią sumą – 10 300 eurų.

Važiavimo įspūdis. Tai būdinga visiems SUV: aukšta sėdėjimo padėtis, patogus įlipimas. „Duster“ 110 AG dyzelinis variklis tinka tokiam automobiliui, jis energingai gena jį į priekį ir 100 km kelio sunaudoja 7 litrus degalų. Tačiau staigiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, variklio vibracija jaučiama ant vairo, o pats vairo mechanizmas dirba vangiai. Priekiniais ratais varomas „Duster“ ne itin pritaikytas bekelei, ypač jei padangų protektoriaus gylis, kaip bandyto automobilio, yra vos du milimetrai.

„Auto Bild“ nuomonė. Visos padangos ir priekiniai stabdžių diskai nusidėvėję. Ant automobilio kėbulo dažų paviršiaus, ypač mašiną nuplovus, matyti dryžiai, o ir dantytąjį diržą greitai reikės keisti. Tokios būklės „Duster“ vertas ne daugiau 8 500 eurų.

„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“
„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“

Tai nervina

„Duster“ technologijos paprastos, bet bėdų vis dėlto pasitaiko. Itin nervina pavarų dėžės defektai. Tiek sinchronizatorių žiedai, tiek guoliai greitai nusidėvi. Šį trūkumą išduoda metalo dalelės alyvoje, o perjungiant pavarą jaučiamas pasipriešinimas ir girdėti pašaliniai garsai. „Auto Bild“ ilgalaikiame 100 000 km teste dalyvavusio „Duster“ automobilio pavarų dėžę reikėjo pakeisti nuvažiavus vos 33 000 km. Jei jūsų nusižiūrėtas „Duster“ dažnai važiavo bekele, atkreipkite dėmesį į pakabos lankstus – jie gali būti išklibę anksčiau nei derėtų. Rumunas dažnai rūdija po durelių sandarinimo gumomis, priežastis – metalinės sandarinimo apkabos korozija. Kitos silpnos vietos: išklibę sėdynių rėmai ir netikslus degalų lygio matuoklis.

Galimi gedimai:

  • Greičių dėžė. Guoliai ir sinchronizatorių žiedai – nepatvarūs. Nauja greičių dėžė, įskaitant montavimą, kainuoja beveik 5000 eurų
  • Stabdžių sistema. Greitai nusidėvi, nes nėra stabdžių diskų apsauginės skardos. Tai ypač dažna bėda tų automobilių, kurie daug važinėja bekele
  • Pakabos lankstai. Didesnė tikimybė, kad greičiau nusidėvės tuose automobiliuose, kurie daug ir dažnai važinėjo bekele
  • Sėdynių rėmai. Pasak gamintojo, klibančių sėdynių priežastis – pasenusi konstrukcija. Deja, pakeitus sėdynes naujomis, šis trūkumas labai greitai ir vėl išryškėja
  • Rūdys. Durelių sandarinimo gumą laiko metalinės apkabos, kurios greitai rūdija, o korozija gana sparčiai persimeta į kėbulą
  • Degalų matuoklis. Jei degalų lygio rodyklės rodmenys netikslūs, dažniausiai kaltas yra sugedęs degalų matuoklis. Įskaitant montavimą, naujas matuoklis kainuoja 320 eurų
„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“
„Auto Bild“ nuotr./„Auto Bild“ bandyme naudotas „Dacia Duster“

Išvada

„Duster“ yra geras ir nebrangus visureigis, bet turi šiokių tokių silpnybių. Itin nervina greitai dylanti pavarų dėžė.

Techniniai duomenys
Dacia Duster 1.5 dCi 110 FAP 4x2

Variklis – turbodyzelinis, L4/16 ● Darbinis tūris – 1461 cm3 ● Maks. galia – 81 kW (110 AG) esant 4000 aps./min. ● Maks. sukimo momentas – 240 Nm esant 1750 aps./min. ● Varantieji ratai – priekiniai ● Pavarų dėžė – 6 pavarų mechaninė ● Padangos – 215/65 R16 ● Degalų bako talpa – 50 l ● Vid. degalų sąnaudos – 4,8 l/100 km ● Maks. greitis – 169 km/h ● 0–100 km/h – per 12,2 s ● CO2 – 127 g/km ● Automobilio masė – 1205 kg ● Kaina – nuo 23 480 Lt (6800 eur)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų