Pavyzdžių rasti nesunku: naujausi „Land Rover Discovery“, „Jeep Grand Cherokee“ ar „Toyota Land Cruiser“ gali pasigirti išskirtiniu pravažumu, įveikti didžiulius vandens telkinius ir neužgesti Vilniaus aplinkkelyje, kai šis po liūties virsta upe. Tačiau naują automobilį už 60–80 tūkstančių eurų perkantis žmogus vargu ar norės juo taškytis purvyne ar juo labiau rizikuoti paskandinti brastoje. Tokie visureigiai dažniau naudojami jachtai nutempti prie jūros bei sutalpinti visai šeimynai.
Tad naujų automobilių pravažumo savybės, nors ir gerėja su kiekviena nauja modelio karta, vis rečiau yra panaudojamos pirmojo jo savininko. Antrieji, tretieji ir visi likę savininkai jomis disponuoja drąsiau – net ir „4x4 Perimetro“ maratone ar kitose varžybose bekelėje galima pamatyti apynaujų, 5–10 metų amžiaus visureigių, kurių jų vairuotojai nebijo gerokai aplamdyti.
Naudotų visureigių pasirinkimas yra gausus, tačiau juos rinktis reikėtų atsižvelgiant į kelis dalykus. Čia atkreipsime dėmesį į kelis niuansus mažiausiai kainuojančių visureigių rinkoje.
Pirma – visureigiai kainuoja daug. Ne veltui geras naujas visureigis kainuoja dukart daugiau nei tokio paties dydžio vienatūris – kainų žirklės tarp naudotų yra ne ką mažesnės. Tad, net ir norėdami įsigyti laisvalaikio automobilį, pasiryžkite už jį sumokėti daugiau nei už eilinį hečbeką: pirkdami po 1000 eurų kainuojančius dvidešimties metų senumo modelius rizikuojate daugiau laiko praleisti servise, nei vairuodami. Reikia turėti galvoje ir tai, kad visureigio, pvz., „Jeep Grand Cherokee“, remontas kainuos keliskart daugiau nei tokio paties amžiaus „Honda Civic“.
Už 2–3 tūkstančius eurų galima rasti antrą dešimtį baigiančių ar trečią pradedančių „Nissan X-Trail“, „Opel Frontera“ ar „Subaru Forester“, kurie garsėja patikimumu ir nebrangiu bei paprastu remontu. Didesnių visureigių rinkoje žiba „Jeep Grand Cherokee“, „Nissan Patrol“ bei „Mitsubishi Outlander“ modeliai.
Tai toli gražu nėra vieninteliai Autogidas.lt portale parduodami visureigiai, tačiau jų skelbimai – dažnesni nei kitų. O, perkant naudotą automobilį, jo išskirtinumas gali labai brangiai atsieiti jį eksploatuojant – ypač remonto metu.
Antra taisyklė – būtinai detaliai apžiūrėkite perkamą visureigį. Į variklio ar pavarų dėžės vidų neįlįsi, tačiau apžiūrėti, bent jau ar nevarva tepalas – tikrai nesunku. Galima patikrinti blokiruočių, palėtintos pavaros veikimą. Nekreipkite dėmesio, jeigu neveikia koks langų keltuvas – tai menka bėda, palyginti su problemomis diferencialuose.
Trečias svarbus dalykas visureigiuose, kuriuo jie ne itin skiriasi nuo kitų automobilių – istorija. Ar visureigis buvo naudotas sporto varžybose, kokia jo rida (bei ar ji tikra), ką su juo veikė ankstesnis savininkas (kas savaitę važinėjo į medžioklę ar kartą į pusmetį nuvykdavo į sodybą miške)? Atsakymus į tokius klausimus rasti nėra lengva, bet jie padeda vėliau išvengti nemažos dalies problemų. Į kai kuriuos (pavyzdžiui, ridos realumo) atsakyti gali padėti autorizuota perkamo automobilio atstovybė. Tuomet kelios dešimtys eurų, sumokėtų už automobilio patikrą, tikrai atsipirks.