Naudotų automobilių kainų šuolis
Ko gero, vieni pirmųjų padidėjusias kainas po atsisveikinimo su litu pastebėjo automobilių pirkėjai. Nepraėjus nė pusmečiui po euro įvedimo, vieno lankomiausių automobilių skelbimų portalo Autoplius.lt specialistai konstatavo naudotų automobilių kainų šuolį.
553 eurai. Tiek eurų 2015 m. metų antrąjį ketvirtį automobilių pirkėjams teko sumokėti daugiau, palyginti su tuo pačiu 2014 metų laikotarpiu.
553 eurai. Tiek eurų 2015 m. metų antrąjį ketvirtį automobilių pirkėjams teko sumokėti daugiau, palyginti su tuo pačiu 2014 metų laikotarpiu. Vidutinė naudoto automobilio kaina 2015 m. balandžio–birželio mėnesiais siekė 3,6 tūkst. Eur, arba per metus padidėjo buvo beveik penktadaliu (18,2 proc.).
Pardavėjai pasinaudojo valiutos keitimu ir norėdami pasipelnyti padidino kainas.
Kaip tuomet teigė tuometinis Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas, bene pagrindinė kainų šuolio priežastis – žmogiškasis faktorius.
„Naudotų automobilių pardavėjai vis dar skaičiuoja litais (kaip ir kiti pirkėjai – aut. past.), tačiau parinkdami sumą eurais – apvalina. Visada į didesnę pusę. Taip 17 tūkst. litų virsta 5 tūkst. eurų, o tai yra 264 litais (76,46 eurų) daugiau“, – teigė V.Daukšas.
Tačiau 2015 m. antroje pusėje naudotų automobilių kainos šiek tiek stabilizavosi, tą patvirtino ir minėto portalo sudaromų barometrų duomenys.
Kas kainų dar nekėlė, tuoj kels
Tačiau daugelis 15min skaitytojų pastebėjo, kad kainas savo naudai pradėjo apvalinti ir autoservisai.
Skaitytojai pastebi, kad pabrango net lemputės pakeitimas: anksčiau už darbą ir lemputę mokėjome 3–5 Lt, o dabar – 3 Eur. Kompiuterinė diagnostika buvo 10–20 Lt. Dabar – nuo 10 Eur. Valandinis darbų įkainis anksčiau svyravo apie 50–70 Lt, o dabar nuo 30 Eur.
Tačiau „Volkswagen“ įgalioto serviso Vilniuje „Rimtoma“ vadovas Rimantas Zapalskis teigia, kad jo vadovaujamoje įmonėje įkainiai nekilo nė cento. Tačiau darbai brangs.
„Kainos pas mus nekilo, jas tik suapvalinome. Tačiau taip ilgai nebus – greitu metu įkainiai už įvairius darbus didės. Pagrindinė priežastis – pakilę darbuotojų atlyginimai“, – teigia R.Zapalskis.
Vienos kainos didėjo, kitos krito?
Visgi ne visuose servisuose kainos išliko tokios pačios. Štai, pavyzdžiui, servisų tinklo „Martonas“ direktoriaus pavaduotojas Dainius Dambrauskas teigia, kad jo atstovaujamuose servisuose kai kurios kainos kilo, o kai kurios krito.
„Didėti galėjo tik dėl apvalinimo, kad būtų patogiau dirbti ir nereikėtų skaičiuoti centų. Tačiau dėl šios priežasties kai kurios kainos net pamažėjo“, – teigia Dainius Dambrauskas.
Kaip spėlioja D.Dambrauskas, kainos nesumažės, o atvirkščiai – dar daugiau kils. Dėl didėsiančių darbuotojų atlyginimų.
„Jau dabar jaučiame didelį darbuotojų spaudimą dėl algų“, – tikino pašnekovas.
O kiekvieną dieną tarp automobilių pardavėjų besisukiojantis Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis tvirtina, kad bent jau dažymo kainos išliko tokios pačios.
„Kiek tenka girdėti, tai vienos detalės dažymo kaina Kauno automobilių turgaus apylinkėse išliko apie 60 eurų, kai anksčiau būdavo 200 litų“, – tikina V.Naujanis.
Pabrango automobilio apžiūra prieš pirkimą
Nė vieno servisų tinklo atstovai neatvirauja, kokie darbai pabrango. V.Naujanis teigia, kad kiek pabrango automobilio apžiūrėjimo paslauga prieš jį perkant.
Suteikiant garantiją reikia automobilį apžiūrėti, tai kainuoja apie 65 eurus.
„Pastaruoju metu atsirado galimybė įsigyti garantiją, kurios automobilių pirkėjai labai dažnai prašo iš pardavėjų ir gauna ją raštiškai ir iš trečios, nepriklausomos šalies. Prieš suteikiant garantiją reikia automobilį apžiūrėti, o tai, mano žiniomis, kainuoja apie 65 eurus“, – tikina V.Naujanis.
Anksčiau automobilio apžiūrėjimo kaina įgaliotame servise siekdavo apie 100–130 litų (32–38 Eur). Šių eilučių autoriui už analogišką paslaugą prieš pusmetį teko mokėti 50 eurų. Tai – akivaizdus paslaugų pabrangimo pavyzdys.