Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nauja „Volkswagen“ technologija griauna stereotipus apie dyzelius

Prieš 10–15 metų dyzelinas buvo laikomas ateities degalais. Dyzelinis kuras pasižymi didesne energijos koncentracija, todėl jo reikia mažiau. Dyzeliniai varikliai sunaudoja mažiau degalų ir išmeta mažiau anglies dvideginio, tačiau jų progresą stabdo didelės azoto dioksidų emisijos. Dabar „Volkswagen“ sugalvojo, kaip pritaikant egzistuojančias technologijas net 80 proc. sumažinti NOx emisijas.
„Volkswagen Passat Facelift“
„Volkswagen Passat Facelift“

Dyzeliniai automobiliai į aplinką išmeta mažiau CO2 ir sunaudoja mažiau degalų. Jie taip pat pasižymi geresniais sukimo momento rodikliais, todėl įmanoma sukurti ir įdomius sportinius automobilius ar neblogus visureigius. Tačiau dyzelinio kuro degimui reikia daugiau oro, kurį daugiausia sudaro azotas. Taigi neišvengiamai susidaro azoto oksidai (NOx), kurie mokslo yra pripažinti kancerogenais. Tai yra priežastis, kodėl dyzeliniai automobiliai ne viename pasaulio mieste greitai nebebus laukiami.

„Volkswagen“ jau metus dyzeliniuose automobiliuose išimtinai naudoja selektyvią katalizatoriaus sistemą SCR (selective catalytic reduction). Tai – „AdBlue“ sistema, kuri prieš katalizatorių į išmetamų dujų srautą purškia specialų tirpalą. „AdBlue“ yra komercinis tokio tirpalo pavadinimas ir populiariausias prekės ženklas. Šis skystis reaguoja su išmetamosiomis dujomis, suformuodamas amoniaką (NH3), kuris katalizatoriuje vėliau reaguoja su azoto oksidais. Rezultatas – vietoje kenksmingų NOx emisijų į orą patenka azotas (N2) ir vandens garai.

SCR sistema veikia neblogai, tačiau ji nėra visu 100 proc. efektyvi – ir ją turintys dyzeliniai automobiliai vis tiek išmeta nemažai azoto oksidų. Tokių technologijų efektyvumas priklauso ir nuo išmetamųjų dujų temperatūros. SRC geriausiai veikia, kai dujų temperatūra yra 220–350 °C. Kitaip tariant, kai variklis yra šaltas arba, priešingai, labai įkaitęs, NOx emisijos yra aukštesnės. Bet „Volkswagen“ sugalvojo, kaip šį langą padidinti.

Gamintojo nuotr./Nauja katalizatorių ir „AdBlue“ sistema padės „Volkswagen“ sumažinti NOx emisijas.
Gamintojo nuotr./Nauja katalizatorių ir „AdBlue“ sistema padės „Volkswagen“ sumažinti NOx emisijas.

„Volkswagen“ pristatė „twin dosing“ technologiją. Trumpai tariant, tai yra sudvigubinta SCR sistema, turinti du katalizatorius ir du „AdBlue“ įpurškimo taškus. Antrasis katalizatorius natūraliai yra šiek tiek toliau nuo variklio, todėl jį išmetamosios dujos pasiekia jau šiek tiek atvėsusios. „Volkswagen“ teigia, kad antrąjį katalizatorių pasiekia net 100 laipsnių vėsesnės dujos, todėl net kai išmetamųjų dujų temperatūra prie variklio yra 500 °C, „twin dosing“ leidžia pasiekti efektyvų NOx emisijų sumažinimą.

Paprastai tariant, „twin dosing“ technologija leis pasiekti gerą katalizatorių darbą net tada, kai variklis yra gana šaltas ar labai įkaitęs. Tai praplės ribas, kuomet NOx yra efektyviai šalinamas iš išmetamųjų dujų. Rezultatas – vidutiniškai maždaug 80 proc. mažesnė NOx emisijos. Geriausia tai, kad naudojama iš esmės ta pati SCR technologija, ji tiesiog yra sudvigubinama, todėl „twin dosing“ diegimas nebus labai brangus.

Pirmieji automobiliai su „twin dosing“ sistema bus „Volkswagen Passat“ ir naujasis aštuntos kartos „Golf“ su nauju 2.0 TDI „Evo“ varikliu. Teigiama, kad naujoji sistema šiems automobiliams padės atitikti „Euro 6d“ standartą. Po 2.0 TDI ši sistema bus diegiama ir kituose TDI varikliuose.

Tai yra reikšmingas pokytis – net 80 proc. mažesnės NOx emisijos yra didelis pasiekimas. Neaišku, ar jis išgelbės dyzelinius variklius, bet bent jau paskatins ir kitus gamintojus pasitempti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai