Prisiminkime, nuo ko viskas prasidėjo. 1976 metais BMW pagamino pirmą „šeštuką“ – vairuotojui skirtą automobilį. Pagamino jį ant 5-os serijos automobilio platformos. Tai buvo modelis, sukurtas vairuotojui – greitas (635CSi iki šimto įsibėgėdavo per 7,4 sek., o M6 – vos per 6 sek.), gerai kontroliuojamas, smagus vairuoti, bet tuo pat metu rafinuotas ir išvaizdus.
2003 metais istorija pasikartojo – BMW pristatė ant 5 klasės platformos sukurtą naują 6 serijos kupė ir kabrioletą. Tiesa, šį kartą akcentas buvo uždėtas ant prabangos – vairavimo malonumui patirti buvo skirtas nebent M6, tačiau tai jau visiškai kita lyga...
Kodėl buvo pamiršti sportišką vairavimą išpažįstantys vairuotojai? Atsakymas – JAV. Jungtinėse Amerikos Valstijose šie modeliai buvo parduodami kaip karštos bandelės. O kaip žinote, kitame Atlanto krante gyvenantys nelabai kreipia dėmesio, kaip automobilis elgsis įmestas į posūkį. Taip ir gavome – pakankamai gerą automobilį, bet ne tokį, kokio tikėjomės.
Mes nepamiršome, kad BMW gamino ir ypač karštą M6 variantą. Su 5 litrų V10 varikliu jis buvo vienas galingiausių serijinių automobilių savo lygoje. Ir velniškai greitas. Bet jis buvo įkandamas tik pasiutusiai turtingiems. O pagal kainą konkuruodamas su „Porsche“, jis negalėjo tikėtis didelio pasisekimo. Nepamirškime, kad bavarai tuo pat metu gamino ir M5 – tokį pat greitą, tokį pat galingą, bet penkias patogias sėdimas vietas turintį sedaną. Taip ir nebuvo aišku, kokiam klientui skirtas M6...
Istorija tęsiasi
Į GAZAS.LT rankas pakliuvo pats šviežiausias 6 serijos kabrioletas. 352 tūkst. Lt kainuojantis galingiausias 4,4 litro varikliu ginkluotas prabangus kabrioletas. Lai BMW neįsižeidžia, bet jau iš tolo matosi, kad jei jis turėtų balsą ir galėtų kalbėti, kalbėtų ne vokiškai su bavarišku akcentu, o angliškai – su Holivude madingu tonu. Ar tai blogai? Ne visai, bet prie to prieisime kiek vėliau.
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./BMW 6 serijos kabrioletas |
Automobiliams, nutaikytiems į prabangos segmentą, labai svarbu, kokį pirmąjį įspūdį klientai gauna tik išvydę jį. Nepaneigsi, vokiška trijulė („Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“) tai puikiai išmano. Ir išties, vos pažvelgus į šį kabrioletą nori nenori viduje sušunki – prabangu. Bet pažiūrėjus kiek atidžiau, pasigilinus į dizaino elementus, tik tai ir lieka – jis prabangus. Deja, BMW, rodos, neteko drąsos. Prisiminkime Chriso Banglo nupaišytus ir beveik be pakeitimų į masinę gamybą patekusius praeitos kartos 5 ir 6 klasės automobilius. Jie buvo ne tik prabangūs – jie buvo drąsūs. Vieni už tai jų nekentė, kiti – mylėjo. Paprastai prancūziški automobiliai pasižymi tokiu stovyklų susiskaidymu. Nežinia kokie buvo BMW kėslai naujausius automobilius gaminti kiek santūresnius, bet mums labai gaila, kad jie neteko drąsių genų. Rodos, tik Z4 šiuo metu turi iš masės išsiskiriančias linijas. Be abejo, dar yra tų pačių bavarų gaminamas MINI...
Užeikite į vidų. Nors nebūtina. Kad viskas padaryta puikiai, matosi ir iš tolo – nukėlus stogą saulė apšviečia rudos spalvos odines sėdynes ir tipišką BMW prietaisų skydą. Sėdynės nulipdytos puikiai, vairuotoją ir keleivį tarsi apgaubia. Ne minkštos, ne kietos, bet gerą šoninį palaikymą turintys krėslai. Bet pabandykite įsitaisyti gale – čia vietos lieka arba mažamečiams vaikams, arba pirkiniams.
Mūsų išbandyto automobilio prietaisų skydas buvo pagražintas nenupasakojamos tekstūros pilkais motyvais. Ar tai marmuro imitacija? Kad ir kas tai – mieliau matytumėm šioje vietoje seną gerą medžio apdailą, jei jau kalbame apie prabangą. Nesupykite, bet apie prietaisų išdėstymą nekalbėsime – jei kam teko sedėti BMW automobilyje, suprantate, kad viskas išdėstyta patogiai ir gražiai. Gal tik „iDrive“ multimedijos valdymo mygtukai kiek sudėtingiau perprantami. Tai turbūt „iPhone“ sukeltos revoliucijos padarynys – mums visus ekranus norisi spausti. Nei BMW, nei „Audi“, nei „Lexus“ naudojamos sistemos mums nepasirodė labai intuityvios. Leiskite mums liesti ekranus.
Stogas. Ne tik norėdami sutaupyti svorio BMW pasirinko medžiaginį stogą. Taip, jis gerokai lengvesnis už alternatyvų metalinį, tačiau jis automobilio charakteriui suteikia ramybės ir rafinuotumo. Kad ir uždarytu stogu važiuotum, žinai, kad esi kabriolete. O metalinį stogą pagaminti dar ir gerokai brangiau už medžiaginį.
Kur V8 jėga?
Keletas skaičių prieš pradedant kalbėti apie važiavimą. Variklis – 4,4 litro V8 pasiekiantis 407 AG. Turbina – yra. Iš vietos iki šimto – 5 sek. Skaičiai byloja, kad turime reikalo su itin greitu automobiliu. Bet. Šis 6 serijos kabrioletas yra puikus įrodymas, kad net tokią didelę galią galima paslėpti po ekonomijai ir saugumui dirbančia elektronika. Įsėdi, užvedi mašiną, jungi D (pavarų dėžė – automatinė), spaudi iki dugno ir pajudi. Klausimas vienas – kur dingo visi arkliai? Jūs turbūt nepatikėtumėte, kad šis BMW yra lėtas. Jokiais būdais ne. Bet „Comfort“ važiavimo režimu stebina automobilio nenoras skubėti. Net perjungus pavarų dėžę į mechaninį režimą elektronika meta kitą pavarą prie 4000 aps/min. Mašina visomis išgalėmis nežinia nuo ko saugo vairuotoją.
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./BMW 6 serijos kabrioletas |
Bet yra ir „Sport“ ir „Sport+“ važiavimo režimai. Ir ačiū jiems – nuotaika grįžta. Ypač paskutinis – įjungus jį prietaisų skyde užsižiebia ESP OFF. Suprask, stabilumo sistema išėjo poilsio – automobilis 100 proc. tavo rankose. Jei viena sistema išjungta, kitos pradeda dirbti aktyviau. Magnetiniai amortizatoriai sustandėja, akceleratorius pasidaro jautresnis, o automatinė dėžė taip greitai nejungia aukštesnės pavaros, leidžia paliesti „red line“, pasimėgauti aukštesnių sūkių teikiamais malonumais (tiek kūno pojūčiams, tiek ausims).
Vairuoti šį kabrioletą sportiniu režimu yra savotiškai smagu, bet neapleidžia jausmas, kad Z4 tam yra tinkamesnis pasirinkimas. Mažesnis BMW siūlomas kabrioletas posūkiuose šoka, o didesnis – trypčioja. Tai – visos prabangos ir papildomo svorio kaina. Ką padarysi – jei pirkėjai pasiruošę šią kainą sumokėti, BMW elgiasi protingai ir jiems tai suteikia būtent tokį automobilį. Kas mes tokie, kad juos teistumėm? Nepatina šis kabrioletas, rinkis iš dar dviejų BMW siūlomų (3 serijos ir Z4). Toli gražu ne kiekvienas gamintojas siūlo tokių skirtingų charakterių automobilius be stogo.
Subalansuota amerikiečiams, bet ar tinka europiečiams?
Taigi, jau sutarėm, kad ši mašina yra subalansuota prabangą už sportiškumą labiau vertinančiam amerikiečiui. Ir tai nėra blogai – dauguma tai įvertins vakarais ramiai važinėdami gatvėmis ir gaudydami praeivių žvilgsnius. Tik gaila, kad pakabos vokiečiams idealiai subalansuoti nepavyko. Ji per kieta, per jautriai reaguojanti į kalio dangą. Solidumo tai neprideda. Gal tai mūsų bandomame automobilyje sumontuoti 19 colių ratlankiai apmauti „run flat“ tipo padangomis? (Jų šoninės briaunos gerokai storesnės, tvirtesnės ir sunkesnės, kad atlaikytų automobilio svorį prakiurus padangai). Tai – pojūčiai važiuojant „Comfort“ režimu. Įjungus „Sport“, situacija pablogėja, bet tai pasimiršta, kai pajauti visą variklio potencialą.
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./BMW 6 serijos kabrioletas |
Ir dar, kokie pikti būtumėt, kai pakloję 350 tūkst. už naują prabangų automobilį girdėtumėte traškančias plastmases? Pikti. Bet jei tikrai norite šio automobilio – turėsite susitaikyti. Metalinio stogo elemento nebuvimas visiems kabrioletų konstruktoriams yra baisus iššūkis. Sunku pagaminti tiek tvirtą automobilį, kad salone nesigirdėtų jokių pašalinių mašinos keliamų garsų. 6-os serijos kabrioletas ne išimtis. Karts nuo karto išgirsite sutraškančią vieną ar kitą detalę. Ypač važiuodami ne stiklo lygumo keliais (99 proc. visų Lietuvos kelių, mūsų nuomone).
BMW 6 serijos kabrioleto techniniai duomenys
Variklis: 4,4 litro V8 su turbina
Galia: 300 kW, 407 AG
Sukimo momentas: 600 Nm
Pavarų dėžė: Automatinė, 8 pavaros
Nuo 0 iki 100 km/val.: 5 sek.
Degalų sąnaudos (mieste/užmiestyje/vidutinės): 15,5/7,9/10,7 l/100 km
Varomieji ratai: Galiniai
Daugiau techninių duomenų rasite Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.