Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas būdas įmonėms parduoti automobilius po lizingo – nebereikia vargti su skelbimais

Jeigu bandėte kada nors parduoti savo automobilį, tikriausiai žinote, kiek tai sukelia rūpesčių. Skelbimų dėjimas, atsiliepimas į daugybę skambučių, susitikimai su potencialiais klientais ir klausimų lavina. O jeigu reiktų parduoti keliasdešimt automobilių? Su šia problema susiduria įmonės, kurios turi nemažus transporto parkus ir pasibaigus lizingo laikotarpiui nori jį atnaujinti.
Automobilių aukcionas
Automobilių aukcionas / 123RF.com nuotr.

Vakarų Europoje išperkamosios nuomos būdu įsigyti automobiliai, jei yra grąžinami bankams ar lizingo bendrovėms, dažniausiai parduodami aukcionuose. Prie automobilio plevėsuojanti maža vėliavėlė rodo, iš kurios šalies aukciono dalyvis jį įsigys – dažniausiai tai būna Italija, Vokietija, Prancūzija, Belgija, Nyderlandai. Tačiau aukcionų platformą Exleasingcar.com Lietuvoje atstovaujantis pardavimų vadovas Aivaras Jakulevičius sako, kad šiandien jau egzistuoja visos galimybės į aukcionus įsilieti ir Lietuvos įmonėms.

Įvardija ne vieną pliusą

A.Jakulevičiaus teigimu, polizinginių automobilių pardavimas aukcionų platformoje turi ne vieną privalumą. Vienas iš didžiausių pliusų, kad automobiliai pasiūlomi iš esmės visai Europai.

Exleasingcar aukcionų platformoje kasdien pardavinėjama nuo 3000 iki 5000 automobilių. Vienu metu vyksta keliasdešimt aukcionų, dažniausiai automobilius parduoda Prancūzijos, Belgijos, Nyderlandų, Italijos, Vokietijos bankai ir lizingo bendrovės. Tačiau tai gali padaryti ir Lietuvos bendrovės, jei, pasibaigus lizingo laikotarpiui, automobilio joms nebereikia.

„Platformos veikia Lietuvoje, Vokietijoje, Austrijoje, Lenkijoje bei Kroatijoje, aptarnaudamos ne tik tą šalį, kurioje vyksta aukcionas, bet ir aplinkinius regionus. Tad klientų geografija labai plati – visa Europa, Šiaurės Afrika ir Artimieji Rytai – tai šalys, kur iškeliauja per mūsų platformą nupirkti automobiliai. Klientams nereikia investuoti nieko daugiau, tik savo laiką, norint pateikti savo polizinginius automobilius į šias rinkas“, – sako Exleasingcar.com atstovas.

Dar vienas didžiulis pliusas, kad įmonė, parduodanti automobilius, platformai nemoka absoliučiai jokių mokesčių, nes jie tenka pirkėjui. Kai su įmone sudaroma sutartis, ji gauna paskyrą, kurioje informaciją gali valdyti pati – tereikia į platformą sukelti standartinius duomenis apie automobilį bei jo nuotraukas. Taip pat įmonė mato vykstančių aukcionų sąrašą ir kalendorių, ir pasirenka, kuriuose iš jų nori dalyvauti.

„Automobiliui atsidūrus aukcione, sistema prie jo automatiškai nurodo visus mokesčius, kurie tenka klientui. Tai transportavimo, dokumentų forminimo bei kiti papildomi mokesčiai, tad pirkėjas sprendžia, ar tai jam tinka“, – sistemos veikimą aiškino pašnekovas.

A.Jakulevičius pabrėžia, kad teikdamas pardavimui automobilius, pardavėjas nėra įpareigotas automobilį atiduoti laimėtojui, jeigu jo netenkina pasiūlyta kaina. „Gali būti, kad pasiūlymas sulaukė per mažai dėmesio ar buvo tiesiog nelogiškai mažas, tarkime, 1000 eurų. Niekas neįpareigoja už tokią sumą atiduoti automobilį, tad pardavėjas turi parą laiko nuspręsti, priimti ar atmesti pasiūlymą po aukciono pabaigos“, – sako pardavimų specialistas.

Anot pašnekovo, tai pirmasis toks organizuotas polizinginių automobilių pardavimas visai Europai Baltijos šalių rinkoje. Anksčiau pasibaigus automobilių lizingui įmonės teturėjo du pasirinkimus – grąžinti juos lizingo kompanijai susitaikant su defektavimo sąnaudomis ar bandyti pardavinėti per skelbimų portalus.

„Dabar mes galime pasiūlyti variantą, kaip tuos automobilius realizuoti be galvos skausmo, negrąžinant jų lizingo kompanijai. Mes pasiūlome savo penkias platformas skirtingose Europos rinkose, nes vienur gali būti paklausesni vieni automobiliai, o kitur – kiti. Taigi taip atsiranda didesnė tikimybė parduoti“, – sako A.Jakulevičius ir akcentuoja, kad aukcionuose dalyvaujančias Lietuvos įmones platforma labiau pareklamuoja savo vidiniais resursais, kad pirkėjai labiau atkreiptų dėmesį į tokius automobilius.

123RF.com nuotr./Automobilių aukcionas
123RF.com nuotr./Automobilių aukcionas

Vienintelis reikalavimas – duomenų skaidrumas

Platformos atstovo teigimu, vienintelis dalykas, ko prašoma iš klientų – tai informacijos skaidrumas. Jeigu automobilis turi pažeidimų, jie visi turi būti deklaruoti ir užfiksuoti fotografijose. Rida turi būti pateikta tikra, prašoma pateikti serviso istoriją.

„Kuo daugiau informacijos bus, tuo geriau, bet svarbu, kad ji sutaptų su automobiliu. Jeigu automobilis deklaruojamas kaip nepažeistas, jis ir parduodamas gerų automobilių aukcione. Jeigu yra kokie nors įbrėžimai ar kiti defektai, pirkėjas renkasi automobilį, remdamasis informacija, kurią mato nuotraukose ir papildomuose dokumentuose“, – sako A.Jakulevičius.

Anot pašnekovo, sukčiavimo atvejų kol kas nepasitaikė, nes prieš pradėdama darbą įmonė labai kruopščiai atsirenka, su kuo dirbti. Kol kas didžioji dalis automobilių tiekėjų buvo lizingo kompanijos ir bankai, kurie dėl masinių automobilių tiekimo tokiais dalykais tiesiog nerizikuoja. Aukcionų platformoje dalyvaujančios trys didžiausios bankų grupės ir per metus savo apyvartoje turi po 600 tūkst. automobilių, kurie sugrįžta ir laukia pardavimo. Į jų vietą stoja nauji ir rinka plečiasi toliau, kadangi išperkamoji nuoma tampa vis populiaresnė įmonių tarpe.

Lietuviškoms įmonėms naują paslaugą norintis pasiūlyti A.Jakulevičius sako, kad joms taip pat taikomas reikalavimas pateikti tikrovę atitinkančią informaciją. Mat paaiškėjus klastotėms, tokie automobiliai būtų tiesiog grąžinami pardavėjui su reikalavimu padengti visas patirtas išlaidas.

123RF.com nuotr./Automobilių aukcionas
123RF.com nuotr./Automobilių aukcionas

Aukcionuose dažniau įmonės parduoda įmonėms

„Didžioji dalis automobilių parduodama per pirmąjį aukcioną – juk lizingo bendrovių tikslas yra kuo greičiau jį parduoti. Kai kurioms bendrovėms reikia parduoti po kelis tūkstančius automobilių per dieną“, – sako A.Jakulevičius.

Jis primena, jog perkant automobilį iš platformos Exleasingcar.com, įmonė pasirūpina jo pervežimu, dokumentų sutvarkymu. Jei automobilis iš aukciono įsigyjamas – gali būti pasirūpinta netgi technine apžiūra ir registracija čia, Lietuvoje.

Aukcionuose automobiliai skirstomi į paprastuosius ir komercinius. Komerciniai – tai daugiausia statybų sričiai pritaikomi automobiliai su būdelėmis įrankiams arba mikroautobusiukai. Tačiau tokio tipo automobilių aukcionuose pasiūloma mažiau, nes, pasak A.Jakulevičiaus, sudėtingesnėms transporto priemonėms organizuojami atskiri aukcionai.

„Kadangi tokią techniką sudėtinga sutalpinti į tralą, ir jos atvežimo kaštai yra aukštesni“, – perspėja A. Jakulevičius.

Plaftorma Exleasingcar.com/lt dažniau naudojama verslo atstovų, t.y. įmonės parduoda automobilius įmonėms, nes transporto priemonės įsigyjamos jas apžiūrėjus nuotraukose. Privatiems pirkėjams to neužtenka, jiems norisi į automobilį įsėsti, juo šiek tiek pasivažinėti.

„Pastebime, kad kuo toliau, tuo daugiau automobilių yra parduodama ne kur nors turguje, o iš vienos įmonės – kitai, arba fiziniam asmeniui. Tiesa, tokiu atveju, viskas vyksta skaidriai, nenuslepiami mokesčiai, todėl automobilis gali kainuoti brangiau. Tačiau pirkti tokiu būdu yra tiesiog patikimiau. Pirkėjas tiksliai žino, kokia tai įmonė, kokią ji turi reputaciją. Automobilių perpardavimo verslas skaidrėja mažais žingsneliais, lėtai, tačiau tai vyksta. Viskas vyksta civilizuotai, vakarietiškai ir mums smagu, kad prie to prisidedame“, – sakė A.Jakulevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai