„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujas „McLaren“ šedevras – „Speedtail“ su 1000 arklio galių ir nematytais oro dinamikos sprendimais

„McLaren Speedtail“ – tai įspūdingas legendinio F1 palikuonis. Šis trivietis superautomobilis turės 1000 arklio galių, iki 300 km/val. įsibėgės per 12,8 sek., o maksimalus greitis sieks 403 km/val. Tai – greičiausias visų laikų „McLaren“ automobilis su valstybiniais numeriais. Tačiau tokių rodiklių nepasieksi nepriėmęs keistų sprendimų – „Speedtail“ gale rasite porą eleronų, pagamintų iš lankstaus anglies pluošto. Kam ir kaip jie pagaminti?
„McLaren Speedtail“
„McLaren Speedtail“ / Gamintojo nuotr.

Eleronai sutinkami lėktuvuose – jie leidžia keisti orlaivio pakrypimą. Automobiliuose taip vadinami aktyvūs aerodinaminiai komponentai, įprastai montuojami vietoje galinio aptako. Tiesa, automobilių su eleronais tikrai nėra daug, nes dažniausiai pasitelkiamas tiesiog didelis aptakas. „McLaren Speedtail“ dizaineriai norėjo kiek įmanoma lygesnių linijų ir aptakaus dizaino, o tam aptakas būtų trukdęs. Todėl pasitelkti eleronai, kurie dar ir pagaminti iš tos pačios anglies pluošto plokštės, kuri sudaro visą galinę automobilio dalį.

Gamintojo nuotr./„McLaren Speedtail“ turi porą lanksčių eleronų gale
Gamintojo nuotr./„McLaren Speedtail“ turi porą lanksčių eleronų gale

Pažvelgę į nuotrauką aukščiau pamatysite, kad tarp elerono ir kėbulo nėra siūlės – „McLaren“ sugalvojo, kaip šį komponentą paversti paprasta kėbulo dalimi. Tai, beje, nėra lengva. Reikėjo pagalvoti apie anglies pluošto lankstumą, tvirtumą ir netgi dažus. Anglies pluoštas gali būti lankstus, jei yra pakankamai plonas – iš jo net gaminamos spyruoklės. Tačiau tuomet reikia pasitelkti kitokius apdorojimo metodus, kurie leistų lankstumą išlaikyti tik ten, kur jo reikia. Įdomu tai, kad visas „McLaren Speedtail“ kėbulas sukurtas naudojant tą pačią dervą – eleronams kitokios neprireikė.

Taigi, didžiausias iššūkis kuriant tokius eleronus buvo jų forma. Ji turėjo būti ir estetiškai graži, ir efektyvi. Šie eleronai „McLaren Speedtail“ prispaudžiamosios galios suteikia nedaug. Jos šiam automobiliui labai daug nereikia, nes ji ribotų maksimalų greitį. Vietoje to, eleronai yra skirti stabilumui išlaikyti – veikdami individualiai jie gali greitai reaguoti į dinaminius pasikeitimus.

„McLaren“ savo „Speedtail“ eleronų dizainą, žinoma, užpatentavo. Atskiri eleronai būtų kur kas lengviau pagaminami ir pigesni, o jų montavimas gamybos procese taip pat pareikalautų mažiau laiko. Eleronus kilnoja hidrauliniai stūmokliai – mechanizmas yra matomas, kuomet eleronai yra pakelti. Tačiau kai eleronai yra nuleisti, automobilio galinė dalis atrodo labai elegantiška ir vientisa.

VIDEO: Naujas „McLaren Speedtail“

Būtent dėl grožio ir inovacijos siekio buvo pasirinktas toks sprendimas. Papildomos siūlės didintų oro pasipriešinimą, tačiau kažin, ar tai būtų pastebima problema. Greičiau jau „McLaren“ norėjo visiems parodyti, kad gali daugiau ir galvoja kitaip nei kiti gamintojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs