Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujas „Mitsubishi Outlander“: agresijai – ne!

Baigėsi agresyvių „Mitsubishi“ laikai. Naujasis „Outlander“ įkūnijo visiškai priešingą kompanijos filosofiją – iš sportiškų ir piktų automobilių jie tapo ramiais ir solidžiais.
„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Lietuvą jau visai netrukus pasieks pirmieji trečiosios kartos „Outlander“. Prieš kurį laiką teko jį išbandyti Frankfurto apylinkėse.

Kai pirmą kartą pamačiau šį automobilį Ženevos automobilių parodoje, jis man paliko slogų, netgi šiek tiek atstumiantį įspūdį. Tačiau natūralioje aplinkoje gatvėje tarp kitų automobilių naujasis „Outlander“ atrodo visai gerai, o viduje jis palieka visai gerą įspūdį.

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Naujasis modelis – tai visos gamos naujų „Mitsubishi“ pranašas. Per artimiausius metus japonai žada dar bent 3-4 naujus automobilių modelius.

„Mitsubishi“ – gigantas, susijęs ne tik su automobiliais

„Mitsubishi“ – tai ne tik automobiliai, tiksliau automobilių gamyba – tik nedidelė dalis to, kuo užsiima visas koncernas. Po trijų deimantų logotipu slepiasi daugiau kaip pusė tūkstančio įvairiausių kompanijų, tarp kurių yra ir garsioji „Nikon“, taip pat priklausanti šiam koncernui.

Praėjusiais metais japonai pardavė kiek daugiau nei milijoną naujų automobilių. Kitų metų planas pagaminti kur kas daugiau – 1,3 milijono automobilių, tad japonai yra užtikrinti, kad naujo dizaino mašinos pirkėjams patiks.

Žinoma, tai palyginus labai mažas automobilių gamintojas, kuris yra lyg Dovydas prieš tokius Galijotus kaip „Volkswagen“, „Toyota“ ar „General Motors“.

Po trijų deimantų logotipu slepiasi daugiau kaip pusė tūkstančio įvairiausių kompanijų, tarp kurių yra ir garsioji „Nikon“

„Outlander“ – sėkmingas, bet ne populiariausias savo klasėje

Nuo to laiko, kai pasirodė pirmosios kartos „Outlander“ (2001 m.), japonai visame pasaulyje sugebėjo parduoti jau daugiau kaip milijoną šių automobilių, iš kurių tik 200 000 buvo parduoti Europoje.

Uždarius gamyklą Olandijoje, naujos kartos „Outlander“ Lietuvą, kaip ir likusią Europos dalį, pasieks iš Japonijos.

Platforma ta pati, automobilis – neatpažįstamas

„Outlander“ konstruktoriai eina koja kojon su naujausia automobilių gamybos mada – visuotiniu svorio mažinimu. Naujasis modelis, palyginus su praėjusios kartos, palengvėjo vidutiniškai šimtu kg, o dyzelinė versija palyginus su pirmtaku palengvėjo įspūdingais 155 kg. Svorio mažinimas yra vienas lengvesnių būdų pasiekti geresnę kuro ekonomiją, t.y. ir CO2 išmetimus, o tai jau mažesni mokesčiai vartotojams Vakarų Europoje.

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Automobilio oro pasipriešinimo koeficientas (Cx) dėl jo užapvalintų formų pagerėjo beveik dešimtadaliu ir dabar yra 0,33.

Automobilio bendras ilgis liko nepakitęs, tačiau japonai kažkokiu būdu surado nemažai papildomos erdvės viduje, tad naujo modelio salonas atrodo gerokai erdvesnis, palyginus su praėjusios kartos „Outlander“ modeliu. Pavyzdžiui, nulenkus visas sėdynes bagažinės skyriaus ilgis padidėjo net 33,5 cm!

Gerokai padidėjo ir erdvė trečioje sėdynių eilėje – net 8 cm. Japonai teigia, kad nuo šiol iš automobilio grindų ištraukiamomis dviem sėdynėmis gali naudotis ne tik vaikai, bet ir suaugę. Netiesa. Susirangyti ten įvaldžius keletą akrobatinių triukų gal ir galima, tačiau leistis kad ir nedidelėn kelionėn net vidutinio ūgio žmogui prilygtų utopijai. Tai vis dar vaikų ir nedidelių paauglių vieta. Nebent norite pakankinti savo uošvę...

Japonai teigia, kad nuo šiol iš automobilio grindų ištraukiamomis dviem sėdynėmis gali naudotis ne tik vaikai, bet ir suaugę. Netiesa.

Salonas šiuolaikiškesnis ir patogesnis

Automobilio salone dabar – daug tvarkingiau, jis atrodo gerokai šiuolaikiškesnis. Apdailos medžiagos naujame modelyje gerokai solidesnės su subtiliais „piano black“ ir metalo intarpais.

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Viduje atsirado „Eco“ mygtukas, kuris ekologiškesniam režimui ne tik perprogramuoja variklio valdymą, bet ir švelnina kondicionieriaus darbą bei keičia 4X4 pavaros darbo algoritmą.

Prietaisai aiškiai išdėstyti ir suprantami, galbūt tik lietimui jautriame ekrane į kai kuriuos mygtukus bus sunkoka pataikyti, ypač jeigu važiuojate nelygiu keliu. Tačiau tai vienas geriausiai atrodančių interjerų šioje klasėje.

Tarp gausios komforto įrangos atsirado keletas sistemų, kurios ankstesnio modelio pirkėjams buvo neprieinamos.

Tai ACC (Adaptive Cruise Control) – adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema, kuri gali lėtinti automobilį, jeigu priekyje važiuojantis taip pat lėtėja. Atsirado FCM (Forward Collision Mitigation) sistema, kuri automatiškai ima stabdyti automobilį, jeigu priekyje atsiranda kliūtis. Be to, naujuose „Outlander“ montuojama ir LDW (Lane Departure Warning) sistema, kuri garsiniu signalu perspėja vairuotoją, jeigu jis neparodęs posūkio signalo kerta eismo juostą.

Automobilio bagažinė tapo gerokai erdvesnė. Jos tūris padidėjo 50 l – iki 591 l (penkiavietei versijai), o nulenkus visas sėdynes (dvivietė versija) bagažinės tūris padidėja iki įspūdingų 1022 l. Tiesa, senųjų „Outlander“ bagažinės durų gerbėjams teks nusivilti – nuo šiol durys bus tradicinės. Japonai nutarė atsisakyti dvigubų durų. Atlenkiamą durelių apačią buvo pamėgę aktyvaus poilsio mėgėjai. Užtat nuo šiol galima užsisakyti elektra valdomas bagažinės dureles.

Varikliai ir transmisija

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Automobiliai bus komplektuojami su vienu iš dviejų vienodo galingumo variklių: 150 AG 2,0 l benzininiu arba tokios pat galios 2,2 l dyzeliniu.

Japonai atsikratė netiksliai ir grubokai veikusios pusiau automatinės transmisijos su dviguba sankaba. Oficiali versija – nepatenkinti pirkėjai JAV rinkoje. Nuo šiol automobiliai bus komplektuojami tik su mechaninėmis arba automatinėmis pavarų dėžėmis bei bepakope CVT transmisija. Automatinės versijos aprūpintos svirtelėmis prie vairo, kuriomis galima pačiam perjungti pavaras, bet tokiame automobilyje tai visiškai nereikalingas daiktas.

Be to, nauji modeliai bus gaminami tik su visų varančiųjų ratų pakaba, nebeliks dviem ratais varomų versijų.

Nauji modeliai bus gaminami tik su visų varančiųjų ratų pakaba, nebeliks dviem ratais varomų versijų.

Kelyje – ramybės įsikūnijimas

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Automobilio elgsena pasikeitė taip pat kaip ir dizainas: iš agresyvoko ir sportiško jis tapo ramiu vidutinio amžiaus belgu.

Važiavimas visai neskatina kelyje elgtis sportiškai – norisi atleisti koją nuo akceleratoriaus pedalo ir ramiai sau judėti erdvėje.

Naujas 150 AG dyzelinis variklis nepasižymi reaktyvine trauka, tačiau ramiam važiavimui jo galios užtenka tiek kalnuotoje vietovėje, tiek ir greitesniems lenkimo manevrams. Bazinė versija bus komplektuojama su šešių pavarų mechanine greičių dėže, bet norintys galės užsisakyti ir tiek pat pavarų turintį „automatą“.

Pakaba galėtų būti komfortiškesnė

Važinėti automobiliu teko Vokietijos keliais, kurie nepasižymi duobių gausa, tad kelio nelygumų teko tiesiog ieškoti. Deja, jie džiaugsmo nesuteikė.

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Iš tokio ramaus automobilio norisi ir komfortiškos bei minkštos pakabos, juk tokius automobilius dažniausiai renkasi šeimos. Deja, ji kietoka ir nelygumus sugeria gerokai krestelėdama sėdinčius viduje. Žinoma, tai reiškia, kad automobilis pasižymi didesniu stabilumu, o jo kėbulas posūkiuose svyruoja mažiau, tačiau tai juk ramus šeimyninis SUV.

Pirmiausia „uždainuoja“ veidrodėliai, o po to jau ir visas kėbulas.

Automobilis ganėtinai tylus, dyzelinio variklio praktiškai nesigirdi, jeigu „nesuksite“ jo virš 3000 aps/min. Tik važiuojant gerokai per 100 km/h greičiu pasigirsta vėjo švilpesys. Pirmiausia „uždainuoja“ veidrodėliai, o po to jau ir visas kėbulas. Bet tai neįkyrus garsas, kuris yra visų aukštų automobilių bruožas.

Dar galinė pakaba šiek tiek girdisi, kai automobilis važiuoja per nelygumus, tačiau garsas kur kas mažesnis nei ankstesnės kartos „Outlander“. Bendras garso izoliacijos lygis palyginus geras.

Pardavimai nedideli, kainos tokios pačios

„Outlander“ toli gražu nėra bestseleris. Tikimasi, kad naujo modelio gamybos apimtys apsiribos ties 25 – 30 tūkstančių automobilių per metus.

„Mitsubishi“ kol kas neatskleidė naujo modelio kainos, tačiau žada, kad naujos kartos „Outlander“ kainų lygis bus panašus į praėjusios kartos modelio, reiškia kad dyzelinė versija turėtų kainuoti truputį daugiau nei 100 000 litų.

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Techniniai „Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D“ duomenys

Matmenys: ilgis/aukštis/plotis: 4655/1800/1680 mm

Ratų bazė: 2670 mm

Bagažinės tūris: 591-1022 l

Prošvaisa: 190 mm

Variklis: keturių cilindrų dyzelinis su turbina

Variklio darbinis tūris: 2268 cm3

Maksimali galia: 150 AG esant 3500 aps/min

Maksimalus sukimo momentas: 360 Nm esant 1500-2750 aps/min

„Mitsubishi Outlander“ 2012
„Mitsubishi Outlander“ 2012

Pavarų dėžė: 6 pav. mech.

Masė: 1590 kg

Įsibėgėjimas iš vietos iki 100 km/h: 9,7 sek.

Maksimalus greitis: 200 km/h

Vidutinės degalų sąnaudos: 5,6 l/100 km

Preliminari kaina: apie 100 000 lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais