„Ne ledas šiandien baisiausias, o akmenys Molėtų plente. Jie pakirto dvi mašinas iš eilės. Gal kas turi praktikos ir žino, kur kreiptis dėl žalos atlyginimo?“ – savo socialinėje paskyroje paklausė skaitytojas Mykolas, šeštadienio rytą apgadinęs „Volvo“ ratą. Netrukus kitas vairuotojas apgadino „Škoda“.
Vairuotojas savo pagalbos šauksmą gausiai iliustravo nuotraukomis. Jose aiškiai matomi du automobiliai, 69-ajame kilometre netikėtai pataikę į duobę. Teko kviesti policiją ir užfiksuoti įvykį.
Draudikas: kodėl atsiranda duobės?
Kodėl susiformavo duobė? Klausimas, neturintis vieno atsakymo. Visi keliai kažkada buvo nauji ir puikūs, bet štai vieną dieną tampa „betonkėmis“. Tai čia irgi tas pats, remontas kažkada buvo atliktas. Tuo metu buvo gerai. Bet nereiškia, kad tai bus amžinai. Atėjo laikas, susidėvėjo ir pradėjo trupėti remontuota vieta. Taip situacijos vertinimą pradeda BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
„Ar automobiliai drausti kasko draudimu? Ar į įvykio vietą buvo kviesta policija?
Pirmas veiksmas, apgadinus automobilį kelyje – kviesti policiją. Tam, kad būtų įvertinta situacija kelyje, ar kyla pavojus kitiems eismo dalyviams – galbūt reikia tą vietą pažymėti, kad kiti nepatektų į tokias pat nelaimes, galbūt reikia kviesti atsakingas kelių priežiūros tarnybas. Kitas dalykas, policija įvertins, dėl ko nutiko nelaimė – ar vairuotojo veiksmai lėmė žalos atsiradimą, ar kelio būklė?
Jei vairuotojo veiksmai lėmė žalos atsiradimą, vairuotojas gaus baudą, ir viskas tuo pasibaigs. Jei turi kasko, tai pagal šią draudimo sutartį galima kreiptis dėl žalos atlyginimo.
Jei automobilis buvo apgadintas dėl netvarkingo kelio – tokiu atveju galima tikėtis žalos atlyginimo iš kelio savininko. Tai nėra visai paprastas procesas, neretai gali prireikti tam laiko ir specifinių žinių. O jei turi kasko draudimą, tai dėl žalos reiktų kreiptis į draudimo bendrovę, ir su kelio savininku jau aiškinsis ji – žmogui tai gerokai paprastesnis kelias“ , – paaiškino Andrius Žiukelis.
Kelių direkcija: duobės jau tvarkomos
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) kreipėsi į atsakingą įmonę – už valstybinės reikšmės kelių priežiūrą atsakingą AB „Kelių priežiūra“.
Įmonė informavo LAKD, kad atsiradusios išdaužos jau tvarkomos šaltu asfaltbetoniu.
Žemiau pateikiame LAKD komentaro fragmentą.
Atkreipiame dėmesį, kad LR Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo:
127. Vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino greičio. Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę ir krovinį, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Jis turi sulėtinti greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.
128. Jeigu atsirado kliūtis ar iškilo grėsmė eismo saugumui, vairuotojas (jeigu jis gali tai pastebėti) privalo sulėtinti greitį, net visiškai sustabdyti transporto priemonę arba apvažiuoti kliūtį nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.
Dėl žalos atlyginimo nukentėjusieji turi kreiptis į AB Kelių priežiūra, prieš tai atlikę atitinkamus privalomus veiksmus Kelių policijoje (įvykio fiksavimas) ir draudimo bendrovėje (žalos dydis).