Naujasis konceptas turi daug bendrų bruožų su legendiniu „Audi Sport quattro“, 1983 metais savo „karjerą“ irgi pradėjusiu kaip demonstracinis automobilis. Naujojo koncepto kūrėjai tikisi, kad naujasis jų kūrybos vaisius ne tik pakartos pirmtako sėkmę, bet ir taps technologijų kelrodžiu pavaros mechanizmo, valdymo priemonių ir rodmenų atvaizdavimo sąsajų bei apšvietimo technologijų srityse.
Išorės dizainas: legendos ir ateities dermė
Naujasis „Audi“ konceptas – žvilgsnį traukiančios raudonos spalvos sportinis kupė, atkartojantis legendinio „Sport quattro“ išvaizdą ir papildantis ją šiuolaikiniais dizaino sprendimais, tokiais, kaip miesto pravažumą gerinantys didžiuliai ratlankiai ir juos talpinančios masyvios ratų arkos bei dabarties sportiškumą pabrėžiantys nedideli išsikišimai už priekinės ir galinės ašių. Kėbulo ilgis – 4602 mm; plotis – 1964 mm, aukštis – 1386 mm, o ratų bazė – 2784 mm. Šios kėbulo proporcijos akivaizdžiai demonstruoja, kad prieš mus – platus, bet žemas ateities sportinis automobilis.
Pagrindinis priekinės dalies akcentas – atpažįstami „Quattro“ stiliaus sudvejinti priekiniai žibintai, kuriuose išdėstyti segmentiniai matrix LED diodai ir lazeriniai šviesos šaltiniai. „Matrix LED“ sistema skleidžia artimąsias šviesas, o lazeris – tolimąsias.
Lazeriniai šviesos šaltiniai labai smulkūs – ši technologija naudojama Le Mano 24 val. lenktynėse
Lazeriniai šviesos šaltiniai labai smulkūs – jų skersmuo siekia tik keletą mikronų. Tačiau, iš jų sudarytas šviesos elementas patikimai suformuoja vienalytį iki 500 m ilgio šviesos spindulį, 3 kartus šviesesnį ir apšviečiantį du kartus didesnį atstumą, nei šiuo metu naudojami LED tolimųjų šviesų žibintai. Šią apšvietimo technologiją paskolino dar tik debiutuosiantis lenktyninis bolidas „R18 e-tron quattro“.
Giminystę su legendiniu „Sport quattro“ išduoda atgal nusklembti kampuoti galiniai statramsčiai ir būdingi purvasargiai. Ant didžiulių ratų patalpintas plačiapetis kėbulas tiesiog spinduliuoja nežabotą galią ir dinamiškumą. Ypatingas kampuotų briaunų ir aptakių paviršių derinys suteikia automobiliui tvirtai suręstą atletišką išvaizdą.
Tarp naujoviškų žibintų esančios šešiakampės formos single frame tipo radiatoriaus grotelės vykusiai akcentuoja priekinę automobilio dalį ir kartu teikia užuominą, kaip iš priekio atrodys kitų kartų „Audi“ sportiniai modeliai. Apatinė grotelių dalis – beveik vertikali, o viršutinė atkartoja variklio gaubto formą. Pačios grotelės šiek tiek siauresnės nei įprasta – šis dizainerių sprendimas paryškina automobilio plotį.
Pagrindiniai galinės dalies akcentai – platūs sparnai ir atpažįstamai nusklembta bagažinės durelių plokštuma. Galinį bamperį įdomiai papildo sportinis difuzorius su korinės struktūros grotelėmis ir dviem masyviais ovalo formos išmetimo vamzdžiais. Keturkampės formos galiniai žibintai – dar vienas legendinio „Sport quattro“ dizaino akcentas. Lenktyniniams automobiliams būdingomis standumo sijomis sustiprintoje bagažinėje telpa iki 300 l krovinių.
„Audi Sport quattro laserlight“ koncepto išorėje gausu įdomių ir išmanių smulkių dizaino detalių. Dinamišką automobilio prigimtį išduoda brutalios išvaizdos durelių slenksčiai, o technologijų lyderio ambicijas geriausiai demonstruoja automatinė durelių rankena, kuri paslaugiai atsilenkia jutikliams užfiksavus atidarymui artėjančią vairuotojo ranką.
Išorę puošia lengvo lydinio elementai
Visi automobilio vidaus elementai pajungti vairuotojo poreikiams ir patogumui bei priekyje ir gale sėdinčių keleivių komfortui. Salone vyrauja tamsiai pilka spalva. Plonas prietaisų skydelis šiek tiek primena sklandytuvo sparną. Kėbulo konstrukcijoje masiškai naudojami lengvo lydinio elementai, kurie salone tam tikrose vietose neuždengti apmušalais ir atlieka dekoratyvinę funkciją. Papildomo standumo kėbului suteikia vidinis anglies lydinio kiautas, o durelėse esantys elementai atlieka ir elegantiškų daiktadėžių funkciją.
Vairuotojo ir priekinio keleivio zoną juosia dekoratyvinė juosta, apimanti dureles ir po priekiniu stiklu esančią erdvę, kartu atlikdama ir vidinės durelių rankenos funkciją. Kaušelio formos lenktyninės priekinės sėdynės su integruotu galvos atlošu ir juosmens atramomis aprūpintos tokiam sėdynių tipui nebūdingu išmaniu atlošo nulenkimo mechanizmu užtikrina patogų įlipimą į galinę salono dalį. Ant galinės sėdynės patogiai jaučiasi du keleiviai, todėl „Audi Sport quattro laserlight“ konceptą reikėtų vadinti keturviečiu.
Borto kompiuteris su „Tegra 30“ procesoriumi sukurtas bendradarbiaujant „Audi“ ir „Nvidia“ specialistams
Pažvelgus į saloną, gali nustebinti naujoviškos konstrukcijos vėdinimo sistema, kurios visi elementai – šildytuvas, kondicionierius ir orapūtė sukoncentruoti prie centrinės oro įleidimo angos ir iš ten tiesiogiai valdomi. Apie įvairius oro šildymo, kondicionavimo ir vėdinimo parametrus informuoja ir papildomą informaciją teikia prie oro įleidimo angos esantis ekranas.
Naujoviški techniniai sprendimai
Visa svarbiausia informacija rodoma prietaisų skydelio funkcijas atliekančiame dideliame „Audi“ borto kompiuterio TFT ekrane. Šis borto kompiuteris su „Tegra 30“ procesoriumi sukurtas bendradarbiaujant „Audi“ ir „Nvidia“ specialistams. Galima rinktis vieną dviejų pagrindinių borto kompiuterio darbo režimų. MMI režime rodomi navigacijos žemėlapiai ir atkuriamų rinkmenų sąrašai, o įprastame – spidometras ir standartiniai automobilio rodmenys.
Beveik visas „Audi Sport quattro laserlight“ koncepto funkcijas galima valdyti centrinėje konsolėje įrengtu papildomu MMI terminalu. Pagrindinė jo valdymo priemonė – didelis sukamas ir spaudžiamas valdiklis su jutikliniu paviršiumi. Šalia valdiklio patogiai išdėstyti papildomų funkcijų mygtukai.
Bendra galia – 515 kW (700 AG), o bendras sukimo momentas – 800 Nm
Nauja vartotojo sąsaja – patogi ir lengvai suprantama. Valdyti borto kompiuterį ne sudėtingiau, kaip įprastą išmanųjį telefoną. Dažnai naudojamoms funkcijoms galima priskirti sparčiosios prieigos trumpinius, patobulintas paieškos algoritmas žymiai supaprastina paiešką, o nuolat tobulinama balso įvesties bei valdymo balsu sistema suteikia vairuotojui galimybę valdymo veiksmus atlikti nenukeliant rankų nuo vairo.
Nežabota galia po variklio gaubtu
Galingo benzininio ir elektrinio variklių tandemo varomas koncepcinis iš tinklo įkraunamas hibridas „Audi Sport quattro laserlight“ – beprecedenčio dinamiškumo sportinis kupė. Bendra pavaros mechanizmo galia 515 kW (700 AG), o bendras sukimo momentas – 800 Nm. Variklių sukimo momentą valdo pakeistos konstrukcijos 8 laipsnių tiptronic pavarų dėžė, o judesį ratams perduoda „quattro“ visų ratų pavara su sportiniu galinės ašies diferencialu.
Vertinant degalų sąnaudas ir aplinkos taršą pagal naujausią hibridiniams automobiliams sudarytą metodiką, „Audi“ demonstracinis konceptas 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 2,5 l benzino, o į aplinką teišmeta 59 g CO2 vienam km kelio.
Pagrindinis variklis – įspūdingą 700 Nm sukimo momentą galintis išvystyti 4 litrų darbinio tūrio 412 kW (560 AG) galios V8 4.0 TFSI su COD funkcija, leidžiančia atjungti nereikalingus cilindrus varikliui veikiant nedidelėmis apkrovomis ir start-stop sistema. Papildomos jėgainės funkcijas atlieka tarp benzininio variklio ir pavarų dėžės sumontuotas diskinės konstrukcijos 110 kW galios elektros variklis, galintis išvystyti iki 400 Nm sukimo momentą, kuriam energiją tiekia gale sumontuotas 14,1 kWh talpos ličio jonų akumuliatorius. Važiuodamas vien tik elektriniu varikliu, „Audi“ demonstracinis konceptas gali įveikti iki 50 km kelio. Eigos akumuliatoriaus įkrovimas atliekamas naudojantis „Audi wallbox“ tipo krovikliu.
„Audi Sport quattro laserlight“ konceptas 100 km/val. greitį pasiekia per 3,7 sek. ir išvysto 305 km/val. maksimalų greitį
Automobiliui važiuojant sportiniu režimu, elektrinis eigos mechanizmas užtikrina papildomą galios prieaugį bei nuolatinį ir sklandų vidaus degimo variklio aprūpinimą elektros energija. Išsibėgėdamas V8 ir elektros varikliais, „Audi Sport quattro laserlight“ konceptas 100 km/val. greitį pasiekia per 3,7 sek. ir išvysto 305 km/val. maksimalų greitį.
Kėbulas ir važiuoklė
Daugelis kėbulo ir važiuoklės elementų pagaminti iš lengvų lydinių. Vairuotoją ir keleivius saugantis salono kiautas suformuotas iš optimaliai parinkto lengvo aliuminio ir tvirto plieno dalių derinio. Durelės ir sparnai pagaminti iš aliuminio, o stogas, variklio gaubtas ir bagažinės durelės – iš anglies pluošto. Todėl šis automobilis labai lengvas – tuščio automobilio masė su dideliu eigos akumuliatoriumi – tik 1850 kg.
Pažangi reguliuojama važiuoklė suteikia galimybę rinktis vieną iš keleto ekonomiško arba sportinio vairavimo režimų, o „Audi drive select“ automatinė automobilio parametrų suderinimo sistema suteikia dar daugiau universalumo. Dinaminis vairo stiprintuvas su perdavimo laipsnio reguliavimo funkcija leidžia optimaliai priderinti vairo jautrumą prie pasirinkto važiavimo stiliaus. Pro ratų stipinus matomos galingos stabdžių apkabos ir masyvūs važiuoklės elementai, atskleidžiantys veržlų automobilio charakterį ir potencialą. Šį įspūdį dar labiau sustiprina dideli ratlankiai su 285/30 R 21 dydžio padangomis.