Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“: ne toks mažas, kaip atrodo

„Mercedes-Benz“ pristatė jau aštuntąjį dabartinės kompaktinių automobilių gamos modelį – naująjį GLA visureigį. Tai – pats mažiausias gamintojo SUV, tačiau jis erdvesnis už savo pirmtaką bei gali būti užsakomas su 4MATIC keturių varančių ratų sistema, moderniais vairavimo asistentais, ekonomiškais varikliais bei naująja išmania informacine sistema „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX), rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Mercedes-Benz GLA“
„Mercedes-Benz GLA“ / „Mercedes-Benz AG“ nuotr.

„Naujasis GLA yra sportiškesnis ir laisvalaikiui skirtas kito SUV modelio „Mercedes-Benz GLB“ brolis. Vokiečiai didžiuojasi, jog naująjį modelį pavyko padaryti kompaktiškesnį, tačiau jo vidus – erdvesnis, tai itin retas atvejis šiuolaikinėje automobilių rinkoje. Be to, GLA montuojamas toks saugumo sistemų rinkinys, kuris anksčiau būdavo tik aukštesnės klasės modeliuose“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas Rolandas Samuolis.

Aukštesnis, bet trumpesnis

„Mercedes-Benz GLA“ interjeras tapo pastebimai erdvesnis, nors išoriniai matmenys pakito minimaliai. Antrosios kartos modelis yra 104 mm aukštesnis už pirmtaką (1 611 mm), tačiau 14 mm trumpesnis. Automobilio plotis be veidrodėlių padidėjo 30 mm, o su jais netgi sumažėjo: vokiečiai inžinieriai sugebėjo automobilį paversti dar kompaktiškesniu ir manevringesniu, kartu padidindami salono erdvę. Tai akivaizdžiai pajus galinės sėdynės keleiviai, kurių kojoms bei pečiams vietos yra kur kas daugiau.

Dėl pakitusių proporcijų vairuotojo bei keleivio sėdėjimo pozicija yra net 14 cm aukščiau nei A klasės modelyje – tai didina komfortą mieste ir matomumą, kuriam didelės įtakos turi ir pakeistos statramsčių pozicijos, vizualiai jie atrodo mažesni ir aplinką vairuotojas mato geriau.

Praktiškumas yra svarbi šio modelio savybė. Jo bagažinės talpa yra 435 l, galinės sėdynės stumdomos 14 cm, o jų atlošo kampas – reguliuojamas. Norint sutalpinti didesnius krovinius, galinė sėdynė standartiškai yra nulenkiama santykiu 40:60, o dvigubas bagažinės dugnas taip pat leidžia saugiai padėti nedidelius objektus.

Moderniausios saugumo sistemos

SUV automobilis išsiskiria vairavimo asistentais – jų skaičius bei efektyvumas prilygsta ne vienam aukštesnės klasės modeliui ir lenkia daugelį kompaktinės klasės konkurentų.

Pasirinkus vairavimo asistentų rinkinį „Driving Assistance Package“, GLA turės šias sistemas: autonominio avarinio stabdymo; aktyvią kartu su navigacijos sistema veikiančią eismo juostos keitimo; aktyvią eismo ženklų atpažinimo, reaguojančią į leistino greičio pasikeitimus; greičio mažinimo artėjant žiedinėms sankryžoms ar staigiems posūkiams; taip pat nematomos zonos, automobilio išlaikymo eismo juostoje bei stabdymo asistentus.

Unikalus ir itin naudingas yra „Pre-Safe® Plus“ paketas, kurio jutikliai gali užfiksuoti artėjantį smūgį į galinę automobilio dalį. Kai tokia rizika tampa labai didelė ir sistema užfiksuoja pernelyg greitai atvažiuojantį kitą automobilį, stovinčio „Mercedes-Benz GLA“ stabdžiai yra aktyvuojami. Tai leidžia išvengti stovinčio automobilio išstūmimo į priešpriešinę eismo juostą ir kitų galimų tragiškų tokio tipo susidūrimo pasekmių. Nutikus bet kokiai avarijai, automatiškai atrakinamos durelės bei perduodamas SOS signalas pagalbos centrui su tikslia įvykio vieta.

„Mercedes-Benz AG“ nuotr./„Mercedes-Benz GLA“
„Mercedes-Benz AG“ nuotr./„Mercedes-Benz GLA“

Yra ir 4MATIC

GLA yra kompaktinis SUV modelis, tačiau išsiskiria didele variklių gama, kurioje – keturių cilindrų benzininiai bei dyzeliniai motorai, iš jų pats galingiausias yra GLA 35 4MATIC AMG, pasiekiantis 225 kW (306 AG) pajėgumą. Šiuo metu kuriama ir įkraunama hibridinė jėgainė, užtikrinsianti dalinį važiavimą su nuline CO₂ emisija.

Visureigis gali būti komplektuojamas su visų varančių ratų transmisija 4MATIC, o naudodamasis „Dynamic Select“ vairuotojas gali pasirinkti vieną iš jam priimtinų važiavimo režimų. „Eco / Comfort“ režimai standartiškai 80 proc. sukimo momento perduoda į priekinę ašį, o 20 proc. – į galinę. „Sport“ santykis yra 70:30, o bekelės režimo – 50:50.

Perdavimo santykiai gali kisti pagal realią situaciją: stabdymą, akceleraciją, įkalnės statumą, kelio dangą ir kitus kintamuosius, kuriuos kiekvieną akimirką stebi ir vertina „Mercedes-Benz“ sukimo momento paskirstymo sistema.

Komfortas ilgose kelionėse

Kompaktiškas modelis pasižymi aukštu komfortu važiuojant dideliu greičiu. Puikų akustinį komfortą užtikrina itin mažas oro pasipriešinimo koeficientas – cd yra mažesnis nei daugelio visureigių (vos 0,28).

Komfortą užtikrina ir automobilio elementai, įprastai montuojami aukštesnės klasės modeliuose. Priekinėje ašyje naudojama daugiasvirtė „MacPherson“ tipo pakaba su svorį mažinančio aliuminio elementais, tai leidžia pasiekti puikų santykį tarp valdymo savybių, vairavimo tikslumo, saugumo, ekonomiškumo ir kelionės komforto.

Automobilyje gali būti montuojami itin ryškūs „Multibeam LED“ žibintai – LED (šviesos išlydžio diodų) tolimosios ir artimosios šviesos. Papildomai užsakomas ir „Energizing“ komforto paketas su įvairiais automatiniais muzikos, apšvietimo bei masažo parinkimais pagal vairuotojo nuotaiką.

Naujasis „Mercedes-Benz GLA“ Lietuvoje pasirodys 2020 m. pavasarį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos