Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis „Renault Megane“ – ekomobilis, užkeliantis kartelę

Kartais nauji automobiliai, kurie pristatomi rinkai, turi ne tik kai ką naujo, ko neturėjo prieš tai buvęs modelis, bet atneša ir naujovių į automobilių pasaulį. Kartais tos naujovės būna inovacijos ir išradimai, o kartais tiesiog esamų išradimų pritaikymas kitam automobilių segmentui.
Ketvirtosios kartos „Renault Megane“
Ketvirtosios kartos „Renault Megane“ / Dainiaus Cuberos nuotr.

Tokių pritaikymų automobilizmo pasaulis jau matė ne vieną dešimtį – nuo dyzelinu varomo lengvojo automobilio, iki saulės baterijos įrengimo ant automobilio stogo. Tačiau kuo čia dėtas naujasis „Renault Megane“ modelis? Prancūzai, pradėję gaminti naujos išvaizdos automobilius, į juos pradėjo montuoti daug prabangos elementų.

Masažines sėdynes turi ir naujasis sedanas „Talisman“ ir universalas-krosoveris-minivenas (nesuklysiu jį taip vadindamas) „Espace“, o dabar toks prabangos akcentas jau ir C segmente – automobilyje „Megane“. Tačiau masažiniai krėslai toli gražu ne pirmo būtinumo dalykas, kuris pritrauks krūvas klientų.

„Renault Megane“ yra pirmasis C segmento automobilis, kuris siūlo sistemą „4control“. Ši sistema jau montuojama į didesniuosius „Renault“ brolius – „Espace“ ir „Talisman“. „4control“ sistemos esmė – visi keturi vairuojamieji ratai. Sistema pasuka galinius ratus priešinga kryptimi, kai automobilis važiuoja nedideliu greičiu, o greičiui didėjant, ratai gali pasisukti keliais laipsniais į tą pačią kryptį, kaip priekiniai.

Dainiaus Cuberos nuotr./Ketvirtosios kartos „Renault Megane“
Dainiaus Cuberos nuotr./Ketvirtosios kartos „Renault Megane“

Žinoma, tai nebus galima su baziniu „Megane“ ir toli gražu ji nebus komplektuojama su ekologišku dyzeliniu varikliu. Šia funkcija, kuri suteikia ypač daugiau stabilumo posūkiuose ir manevringumo automobiliui, galima džiaugtis nusipirkus „Renault Megane GT“ versiją. Tačiau galvoti, kad tai yra dar vienas sportinis automobilis, turintis daug raumenų, tačiau kainuojantis ypač daug, lyginant su bazine komplektacija, neverta. Sportiškasis „Megane GT“ kainuoja apie 24 tūkst. eurų, o dauguma panašaus kalibro konkurentų automobilių yra brangesni.

Mano bandytas automobilis pastarosios „4control“ sistemos neturėjo, tačiau proga susipažinti su šia sistema, koncerno „Renault“ atstovai pasirūpino gerokai anksčiau. Renginio metu apie automobilius rašantys žurnalistai netruko įsitikinti – ši sistema pagerina automobilio kontrolę ir leidžia geriau sukibti su keliu.

Degalų sąnaudos

Bandytas automobilis turi 1,5 litro darbo tūrio variklį, kuris generuoja 110 arklio galių. Automobilis varomas dyzelinu, o gamintojas deklaruoja, kad automobilis šimtui kilometrų sunaudoja 3,7 litrus dyzelino.

Pasiekti tokias sąnaudas tikrai nėra sunku, o 4 litrų sąnaudas pasieks bet kuris, mokantis tvarkingai vairuoti automobilį. Žinoma, užmiestyje jau kitas reikalas, pasiekti gamintojo deklaruojamus 3,4 litrus šimtui kilometrų yra įmanoma, tačiau 100 kilometrų kelionę jūs įveiksite geriausiu atveju per 2 valandas.

Dainiaus Cuberos nuotr./„Renault Megane“ degalų sąnaudos mieste
Dainiaus Cuberos nuotr./„Renault Megane“ degalų sąnaudos mieste

Degalų sąnaudos mieste:

Vidutinis greitis: 37,1 km/val;
Nuvažiuotas atstumas: 54,2 km;
Degalų sąnaudos: 3,8 l/100km

Dainiaus Cuberos nuotr./„Renault Megane“ degalų sąnaudos autostradoje
Dainiaus Cuberos nuotr./„Renault Megane“ degalų sąnaudos autostradoje

Degalų sąnaudos automagistralėje:

Vidutinis greitis: 90,1 km/val;
Nuvažiuotas atstumas: 99,4 km;
Degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km

Vidutinės degalų sąnaudos:

Vidutinis greitis: 68,1 km/val;
Nuvažiuotas atstumas: 330 km;
Degalų sąnaudos: 4,1 l/100km

TAIP PAT SKAITYKITE: Kodėl jūsų automobilis suvartoja daugiau degalų, nei deklaravo gamintojas?

C segmentas

Automobilių gamintojo, kuris klientams nesiūlytų C segmento automobilio, turbūt nėra. C segmento automobilių, arba kitaip, nedidelių miesto hečbekų paklausa yra milžiniška. Šie automobiliai sparčiai populiarėja įvairiose šalyse.

Konkurencija šiame segmente yra milžiniška ir tik laikas parodys, ar „Megane“ užteks prabangių sprendimų ir visų keturių vairuojamų ratų, pavergti klientų širdims.

Beje, verta paminėti ir tai, kad „Megane“ gali įsiparkuoti pats. Tai irgi retai sutinkamas dalykas C segmente, taip pat kaip ir „Megane“ savininkai šia opcija naudosis retai. Savaiminis automobilio tikslus sustojimas pakavimo vietoje yra ilga procedūra, kuriai vairuotojas paprasčiausiai neturės laiko. Pabandys, pažiūrės, įvertins, įsitenka, trunka ilgai – užmirštam.

Aiškus dalykas, kuris pavergs ieškančius C segmento automobilio – kaina. Naujasis „Renault Megane“ pralenkė iki tol vieną pigiausių C segmento automobilių pozicijų užėmusį „KIA“, su modeliu „Cee‘d“.

Aiškumas, kabina ir strėnų masažas

Visai neseniai visa Lietuva juokėsi, ir gūžčiojo pečiais, kai baltarusiai Lietuvai atominio saugumo ataskaitą atsiuntė išvertę su „Google translate“. Panašu, kad minėtos vertimo platformos panaudojimo sritis – toli gražu ne tik oficialūs dokumentai ar studentiški darbai.

„Renault Megane“ automobilyje kaip ir minėtuose kituose „Renault“ automobiliuose, naudojama multimedija „R-Link2“. Ši multimedija nėra itin patogi naudojimui, kadangi norint pasiekti reikiamas funkcijas, tenka ekraną tapšnoti ir stumdyti po keturis ir daugiau kartų – tai ne itin patogu vairuojant.

Tačiau kitas, mažiau reikšmingas, bet juokingas dalykas – sistemos vertimas į lietuvių kalbą. Jau bandant „Renault Espace“ su keleiviais juokėmės, kad juosmens masažas čia pavadintas buitiškiau – strėnų masažu, o nuolatinio greičio palaikymo sistema pavadinta naujadaru – pritaikomasis reguliavimas, prietaisų skydelyje paliekant tik pritaik. regul.

Tačiau, panašu, kad klaidų vertime neišvengta ir su „Megane“. Pastarajame įjungus žemėlapį, viršuje pasirodo užrašas kabina. Kodėl kabina, o ne žemėlapis, paaiškinimo neturiu.

Žinoma, šie dalykai nedaro jokios įtakos vairuotojui, priešingai, kartu važiuojantys keleiviai tik pasijuokia. Keisčiau yra tai, kad už vertimo paslaugas automobilių koncernas „Renault“, vertėjams sumokėjo, spėju, nemažus pinigus, o geros paslaugos vis tiek negavo. Kainą, sumokėtą už visus aiškumus, pritaikomus reguliavimus, kabinas, strėnų masažus ir pan., kompensuoja klientai, pirkdami automobilius. Dar įdomesnis dalykas tai funkcija aiškumas. Pasirodo, aiškumu sistemos vertėjai pavadino veiksmą, kai į priekinį automobilį stiklą pučiamas maksimalus oro gūsis. „Aiškumas On“ ir „Aiškumas Off“ pasirodo ekrane, kai mygtukas yra paspaudinėjamas keletą kartų.

Bandyto automobilio techniniai duomenys:

Degalų rūšis Dyzelinas
Pavarų dėžė Mechaninė, 6 pavarų
Darbinis tūris (cm3) 1461
Didžiausia galia (kW/AG) 81/110
Didžiausias sukimo momentas (Nm) 260
Maksimalus greitis (km/val) 188
Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 (s) 11
Degalų sąnaudos mieste (l/100km) 4,2
Degalų sąnaudos užmiestyje (l/100km) 3,4
Vidutinės degalų sąnaudos (l/100km) 3,7
Degalų bako talpa (l) 47
Bagažinės talpa (l) 434
Bazinė automobilio kaina (Eur) 14 480
Bandyto automobilio kaina (Eur) 21 221

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais