Seimo kanceliarijos Transporto skyriaus vedėjas Česlovas Selemonas pažymėjo, kad pernai 83 proc. viso Seimo automobilių parko (iš tuomet buvusių 74 automobilių) buvo senesni nei 10 metų, tad buvo nutarta jį atnaujinti.
„Jų eksploatacija reikalauja didelių investicijų, jie nėra saugūs. Savo automobilių parką optimizuojame pirkdami naujus automobilius – 21 seną parduodame, 10 naujų perkame“, – teigė Č.Selemonas.
Automobiliai skirti vežioti Seimo nariams, europarlamentarams, signatarams, jie bus naudojami konferencijų metu. Visi naujieji – BMW 520i, turintys benzininius 2 litrų darbinio tūrio variklius. Automobilis išvysto 184 AG bei vidutiniškai suvartoja 6,4 l/100 km degalų.
Pagal pradines konkurso sąlygas, jame, be nugalėtojo, dalyvauti galėjo E klasės „Mercedes-Benz“, „Jaguar XF“, „Audi A6“, „Lexus GS“ bei „Volvo S80“ automobiliai, tačiau paraiškas dalyvauti pateikė tik dvi įmonės: „Mercedes-Benz“ atstovaujanti „Silber Auto“ bei BMW importuotoja „Krasta Auto“.
Konkurso nugalėtojai BMW yra bazinės komplektacijos, turintys mechanines pavarų dėžes, pačios pigiausios medžiagos salonus bei mažiausiai galingus variklius.
Dėl nedidelių poreikių ir dėl BMW gamintojo pritaikytų nuolaidų už automobilius sumokėta itin maža suma: vienas kainavo vos 26 tūkst. eurų. Tai – apie 40 proc. pigiau nei automobilį galima būtų įsigyti privačiam žmogui BMW salone.
„BMW koncernas visoje Europoje taiko specialią nuolaidą visoms valstybinėms institucijoms, todėl kaina tokia nedidelė. Manau, kad tokį konkursą laimėti yra garbė“, – sakė BMW importuotojo Lietuvoje „Krasta Auto“ direktorė Dergilė Černiauskienė.
Ji teigė, kad iš viso dėl tokios gamintojo kainodaros buvo sutaupyta apie 150 tūkst. eurų.
Č.Selemonas pasakojo, kad optimizuojamas ne tik automobilių parkas – atliekama griežta vairuotojų kontrolė. Įvedus kiekvieno automobilio sekimą pagal GPS sistemą ir griežčiau kontroliuojant degalų limitus, vidutinės jų sąnaudos sumažėjo apie 20 proc. – maždaug tiek vairuotojai anksčiau „nupildavo“ ar sunaudodavo savoms reikmėms.