Dieną prieš Ženevos automobilių parodą yra paskelbiami svarbaus konkurso rezultatai – Europos Metų automobilio. Smagus sutapimas, kad automobilis, kuriuo atvyko 15min ir TV laidos „Autopilotas“ komandos, buvo pripažintas geriausiu Europoje – „Peugeot 3008“. Plačiau apie kelionę ir automobilį su daug vaizdinės medžiagos papasakosime antradienio vakare.
2017-ųjų Ženevos parodoje pristatomas ne vienas tiek Lietuvos, tiek Europos rinkoms aktualus modelis: čia savo naujienas demonstruoja apie 180 įmonių. Šiame straipsnyje trumpai juos pristatysime, o išsamias naujienas apie tuos pačius modelius skaitykite 15min artimiausiomis dienomis.
„Alfa Romeo Stelvio“. Italų gamintojas grįžta į automobilių rinką su didelėmis ambicijomis: prieš keletą metų savininkės „Fiat“ pažadėtos milijoninės investicijos ir tikslai kasmet pristatyti po naują modelį suvirpino legendinių itališkų automobilių gerbėjų širdis. 2016-aisiais viso pasaulio rinkose debiutavo „Giulia“, vairuotojus nustebinęs pretenzijomis į premium segmentą, nuostabiomis valdymo savybėmis ir netikėtai aukšta kaina, o 2017-ieji – „Stelvio“ debiuto metai. Tai – sportiškas krosoveris, kurio galingiausia versija „Quadrifoglio Verde“, kaip žadama, konkuruos su „Audi SQ5“, BMW X4 M ir kitais panašiais automobiliais.
„Audi“ gamintojas turi tiek naujovių, kad joms reikalingas atskiras straipsnis. Plačiau apie jas skaitykite paspaudę čia.
„DS7 Sportback“. Prabangių „Citroen“ automobilių padalinys šiuo modeliu demonstruoja, kad jiems yra aktualūs ne tik hečbekai ir sedanai, bet ir padidinto pravažumo automobiliai. Kaip įprasta DS serijai, jie išsiskiria puikiu dizainu.
„Ford Fiesta“. Vienas populiariausių ir ilgametę istoriją turinčių B segmento automobilių sulaukė naujos versijos. Septintosios kartos miesto mažylis Lietuvoje pasirodys šių metų trečiąjį ketvirtį.
„Lexus LS500h“. Japonai prieš du dešimtmečius įrodė, kad moka kurti prabangius automobilius. Kas keletą metų „Lexus“ gama plėtėsi, kol joje atsirado vietos ir mažam hečbekui, ir dideliam krosoveriui, tačiau daugiausia dėmesio japonai skiria savo flagmanui – LS modeliui. Ženevoje bus pristatyta jau penktoji jo karta, kuri, kaip įprasta „Lexus“, bus prikimšta naujausių technologijų.
„Mazda CX-5“. Populiarus vidutinio dydžio krosoveris yra vienas perkamiausių „Mazda“ gamoje, tad naują modelį japonai kūrė atsargiai ir nesistengė jo išorės keisti radikaliai. Matant pirmąsias nuotraukas, akivaizdu, kad jiems tai pavyko.
„Mitsubishi Eclipse“. „Nissan“ koncernui priklausantis gamintojas sugrąžino legendinį „Eclipse“ vardą, kurį žino kiekvienas „Need for speed“ žaidimų serijos gerbėjas. Tačiau šįkart pavadinimas grįžo ne sportiško kupė, o krosoverio pavidalu.
„Nissan Qashqai“. Perkamiausias pasaulio krosoveris sulaukė kosmetinio atnaujinimo ir naujų autonominio vairavimo technologijų, patvirtinančių „Nissan“ tikslą – 2020-aisiais sukurti visiškai autonominį automobilį.
„Opel Insignia“. Naujos kartos „Insignia“ nuotraukos jau apskriejo internetą, tačiau Ženevoje numatyta oficiali šio modelio premjera.
„SEAT Ibiza“. Perkamiausias ispaniškas automobilis praėjusiais metais užleido podiumą naujajam krosoveriui „Ateca“, tačiau šiemet naujoji „Ibiza“ karta pasirengusi vėl grįžti į populiarumo viršūnę.
„Toyota Yaris“. Ženevos automobilių parodoje tiesiog lyja krosoveriais ir B segmento hečbekais. Nenuostabu, nes vieno segmento automobiliai yra perkamiausi Europoje, o kito pardavimai auga sparčiausiai. Vietą čia randa ir patikimumu garsėjantis „Yaris“.
„Volvo XC60“. Bene labiausiai slepiama naujiena, kurios tikrumas nėra aiškus iki pat „Volvo“ spaudos konferencijos. Dabartinis XC60 yra itin populiarus daugelyje Europos valstybių nepaisant to, kad tai jau kiek senstelėjęs modelis. Tačiau naujasis XC60, jeigu tik bus pristatytas, greičiausiai taps populiariausiu švedišku automobiliu – sėkminga XC90 patirtis tą kone garantuoja.
„Volkswagen Arteon“. „Volkswagen CC“ įpėdinis yra markės flagmanas, su kuriuo vokiečių gamintojas sieja nemažas viltis. „Volkswagen“ nebeturi tiek atsargų, kad leistų sau eksperimentuoti tokiais nuostolingais modeliais kaip „Phaeton“, tačiau CC sėkmė leidžia tikėtis, kad ir pagražintas „Passat“, pavadintas „Arteon“, bus perkamas modelis.
„Volkswagen Polo“. Naujasis miesto mažylis debiutuoja kartu su savo ispaniška kopija – „SEAT Ibiza“. Jo išvaizda nėra radikali, tačiau kainos ir kokybės santykis, kaip jau įprasta „Volkswagen“, turėtų būti aukščiausio lygio.
Be šių modelių Ženevoje pristatomi nauji „Ferrari 812 Superfast“, „Spyker C8 Preliator“, BMW 5 bei „Hyundai i30“ universalai, „Alfa Romeo Giulia Coupe“, „Volkswagen Tiguan Allspace“, „Dacia Logan MCV Stepway“ ir daug kitų modelių.
Šiemet Ženevos automobilių parodoje bus daug kalbama apie neseniai paskelbtą Vokietijos automobilių gamintojos „Opel“ pardavimą prancūzų grupei PSA, gaminančiai „Citroen“ ir „Peugeot“ automobilius. Po šios sąjungos PSA taps antra didžiausia automobilių gamintoja Europoje po „Volkswagen“.