Naujo „Porsche Cayenne“ testas: bekelėje, trasoje ir ten, kur praleidžia daugiausiai laiko – mieste

Vargu ar šiandien pavyktų surasti automobilių gamintoją, kuris galėtų drąsiai paneigti, jog SUV vardu pavadintos karietos nėra gyvybiškai svarbios. Šį faktą kone idealiai iliustruoja praktiškai visų gamintojų pardavimų statistika, kurioje vienvaldiškai dominuoja universalumą visose gyvenimiškose situacijose gebanti suteikti automobilių rūšis.
Naujasis „Porsche Cayenne“
Naujasis „Porsche Cayenne“ / Gamintojo nuotr.

Populiaraus tradicinio lengvojo automobilio ir visureigio kokteilio svarbą kuo geriausiai žino benzingalviškose svajonėse paskendusių gerbėjų garbinama „Porsche“. Visgi, naujo tūkstantmečio pradžioje pasirodęs „Cayenne“ yra vienas iš tų modelių, prieš kurį reikėtų atsiklaupti, mat būtent jis yra atsakingas už „Porsche“ kurią matote dabar – kompaniją, kuri ne tik neužmiršo savo šaknų, bet ir naudodamasi SUV automobilių populiarumo banga dar labiau įsitvirtino automobilių sporte bei sukūrė dar daugiau įspūdingų sportiškų ratuočių.

Daugiau negu subtilus atnaujinimas

Per pastaruosius 20 metų „Porsche“ išleido tris „Cayenne“ modelio kartas, kurių bendros gamybos apimtys perkopė 1,2 mln. vienetų ribą. Ir nors „Cayenne“ populiarumo mąstai per pastaruosius keletą metų truputėlį sumenko, vien dėl „Macan“ ir „Taycan“ paklausos, tačiau subtilūs pokyčiai neturi absoliučiai jokios įtakos organizuojant „Cayenne“ modelio išvykos į globos namus. Anaiptol.

Leipcigo miesto prieigose esančiame, gigantiškame „Porsche“ komplekse, gamintojas žiniasklaidos atstovams pristatė visapusiškai modernizuotą, trečios kartos „Cayenne“, kuriame, kaip ir „Macan“ atveju, buvo pritaikyti nauji išorės dizaino elementai bei atlikti kiti, svarbūs patobulinimai, dėl kurių „Cayenne“ vairuotojai galėtų mėgautis pažangiausiomis technologijomis ir atributais.

VIDEO: Porsche žibintų galimybių demonstravimas

Kadangi Leipcigo apylinkėse esančioje „Porsche“ gamykloje prasidėjo „Cayenne“ modelio istorija, nenuostabu, jog būtent ši vieta tapo bandymų poligonu, kuriame „Cayenne“ kūrę inžinieriai norėjo pademonstruoti didžiojo SUV universalumą bekelėje, lenktynių trasoje ir Leipcigo priemiesčių gatvėse.

Demonstracija bekelėje

„Porsche“ sprendimas surengti automobilio bandymus masyvaus komplekso teritorijoje gali pasirodyti kaip gamintojo bandymas apriboti mūsų galimybes siekiant suprasti kur slypi labiausiai juntami „Cayenne“ pokyčiai, tačiau būtent šalia Leipcigo esanti teritorija yra vos ne ideali žaidimų aikštelė.

Buvusio karinio poligono teritorijoje įsikūrusi „Porsche“ gamykla, „Porsche Experience“ centras su atskira lenktynių trasa užima tik ganėtinai mažą masyvaus ploto dalį, tačiau tai nereiškia, jog likusi teritorija yra skirta tik žaidimams bekelėje. Tuščiuose poligono plotuose „Porsche“ įkurdino gausų būrį gyvūnų: 75 galvijus, 25 ponius, tris milijonus bičių ir kitus laukinius gyvūnus, įskaitant elnius bei barsukus. Ir būtent šis gyvūnijos parkas tapo pirmąja, naujojo „Porsche Cayenne“ bandymų vieta.

Visi puikiai žinome, jog 99% visame pasaulyje parduotų šios markės visureigių didžiąją dalį laiko praleidžia didmiesčiuose, greitkeliuose ar vietovėse, kur kelio ruožas būna padengtas asfaltu ar kur pati didžiausia kliūtis yra perdėtai aukštas šaligatvio bortelis. Nepaisant to, „Porsche“ vis tiek skyrė didžiulį dėmesį „Cayenne“ galimybėms bekelėje, jog turėdami progą, galėtumėte išpurvinti ne tik automobilio slenksčius.

Mums ir visiems „Porsche“ klientams paruoštas bekelės ruožas nesidriekia kelias dešimtis kilometrų. Bendras viso bekelės ruožo ilgis siekia vos 6 kilometrus, tačiau šioje atkarpoje slypėjo 15 demonstracinių kliūčių, kurios padėjo išryškinti kokį poveikį turi du pneumatinės pakabos nustatymai ir įvairūs važiavimo režimai. Pavyzdžiui, „Sand, „Gravel“ ar „Rocks“.

Priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, visus procesus valdančios „smegenys“ pakeisdavo elektroninės stabilumo sistemos, diferencialo, pavarų dėžės ir svarbiausia – akceleratoriaus jautrumo nustatymus. Nors pastarasis nustatymas neatrodo būtinas, tačiau jautriai į paspaudimus nereaguojantis akceleratorius padeda sklandžiau įveikti, pavyzdžiui, didžiuliais akmeninis nusėtą tranšėjos atkarpą. Didesnį pasitikėjimą suteikė ir „Off-road II“ bekelės važiavimo režimas, kuris kėbulo prošvaisą išaugino nuo 193 iki net 238 mm.

Pasirinkus atitinkamus nustatymus, kiekvieną kliūtį automobilis įveikė su pasipūtėliška šypsena, mat gilus vandens telkinys ar smėlėtas ruožas su giliomis įdubomis priversdavo pasijusti, jog mes net neišbandome 5% automobilio galimybių. Kita vertus, tai buvo savotiškas užtikrinimas, jog atokiau esanti sodyba ar šiek tiek patvinus gatvė nebus tos kliūtys, dėl kurių turėtumėte apsigręžti.

Kompetentingas trasoje

Dulkėmis nusėtų „Cayenne“ automobilių kaimenę sugrąžinus į pradinį tašką, netrukus buvome persodinti į automobilius, kantriai laukusius prie lenktynių trasos. Vėlgi, lenktynių trasa nėra ta aplinka, kurioje lankytųsi tradicinis „Cayenne“ vairuotojas, tačiau „Porsche“ inžinieriai eilę kartų pabrėžia, jog kurdami SUV tipo automobilį jie privalo būti įsitikinę, jog kiekvieną funkciją jis atliks taip kaip ir pridera „Porsche“ šeimos nariui.

Abejoti „Porsche Cayenne“ galimybės trasoje yra pakankamai daug peno. Visgi – tai sunkus, aukštas arbūzas su keturiais ratais, tačiau net ir šioje aplinkoje „Porsche“ išsitraukia dar vieną kozirį – pneumatinę pakabą su dviejų kamerų ir dviejų vožtuvų technologija.

Dabar vietoje vieno vožtuvo, skirto kėbulo ir rato judesiams slopinti, amortizatoriuje yra du vožtuvai, kuriais galima atskirai keisti slopinimo ir suspaudimo laipsnius. Trumpai tariant – šis sprendimas leido gamintojui išspręsti dešimtmečius besitęsiančią kiekvieno inžinieriaus dilemą, kuomet reikia pasirinkti tarp komforto ir sportiškumo. Dabar, to nereikės daryti, nes papildomas vožtuvas padeda geriau filtruoti kelio nelygumus arba atvirkščiai – padeda tinkamai suvaldyti kėbulo posvyrius, kuomet svorio centras mėtomas iš kairės į dešinę, arba iš galo į priekį.

Atsižvelgiant, jog tuščio automobilio masė siekia daugiau nei 2 tonas, sunku susitvardyti ir nedalinti komplimentų automobiliui, kuris didelio greičio posūkius ar vingius, kuriuose reikia staigiai keisti važiavimo trajektoriją, sugeba išsilaikyti ant kelio, it būtų mažesnis, kompaktiškesnis „Macan“.

Už pavyzdingai kėbulo posvyrius suvaldančios pakabos slypi ir kiti „Porsche 718“ ir „Porsche 911“ glūdantys elementai – velniškai gerai sukalibruotas vairo mechanizmas ir kibūs, bet ne per daug jautrūs stabdžiai. Pastariesiems reikėtų skirti atskirą komplimentų dozę. Matote, atnaujintas modelis naudoja elektrinį stabdžių stiprintuvą, dėl kurio daugelio modernių automobilių stabdžių sistemų veikimas būna lėkštas, bet tik ne „Cayenne“. Šio automobilio atveju, stabdžių sistemos veikimas buvo nepaprastai nuoseklus ir natūralus.

Naudingų įgūdžių gausa kasdienybėje

Išdalijus visas drąsos kruopelytes lenktynių trasoje, paskutinis ir kone svarbiausias bandymas įvyko ten, kur „Porsche Cayenne“ gyvena kasdien.

Jeigu bekelės ruožas ar lenktynių trasa leido pabrėžti keletą atitinkamų savybių, už jų ribų esantys miestai ir miesteliai, kuriuos jungia patys įvairiausi keliai, reikalauja visapusiško universalumo ir funkcionalumo, dėl kurio už automobilį sumokėjus 100 tūkst. eurų nesinorėtų kurti temos pasipiktinusių vairuotojų grupėje „Facebook“.

Tad ką atnaujintas „Porsche Cayenne“ siūlo, jog jūsų kasdienybė būtų malonesnė? Žvelgiant iš technologinės pusės, pats ryškiausias pokytis slypi priekiniuose žibintuose. Ten slypi naujos kartos LED matricos žibintų technologija, su 32 000 pikselių viename žibinte, kuri, tiesiogine žodžio prasme, pikselių tikslumu blokuoja tolimųjų šviesų spindulį, jog neapakintų kitų eismo dalyvių. Nors panašią funkciją turėjo ir prieš tai gamintas modelis, tačiau dėl didesnio pikselių tankumo ši funkcija veikia efektyviau. Be to, priklausomai nuo eismo sąlygų, priekinių žibintų modulių ryškumas gali kisti iki 1 000 skirtingų nustatymų.

Dar vienas įdomus atributas – nauja oro valymo sistema. Sistema atsižvelgdama į navigacijoje esančius duomenis supranta kada artėjate link tunelio ir automatiškai įjungia oro recirkuliaciją. Be to, oro valymo sistemos jutiklis gali nustatyti dulkių dalelių kiekį ore ir prireikus kelis kartus orą praleisti per smulkų dulkių filtrą. Be to, automobilyje įdiegtas oro jonizatorius pašalina mikrobus ir kitus teršalus į kuriuos gana jautriai reaguoja alergiški žmonės.

Tokius patogumus vertinantys pirkėjai taip pat turėtų nudžiugti, jog nuo šiol ilgesnėje kelionėje neturės šnekėtis su vairuotoju, mat priekyje sėdintis keleivis galės turėti jam skirtą, atskirą ekraną, kuriame, pavyzdžiui, bus galima žiūrėti vaizdo įrašus ar vairuotojui paprašius, įvesti atitinkamą, galutinį tikslą.

Šiek tiek atsitraukus nuo visų žaislų ir žaisliukų, fundamentaliai – tai, vis dar, gerai pažįstamas „Porsche Cayenne“. Tai reiškia, jog patys svarbiausi atributai nepasikeitė – vairuotojo pozicija – puiki, valdymui skirti instrumentai – nereikalauja turėti bačkos dydžio bicepsus, jog galėtumėte lengvai manevruoti kartais siaurose gatvėse, o salono ir bagažinės erdvė turėtų patenkinti keturių asmenų šeimynos poreikius.
Taip pat norisi pasidžiaugti, jog „Cayenne“ gali nesunkiai palikti nuošalyje savo sportinę prigimtį ir leidžia pasirinkti saugų, ramesnį važiavimą, kuriuo iš tiesų turėtų pasižymėti kiekvienas prabangus SUV.

Nepaisant to, kad bandomasis modelis dėvėjo 21 colių skersmens ratlankius, įvairūs nelygumai ir išdaužos nuo viduje sėdinčių keleivių izoliuojami nepaprastai gerai ir užtikrina bene puikiausią prabangos pojūtį, kokį tik galite gauti iš Štutgartiškos kilmės automobilio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis