Vienas iš didžiausių turistų traukos centrų Pietų Europoje, Dubrovnikas, žiemą yra tuščias. Oro uostas per dieną priima du skrydžius, kas antra parduotuvė darbo dieną uždaryta, o gatvėse skamba tik slaviška kalba. Mieste, kuriame vasarą didžiąją dalį gyventojų sudaro turistai, žiemą lieka tik vietiniai kroatai ir krūva tuščių nuomojamų butų.
Todėl automobilių bandymams pietinė Kroatijos pakrantė yra puiki vieta: geras oras, nė akimirkos atsipalaiduoti neleidžiantys keliai ir nedidelis eismas yra tai, ko reikia geram automobilio testui.
„Top 10“
„Nissan“ deklaruoja naują tikslą – „Micra“ turi visose Europos rinkose patekti tarp dešimties populiariausių savo segmento modelių. Kai tokią frazę perskaičiau pranešime spaudai, pagalvojau, kad tai tiesiog vertimo klaida. Kai ją pakartojo „Nissan“ pardavėjai, su kolega pabandėme suskaičiuoti, ką „Nissan“ turėtų aplenkti, norėdami patekti į „Top 10“ B segmento automobilių. Europoje čia karaliauja „Ford Fiesta“, „Opel Corsa“, „Volkswagen Polo“ ir „Renault Clio“. Nuo šių nedaug atsilieka „Citroen C3“, „Peugeot 208“, „SEAT Ibiza“, „Škoda Fabia“, „Toyota Yaris“, „Mazda2“, „Nissan Note“, „Dacia Sandero“, „Hyundai i20“, „KIA Rio“. „Nissan“ kažkodėl sugalvojo prie tiesioginių konkurentų priskirti ir „Audi A1“ bei „MINI Cooper“, bet tai esmės nekeičia.
Taip, praėjusios kartos „Micra“ nebuvo vykęs modelis, o maži pardavimai liudijo tą patį. Tačiau naujam modeliui, kuris išties yra puikus, kelti tikslą likti penktam nuo galo? Tai skamba taip, tarsi Kauno „Žalgirio“ atstovai teigtų siekiantys 6 komandas turinčioje Eurolygos grupėje užimti penktą vietą.
Manau, „Nissan“ per mažai pasitiki naujuoju automobiliu. Arba... Jo kaina bus aukšta ir tai neleidžia „Nissan“ užsibrėžti didelių tikslų. Būtent kaina yra vienintelis dalykas, ties kuriuo žymimas didelis klaustukas.
Ketvirtos kartos „Micra“ pradinė kaina nesiekė nė 10 tūkst. eurų, o už 12 tūkst. jau išėjo automobilis su nebloga įranga. Akivaizdu, kad tokių fantastinių skaičių iš ateinančio penktos kartos „Micra“ modelio tikėtis neverta, tačiau jei padidėjimas bus nedidelis, „Nissan“ tiesiog susilygins su brangesniais konkurentais. Jeigu jis bus ryškus, pavyzdžiui, jei „Micra“ kaina taps didesnė nei „Note“, pirkėjų palankumas naujajam „Nissan“ kūriniui taps abejotinu. Pačių pigiausių automobilių segmente kaina yra bene svarbiausias veiksnys ir tūkstantis eurų į vieną ar kitą pusę nulemia dešimtis tūkstančių pardavimų.
Matant jau paskelbtus komplektacijų lygius, galima daryti prielaidą, kad pradinė „Micra“ kaina padidės labai nedaug: pati pigiausia komplektacija „Visia City“ neturi net oro kondicionieriaus. Iš viso čia – net penki komplektacijų lygiai ir visi jie pasižymi didele įrangos įvairove (išskyrus „Visia“, kuri nuo „Visia City“ skiriasi tik oro kondicionieriaus buvimu). Kaip smarkiai tie lygiai pasižymės didele kainos įvairove, nežinia – „Nissan“ visas kortas atversti žada balandžio mėnesį, o gegužę šis modelis jau pasirodys Lietuvoje.
Varikliai – aukso viduriukas
„Micra“ kol kas montuojami trys varikliai: 0,9 l benzininis su turbina (90 AG, 140 Nm), 1,0 l benzininis be turbinos (73 AG, 95 Nm) ir 1,5 l dyzelinis (90 AG, 220 Nm). Bandymuose Dubrovnike turėjome galimybę išbandyti dvi jėgaines su turbinomis ir abi jas apibūdinti galima vienu žodžiu – puikiai.
Tai geri varikliai, užsitarnavę ekonomiškų ir patikimų vardą kituose „Renault“ bei „Nissan“ modeliuose. „Micra“ mažyliui jie tinka idealiai: galios net ir važinėjant kalnuose pakanka, o ekonomija dėl nedidelio automobilio svorio – stulbinanti. Tačiau turiu įtarimą, kad 1,0 l atmosferinis benzininis variklis ne be reikalo nebuvo pristatytas bandymams – tai bus tik priemonė siekiant padaryti mažesnę automobilio pradinę kainą. Realybėje jis turėtų būti per silpnas ir vargu, ar bus populiarus.
Apie kitų variklių montavimą į „Micra“ gamintojo atstovai neužsiminė – prioritetas teikiamas kitiems dalykams, su kuriais sutikti nesunku.
Vienas jų – automatinė pavarų dėžė. Dabartinėje „Micra“ visi varikliai poruojami tik su mechanine dėže, o automatinė „Nissan“ hečbeke turėtų atsirasti jau 2018 m.
Tačiau ta mechaninė pavarų dėžė – 5 laipsnių. Jeigu dyzeliniam varikliui tų 5 pavarų praktiškai pakanka ir važiuojant didesniu greičiu, tai benzininiam norėtųsi šeštos. Lietuvos automagistralėse važiuojant 130 km/val. greičiu variklis suksis 4 tūkst. apsisukimų per minutę greičiu: nors „Micra“ puikiai apsaugota nuo variklio triukšmo, tačiau degalų sąnaudos tokiu greičiu nedžiugins – šešta pavara problemą išspręstų.
Tačiau ten, kur greitis iki 100 km/val., šis variklis turi fantastišką degalų sąnaudų ir galios santykį – 6 l/100 km perkopti įmanoma tik važinėjant pirma–antra pavaromis, o 5 l/100 km riba taip pat pasiekiama. Dyzeliniam varikliui galioja tos pačios taisyklės, tik degalų sąnaudos litru mažesnės – 5 l/100 km perkopti sudėtinga, o 4 l/100 km pasiekti nėra neįmanoma. Tokias sąnaudas pasiekti galima važinėjant mišriu miesto ir kalnuotų užmiesčio serpantinų režimu, tad Lietuvoje jas greičiausiai pavyktų sumažinti dar keliomis dešimtosiomis litro dalimis.
Išmanumas – vertybė
Naujoji „Micra“ turi keturių kamerų projektuojamą 360 laipsnių vaizdą statant automobilį ir gausybę saugumo asistentų: eismo juostų stebėjimo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema ir kt. Tačiau vienos jų veikimas yra sunkiai pateisinamas.
Tai – automatinė vairo korekcija kirtus eismo juostą (oficialiai vadinama „išmanioji apsaugos nuo atsitiktinio išvažiavimo iš eismo juostos sistema“). Daugelis „Nissan“ konkurentų vairą pasuka priartėjus prie pat eismo juostos ir neleidžia automobiliui jos kirsti. „Micra“ daro kitaip: vienos pusės ratais užvažiavus ant eismo juostos, automobilio vairas tik pradeda vibruoti, o pati sistema veiksmų imasi tik trečdaliui automobilio išvažiavus į priešingą eismo juostą – tuomet vairas palengva pasukamas siekiant grįžti atgal.
Tai yra paprasta įspėjimo apie eismo juostą kirtimo sistema, tačiau iki autonominio vairavimo pradininko, kaip teigia „Nissan“, šiai sistemai dar toli. Ji automobilio važiavimo trajektoriją koreguoti sugalvoja tik tada, kai šis trečdaliu išlindęs į priešingą eismo juostą ir taikosi kaktomuša susidurti su atvažiuojančia mašina. Ji yra pravarti, jeigu krypstama į kelkraštį – pavyzdžiui, Lietuvos keliuose jie gana platūs. Tačiau toje pačioje Kroatijoje kelkraščio plotis yra dvidešimt centimetrų, tad dar prieš automobiliui sureaguojant į kelkraščio juostos kirtimą jūs būsite atsitrenkę į uolą.
Kitos „Micra“ esančios saugumo sistemos, kaip išmanusis avarinis stabdymas, kelio ženklų atpažinimas, aplinkinio vaizdo sistema ar aklosios zonos stebėjimas, veikia puikiai ir labai padeda vairuotojui – jas turėti verta tiek dėl komforto, tiek dėl saugumo. Matyt, nuspėdami dalies vairuotojų reakciją, „Nissan“ įdiegė galimybę išjungti išmanią apsaugą nuo išvažiavimo iš eismo juostos ir ji, užgesinus bei iš naujo užkūrus variklį, automatiškai nebeįsijungia.
Bendrąja prasme, technologijų lygmenyje naujoji „Micra“ yra aukštai. Be visų saugumo naujovių, kurios nėra dažnos B segmento automobiliuose, čia yra įdiegta „Apple Car Play“ programa, o suderinamumas su „Android Auto“ žadamas 2018 m.
„Nissan“ taip pat pristatė daug žadančią „Get & Go“ sistemą – tiesa, ji kol kas apsiriboja Paryžiumi. Ji leidžia keliems žmonėms, gyvenantiems netoliese, įsigyti tą patį automobilį ir jo eksploatavimo bei lizingo išlaidas dalytis priklausomai nuo nuvažiuojamo atstumo. Taip žmogus vietoje tapimo automobilio savininku jį tik nuomojasi kartu su keliais kaimynais ir naudoja tada, kada reikia. Tai iš esmės yra kiek patobulinta Vilniuje populiarių automobilių dalijimosi platformų „CityBee“ bei „Spark“ versija, o kada „Get & Go“ bus išplėsta už Paryžiaus ribų, „Nissan“ atstovai neatskleidė.
Bandytų „Nissan Micra“ techniniai duomenys | ||
---|---|---|
Variklis | 0.9 IG-T | 1.5 dCi |
Degalai | Benzinas | Dyzelinas |
Didžiausia galia | 90 AG | 90 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 140 Nm | 220 Nm |
Pavarų dėžė | 5 laipsnių mechaninė | |
0–100 km/val. | 12,1 sek. | 11,9 sek. |
Didžiausias greitis | 175 km/val. | 179 km/val. |
Degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / vidutinės) | 5,8 / 3,9 / 4,6 l/100 km | 3,8 / 3,4 / 3,5 l/100 km |
CO2 emisija (vidutinė) | 104 g/km | 92 g/km |
Degalų bako talpa | 41 l | |
Ilgis / plotis / aukštis | 3 999 / 1 743 / 1 455 mm | |
Ratų bazė | 2 525 mm | |
Bagažinės talpa | 300–1 004 l | |
Apsisukimo spindulys | 10 m | |
Padangos | 205 / 45 R17 | |
Didžiausia leistina automobilio masė | 1 530 kg | 1 590 kg |
Didžiausias tempiamos priekabos svoris (su stabdžiais) | 1 200 kg | 1 170 kg |
Didžiausias tempiamos priekabos svoris (be stabdžių) | 525 kg | 555 kg |