„Tik užmetus akį gal ir neatrodo, kad visa priekinė automobilio dalis yra visiškai nauja. Viskas nuo variklio dangčio krašto iki apačios buvo pakeista“, – sako už šios automobilio dalies modernizavimą atsakingas Alexanderis Leichtas. Ypatingą dėmesį dizaino ekspertas atkreipia į švaresnius automobilio paviršius.
Pavyzdžiui, sekant didesnio modelio „Superb“ pavyzdžiu, apatinis buferio tinklelis tęsiasi nuo vieno priekinio kampo iki kito. Jis pabrėžia automobilio plotį.
„Vis dėlto naujasis detalių, žinomų kaip oro užuolaidos, dizainas suteikia priekinei daliai sportiškesnę ir dinamiškesnę išvaizdą, palyginti su „Superb“. Oro užuolaidos taip pat yra didesnės ir prisideda prie geresnės oro srauto tėkmės“, – dėsto A.Leichtas, nurodydamas pagrindinę jų funkciją.
Lengvesnė ir sportiškesnė išvaizda
Tačiau pagrindinis automobilio skiriamasis bruožas tikriausiai yra ne buferis, o priekiniai žibintai.
„Dabar atrodo, kad jie apima radiatoriaus groteles. Be to, tiek standartiniai, tiek matriciniai LED žibintai pasižymi nauju, automobilio linijas pabrėžiančiu šviesos raštu. Jis dar labiau sustiprina lengvumo įspūdį“, – aiškina A.Leichtas.
Matricinės LED šviesos išsiskiria nauja keleto segmentų technologija ir „Crystallinium“ dizaino elementu – jį jau galėjome išvysti naujosios kartos „Superb“ bei „Kodiaq“ modeliuose. Radiatoriaus grotelės taip pat naujos: jas supa plonesnis, subtilesnis rėmas, jų vidiniai elementai pasukti stačiau, o jų centrinis kampas labiau dera su kitomis automobilio nosies linijomis. Tačiau „Octavia“ būdingas keturių dalių priekinių žibintų dizainas vis dar išlieka.
Sportiškoji RS versija taip pat buvo modernizuota: čia pokyčiai daugiausia susiję su priekine kėbulo dalimi. Nereikia nė sakyti, kad priekiniai žibintai buvo atnaujinti, kaip ir blizgios juodos grotelės su RS ženkleliu. Buferiui suteikta specifinė forma labai skiriasi nuo kitų „Škoda Octavia“ versijų formos.
„Detalės pabrėžia automobilio plotį, tačiau tuo pat metu norime, kad jos paryškintų dinamišką jo charakterį“, – pasakoja už atnaujintos „Octavia RS“ išvaizdą atsakingas dizaineris Jounggeenas Kimas. Specialistas priduria, kad juodi buferio paviršiai suteikia šiai transporto priemonės daliai dinamiškumo, išryškina jos proporcijas ir sukuria drąsų kontrastą su kėbulo spalva nudažytomis vietomis. „Mus įkvėpė orlaivių sparnų forma“, – prisipažįsta jis.
Galinėje modelio „Octavia“ dalyje – nauji galiniai žibintai ir, žinoma, naujojo Čekijos gamintojo stiliaus užrašas „Škoda“.
„Pasikeitė galinių žibintų dizainas: dabar posūkių rodikliai yra išskirtinai horizontalūs, o kristaliniai elementai žibintų viduje labiau atitinka segmentuotą C formos ženklą. Iš galinių žibintų buvo suformuotas aerodinamiškai optimizuotas oro aptakas“, – atskleidžia Karelis Linhartas, atsakingas už automobilio galo pakeitimus.
Jis taip pat nuoširdžiai padirbėjo kurdamas naująjį galinį buferį.
„Bandžiau tą tęstinumą išplėsti iki šoninių durų ir slenksčio linijų, daug žaidėme su paviršiais. Įprastai jie yra aptakesni, tačiau sunkiausia buvo sukurti minimalistinę išvaizdą, kuri nebūtų paprasta ir niūri“, – kūrybos detalėmis dalijasi K.Linhartas. Štai kodėl horizontalus galinis buferis turi sudėtingus tvirtinimo elementus, briaunas ir net įgaubtų paviršių. Difuzoriaus zonoje įkomponuoti galiniai atšvaitai sustiprina dažytos buferio dalies „apkabinimo“ įspūdį.
Tvaresnis salonas
Pakeitimų yra ir modernizuotame „Octavia“ salone. Naujovės apima tvaresnes medžiagas, keturis apdailos lygius ir iš viso devynis dizaino variantus. Pastarieji nulemia bendrą salono atmosferą.
Pirkėjams suteikiama galimybė pasirinkti apmušalus, pavyzdžiui, iš ekologiškai raugintos odos arba iš perdirbtų audinių. Viena iš patrauklių naujovių – galima rinktis „Dark Chrome“ apdailos detales vietoje dabar naudojamų ryškių chromo elementų.