„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Naujoji „Škoda Superb“: kuklus banginis virto Auksine žuvele?

Nuo pat 2001 m., kai pasirodė pirmoji „Škoda Superb“ pokario karta (čekiški automobiliai sėkmingai gaminti iki 1949 m.), šis „Volkswagen Passat“ pusbrolis atrodė gana kukliai. Tai buvo praktiškas, skirtas „ir į darbą, ir į sodą“, didelis ir gana patikimas automobilis. Pirmosios kartos dizainas priminė į krantą išmestą ir dėl to šiek tiek nuliūdusį banginį (kitiems gali kilti ir konservatyvesnių asociacijų). Bet kuriuo atveju, pirmasis šio tūkstantmečio „Superb“ buvo ganėtinai paprastas. Tačiau Renesanso dvasia alsuojančioje Florencijoje pristatytas trečios kartos modelis pranoko daugelio lūkesčius. Lietuvoje šis modelis pasirodys rudenį ir kainuos kiek daugiau nei 18 tūkst. eurų.

Prabangos detalės ir „trūkumai“

Azijos žurnalistų reakcija tikrai adekvati – „Škoda Superb“ smarkiai ūgtelėjo ir dar daugiau žavesio įgavo perėmusi daugybę patobulinimų iš vadinamųjų prabangių „luxury cars“: „aklos matomumo zonos“ signalas ant šoninio vaizdo veidrodėlių, „protingos“ pačios persijungiančios šviesos, kojos mostu atidaroma bagažinė, integruotas kablys, išlendantis patraukus rankenėlę bagažinėje (smulkmė, bet nereikia rankų teptis), elektrinis rankinis stabdis, papildomas stabdis įvykus avarijai, 3 zonų kondicionierius, padangų slėgio matavimo sistema, galimas ventiliuojamų priekinių sėdynių variantas. 

VIDEO: Škoda Superb „aklos zonos“ saugumo sistema

Tačiau bene maloniausiai nuteikė galimybė reguliuoti pakabą mygtuko paspaudimu. Galima rinktis komfortišką, įprastą ir sportišką režimus.

VIDEO: Škoda Superb adaptyvinė važiuoklė

Apie galimybę užsisakyti pagerintą garso aparatūros komplektą, galinio vaizdo kamerą ir kitus įprastus prabangos reliktus nereikia nė kalbėti.

Pristatyto liftbeko (kiek vėliau pasirodė ir universalas) vienintelis vizualiai matomas trūkumas – bagažinė nebeturi dvigubo atidarymo mechanizmo (atskirai stiklo ir dangčio). Pasak „Škoda“ atstovo Arne Leetzo, atsakingo už kėbulo funkcijas, šio funkcionalumo atsisakyta dėl dviejų priežasčių: tai nelabai imponuoja pirkėjams ir apsunkina konstrukcinius sprendimus. 

VIDEO: Škoda Superb išmaniosios adaptyvinės šviesos

Mažiausiai nuvertėjantis automobilis?

Skeptiškai vertinantys „Škoda“ automobilius gali mestelėti: nieko revoliucingo čekai nesugalvoja, tik perima „Volkswagen“ koncerno sprendimus. Taip, tai tiesa. Todėl Lietuvoje, ir ne tik mūsų šalyje, „Škoda“ pamažu tampa legenda – automobiliu, kuris į servisą užsuka tik tepalų pasikeisti. Nes daugelis jo mazgų – jau patikrinti praktikoje. Būtent dėl šios priežasties labai sunku rasti 2–3 metų „Škodą“ už draugišką kainą. Šie automobiliai bėgant metams pinga mažiau, nei „Volkswagenai“.

Šia tema užsienio automobilinėje žiniasklaidoje netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“. Kol kas pirmauja čekų „Škoda“ – gal ne tokia prestižinė, bet patogi ir už mažesnę kainą.

Taigi, jei jums pakanka 140 arba 190 AG dyzelinio variklio („Škoda“ sustojo ties šia riba, o galingesni montuojami tik „Volkswagen“ automobiliuose), „Superb“ – puikus pasirinkimas. Tikrai maloniai važiuosite ir 140 AG „Škodoje“ sumontuota VW koncerno jėgaine, vartojančia nuo 4,5–5,5 l/100 km (važiuojant labai ramiai) iki 7 l/100 km, minant dugnais ir automagistrale, ir kalnuotais keliukais tarp Florencijos vynuogynų.

Netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“.

Išbandytas visų keturių ratų pavara (4x4) varomas 140 AG jėgainės modelis taip pat nestokojo dinamikos, automagistralėje važiuojant tikrai sportiniu režimu, degalų sąnaudos tepakilo iki 7,2 l/100 km.

Tuo tarpu išbandytas 1,4 TSI benzininis variklis – gana vangus, nuobodus ir nelabai ekonomiškas (7–8 l/100 km), nes nuolat teko spausti gazo pedalą iki dugno.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs