Prabangos detalės ir „trūkumai“
Azijos žurnalistų reakcija tikrai adekvati – „Škoda Superb“ smarkiai ūgtelėjo ir dar daugiau žavesio įgavo perėmusi daugybę patobulinimų iš vadinamųjų prabangių „luxury cars“: „aklos matomumo zonos“ signalas ant šoninio vaizdo veidrodėlių, „protingos“ pačios persijungiančios šviesos, kojos mostu atidaroma bagažinė, integruotas kablys, išlendantis patraukus rankenėlę bagažinėje (smulkmė, bet nereikia rankų teptis), elektrinis rankinis stabdis, papildomas stabdis įvykus avarijai, 3 zonų kondicionierius, padangų slėgio matavimo sistema, galimas ventiliuojamų priekinių sėdynių variantas.
Tačiau bene maloniausiai nuteikė galimybė reguliuoti pakabą mygtuko paspaudimu. Galima rinktis komfortišką, įprastą ir sportišką režimus.
Apie galimybę užsisakyti pagerintą garso aparatūros komplektą, galinio vaizdo kamerą ir kitus įprastus prabangos reliktus nereikia nė kalbėti.
Pristatyto liftbeko (kiek vėliau pasirodė ir universalas) vienintelis vizualiai matomas trūkumas – bagažinė nebeturi dvigubo atidarymo mechanizmo (atskirai stiklo ir dangčio). Pasak „Škoda“ atstovo Arne Leetzo, atsakingo už kėbulo funkcijas, šio funkcionalumo atsisakyta dėl dviejų priežasčių: tai nelabai imponuoja pirkėjams ir apsunkina konstrukcinius sprendimus.
Mažiausiai nuvertėjantis automobilis?
Skeptiškai vertinantys „Škoda“ automobilius gali mestelėti: nieko revoliucingo čekai nesugalvoja, tik perima „Volkswagen“ koncerno sprendimus. Taip, tai tiesa. Todėl Lietuvoje, ir ne tik mūsų šalyje, „Škoda“ pamažu tampa legenda – automobiliu, kuris į servisą užsuka tik tepalų pasikeisti. Nes daugelis jo mazgų – jau patikrinti praktikoje. Būtent dėl šios priežasties labai sunku rasti 2–3 metų „Škodą“ už draugišką kainą. Šie automobiliai bėgant metams pinga mažiau, nei „Volkswagenai“.
Šia tema užsienio automobilinėje žiniasklaidoje netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“. Kol kas pirmauja čekų „Škoda“ – gal ne tokia prestižinė, bet patogi ir už mažesnę kainą.
Taigi, jei jums pakanka 140 arba 190 AG dyzelinio variklio („Škoda“ sustojo ties šia riba, o galingesni montuojami tik „Volkswagen“ automobiliuose), „Superb“ – puikus pasirinkimas. Tikrai maloniai važiuosite ir 140 AG „Škodoje“ sumontuota VW koncerno jėgaine, vartojančia nuo 4,5–5,5 l/100 km (važiuojant labai ramiai) iki 7 l/100 km, minant dugnais ir automagistrale, ir kalnuotais keliukais tarp Florencijos vynuogynų.
Netgi užvirė diskusija apie tai, kuris automobilis po trejų metų geidžiamesnis: „Superb“ ar „Passat“.
Išbandytas visų keturių ratų pavara (4x4) varomas 140 AG jėgainės modelis taip pat nestokojo dinamikos, automagistralėje važiuojant tikrai sportiniu režimu, degalų sąnaudos tepakilo iki 7,2 l/100 km.
Tuo tarpu išbandytas 1,4 TSI benzininis variklis – gana vangus, nuobodus ir nelabai ekonomiškas (7–8 l/100 km), nes nuolat teko spausti gazo pedalą iki dugno.