Kiekvieną kartą rinkoje atsiradus naujokui, efektyviausias būdas išmatuoti jo galimybes – palyginti su jau egzistuojančiais konkurentais. Taigi, kokie „Spark“ privalumai ir minusai, lyginant su „CityBee“?
Kainodara
„CityBee“ skaičiuoja apmokėjimą už kiekvieną minutę, tuo tarpu „Spark“ pasirinko saugesnį būdą: apmokestinti pirmas 15 minučių standartiniu įkainiu, o kiekviena vėlesnė minutė apmokestinama atskirai.
Naudojantis „Spark“, už pirmas 15 važiavimo minučių teks sumokėti 3 eurus, už kiekvieną vėlesnę minutę – 0,2 Eur.
„CityBee“ už kiekvieną važiavimo minutę reiks sumokėti 0,15 Eur. Tiesa tokia kaina galioja naudojantis pačiu pigiausiu „Fiat 500“. Kiti automobiliai – brangesni. Pavyzdžiui, elektromobilio BMW i3 minutė kainuoja 0,36 Eur.
Detalesnes kainas už įvairius laiko tarpus peržvelkite žemiau esančiame infografike.
Automobilių parkas
Privalumų turi ir vienas, ir kitas paslaugos teikėjas. „CityBee“ automobilių parkas gerokai didesnis, čia yra net 9 skirtingi modeliai: nedideli hečbekai „Fiat 500“, „MINI One“, kompaktinės klasės „Volkswagen Golf“, komercinis „Fiat Doblo“, elektromobilis BMW i3 ir kiti. Tuo tarpu „Spark“ kol kas gali pasigirti tik vieno tipo elektromobiliais „Volkswagen e-Up!“.
Tačiau visi „Spark“ automobiliai yra itin manevringi ir greiti miesto eisme bei turi automatines pavarų dėžes. Be to, elektromobiliais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis.
Prieinamumas
Čia pranašumą vienareikšmiškai turi „CityBee“ – per 4 metus įmonė sukūrė infrastruktūrą, su kuria startuoti norėtų bet kuris paslaugų teikėjas. „CityBee“ automobilius galima rasti 83-ose stotelėse Vilniuje, po vieną yra Kaune bei Klaipėdoje, o sostinėje kasdien sukiojasi 250 trumpalaikės nuomos automobilių. Metų gale šis skaičius turėtų išaugti iki 400.
„Spark“ egzistuoja tik vieną dieną, tad infrastruktūra yra gerokai skurdesnė. Be to, elektromobiliai reikalauja kur kas daugiau investicijų nei benzinu varomi automobiliai: vien jų pardavimo kaina yra dvigubai didesnė, o kur dar įkrovimo stotelių įrengimas.
Tad „Spark“ startavo su 22 elektromobiliais, o įkrovimo vietų jiems visame Vilniuje yra 24. Iki šių metų pabaigos planuojama elektromobilių skaičių padidinti iki 50, o įkrovimo vietų – iki 30.
Plėtros į miegamuosius rajonus „Spark“ neplanuoja, tad mėlynuosius elektromobilius bent artimiausiais metais dažniausiai matysime tik Vilniaus centrinėje dalyje.
„Spark“ turi kitą privalumą: elektromobilius galima palikti bet kur Vilniaus centre. Skiriamoji riba – mokamo stovėjimo zonos. „CityBee“ automobilius, norint baigti nuomos laikotarpį, būtina nuvaryti į vieną iš 83-ių stotelių, kas ne visada yra patogu.
Naudojimasis
Registracija tiek „CityBee“, tiek „Spark“ yra itin paprasta ir trunkanti kelias minutes: procedūras galima atlikti telefonu, tereikia turėti mokėjimo kortelę.
Automobilio rezervacija bei atrakinimas yra identiškas abiejoms paslaugoms – viską atlikti galima naudojantis išmaniuoju telefonu.
Rezervacija
„CityBee“ automobilį galima rezervuoti 15-ai minučių. Jeigu esate darbe ir šalia esančioje stotelėje pamatote laisvą „CityBee“, galite jį rezervuoti ir per 15 minučių turite pradėti kelionę. To nepadarius, rezervacija panaikinama.
„Spark“ siūlo lankstesnę rezervaciją: elektromobilį galima rezervuoti ir pradėti juo naudotis tik po 45 minučių. Tiesa, nemokamos yra tik pirmos 15 rezervacijos minučių – už kitas teks susimokėti. Papildomos 15 minučių kainuos 1,5 Eur, papildomas pusvalandis – 3 Eur.
Degalai
„CityBee“ automobilį degalais papildyti reikia, kai šio bake lieka mažiau nei trečdalis degalų. Apie tai vairuotojas dar įspėjamas SMS žinute. Papildymas nėra sudėtingas – automobilyje palikta „Statoil“ mokėjimo kortelė, kuria naudojantis bet kurioje šio tinklo degalinėje galima automobilį pagirdyti.
„Spark“ šis procesas yra labiau komplikuotas. Jeigu benzinu varomas automobilis gali nuvažiuoti 300-400 kilometrų, tai „Volkswagen e-Up!“ – apie šimtą. Elektromobilio dokumentacijoje nurodomas 160 km skaičius, tačiau naudojant mašiną trumpalaikei nuomai, įveikti tiek kilometrų yra nerealu.
Ką tai reiškia? Kad elektromobiliai turės būti kraunami dažnai. Kas juos varinės iki įkrovimo stotelių? Dažniausiai – vartotojai.
„Spark“ elektromobilio įkrovos lygį galima matyti dar prieš rezervacijos pradžią, tad esant nedideliam baterijos likučiui, pavyzdžiui, mažesniam nei 20 proc., verta pasvarstyti, ar jo užteks norint pasiekti savo kelionės tikslą. „Spark“ taisyklėse yra nurodyta, kad baterijai nusekus ir mašinos kompiuteriui prognozuojant, kad pavyks įveikti ne daugiau nei 10 km, privaloma palikti elektromobilį įkrovimo stotelėje.
Draudimas
Visi „CityBee“ ir „Spark“ automobiliai turi civilinės atsakomybės bei kasko draudimus. Franšizė – 300 eurų.