„Dėl neblaivių vairuotojų kaltės pernai šalies keliuose žuvo net 47 žmonės, arba daugiau nei 17 proc. visų 2014 metais žuvusių eismo dalyvių. Ši statistika mus verčia imtis neatidėliotinų priemonių. Viena jų – alkoblokai, kurie galėtų tapti neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos dalimi ir būtų sąmoningai pasirenkama auklėjamoji priemonė“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Elektroniniai prietaisai galėtų būti įrengiami automobiliuose savanoriškumo principu. Svarstoma, kad reabilitacijos programoje dalyvaujantiems ir alkoblokus pasirinkusiems vairuotojams perpus sumažinti teisės vairuoti atėmimo terminą.
Numatoma, kad ši priemonė, skirta neblaiviems vairuotojams drausminti, būtų privaloma didelės rizikos arba didesnės svarbos transporto priemonėse: mokykliniuose autobusuose, viešajame, komerciniame, komunaliniame transporte.
Alkoblokų sistemos naudojimą siūloma įteisinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, kuriame planuojama numatyti ir neblaivių vairuotojų reabilitacijos programą.
Rengiantis alkoblokų įteisinimui Lietuvoje, remiamasi sėkminga Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų Vakarų Europos šalių patirtimi.