„Nexo“ yra vandeniliu varomas automobilis. Jis turi kuro elementą, kuriame susijungia vandenilis su deguonimi iš oro. Reakcijos metu gaunamas vanduo ir elektros energija, kuri ir varo automobilį pirmyn.
Vandenilio kuro elemento darbui reikia pakankamai švaraus oro, todėl „Hyundai Nexo“ turi pažangų pirminį filtrą, per kurį perėjęs oras netenka 97 proc jame esančių priemaišų, įskaitant itin žalingus sieros ir azoto oksidus.
Vėliau šis išvalytas oras atkeliauja prie drėkinimo įrenginio, kur nusėda dar nemaža dalis dalelių. Galiausiai, šis oras turi pereiti anglies pluošto popieriaus sluoksnį, po kurio oras tampa 99,9 proc. švaresnis nei buvo paimtas iš aplinkos.
„Hyundai“ netgi teigia, kad per mėnesį nuvažiavęs 560 km, šis automobilis gali išvalyti apie 900 kg oro – maždaug tiek oro vienas suaugęs žmogus suvartoja per 60 dienų.
Gamintojas teigia, kad „Hyundai Nexo“ į aplinką išskiria tik itin švarius vandens garus bei dar švaresnį deguonį, nei paėmė iš aplinkos ir, kad tai įrodytų, atliko štai šį įdomų eksperimentą.
Kompanija pasitelkė į pagalbą olimpinę plaukimo čempionę Mireia Belmonte, ją patalpino dideliame burbule, pripildytame išmetamaisiais „Hyundai Nexo“ automobilio teršalais, ir liepė dar bėgti ant bėgimo takelio. Vaizdas atrodo įspūdingas:
Visgi, nepaisydami savo tvirtinimų, jog transporto priemonė skleidžia tik vandenį ir 99,9 proc. tyrumo deguonį, „Hyundai“ vis tiek pasinaudojo Ispanijos nacionalinio vandenilio ir Sporto medicinos centrų paslaugomis, kad įsitikintų, jog eksperimento procesas bus visiškai saugus.
Vandeniliu varomi automobiliai atrodo labai žavingai: jokių teršalų į aplinką, galimybė užpildyti baką per 5 minutes, vandenilio gamybai galima panaudoti perteklinę energiją iš atsinaujinančių šaltinių ir vandeniliu varomas automobilis netgi galėtų elektros energija aprūpinti ir namą, tarsi koks generatorius, veikiantis idealiai tyliai ir švariai.
Tačiau prieš tai reikia išspręsti daugybę klausimų ir ypač šiuos: nėra išvystytos užpildymo kolonėlių infrastruktūros, tokie automobiliai yra brangūs ir pats vandenilio išgavimas reikalauja elektros energijos.
Dėl to ir Elonas Muskas ne kartą yra klausęs – kodėl tiesiog nepanaudoti tos energijos baterijoms įkrauti? Bet vandeniliu varomi automobiliai turi savų pliusų prieš elektromobilius ir tik reikia, kad tuo patikėtų daugiau automobilių kompanijų. Tik tada matysime ženklesnį technologijų progresą ir pačios infrastruktūros augimą.