2023 08 30

Neįtikėtina: kodėl „Audi“ rimtai svarstė gaminti dyzelinę superautomobilio R8 versiją

„Audi“ 2006 metais pradėjo gaminti R8 – išvaizdų sportinį automobilį su atmosferiniu varikliu viduryje. „Audi“ visada buvo labai aktyvi automobilių sporte, todėl ypatingas sportinis automobilis puikiai tiko į keturių žiedų modelių gamą. Bet ar galite patikėti, kad „Audi“ rimtai svarstė gaminti dyzelinę R8 versiją?
2003-iųjų Audi Le Mans quattro konceptas. (Gamintojo nuotrauka)
2003-iųjų Audi Le Mans quattro konceptas. (Gamintojo nuotrauka)

Mūsų straipsnių bibliotekoje yra nemažai tekstų apie neišleistus superautomobilius. Pavyzdžiui, ar esate girdėję apie „Volkswagen W12“? O apie „Peugeot Quasar“, kuris buvo sukurtas ralio čempiono pagrindu?

„Audi R8“ istorija prasidėjo nuo 2003-iųjų Frankfurto automobilių parodoje pristatyto koncepcinio „Audi Le Mans quattro“. Šis automobilis sužadino žurnalistų vaizduotę, bet „Audi“ iš karto neatskleidė, ar turi planų gaminto tokį modelį. Vokiečiai šiaip superautomobilių negamina – tam skirta kompanijai priklausanti „Lamborghini“ markė. Tačiau „Audi“ visada buvo labai aktyvi automobilių sporte ir kūrė sportiškas savo kasdieniškų automobilių versijas.

Dėl to polinkio į lenktynes „Audi“ turėjo ir keletą stiprių variklių, kurie, atrodo, prašyte prašėsi lengvo sportinio kėbulo. Vokiečiai nuo 1998 metų gamino TT, bet tokio dydžio markei tai buvo kuklus pasiūlymas sportinių automobilių segmentui.

Garsus automobilių žurnalistas Harryis Metcalfeas prisimena, kaip „Audi“ akcininkų susirinkime 2005 metais išgirdo, kad „Audi Le Mans quattro“ konceptas bus mestas į serijinę gamybą. Metcalfeas manė, kad šis modelis bus vadinamas R9, nes Audi R8 vardas buvo naudojamas Le Mano 24 valandų lenktynėse. Bet būtent jo garbei naujas sportinis „Audi“ ir pavadintas R8.

2006 metais planai, konceptai ir prototipai tapo produktu – pradėta „Audi R8“ gamyba. Šis automobilis traukė žvilgsnius savo kone elegantiškai išdidžiu dizainu, taip būdingu to meto „Audi“. Pirmąjį konceptą sukūrė Frankas Lamberty, o gamybai jį paruošė italas Walteris de Silva. R8 vadintas subrendusiu TT ir akivaizdūs panašumai – suapvalintas siluetas, grakščiai paprasta stogo linija, priekinių paviršių formos – nebuvo atsitiktiniai. „Audi“ bendra dizaino kalba susiejo savo modelius.Įsimintiniausia pirmos kartos R8 dizaino dalis tikriausiai yra kontrastuojantis aptakas už durelių – antrojoje R8 kartoje jis padalintas perpus. Įdomu ir tai, kad priešingai nei daugelio automobilių su varikliu viduryje, R8 nosis nėra labai žema ir liekna. Audi norėjo, kad R8 primintų kitus markės automobilius, kurių varikliai yra priekyje. Be to, čia yra ir bagažinė, po kuria yra transmisijos komponentai, siunčiantys galią priekiniams ratams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis