„Porsche 911“ yra gaminamas nuo 1964 metų. Tai – sportinis automobilis su varikliu gale. Per tiek metų keitėsi viskas ir dabar 911 yra ne vienas modelis, o visa jų šeima. Pirkėjai gali rinktis iš daugybės skirtingų 911 versijų, pritaikytų visiems skoniams. Tai – vienas populiariausių sportinių automobilių pasaulyje ir vienas iš tų modelių, kuriuos „Porsche“ stengsis išsaugoti ir vykstant visuotinei elektrifikacijai.
„Porsche 356“, gamintas 1948-1965 metais, buvo pirmasis markės serijinės gamybos automobilis. Jis buvo gaminamas pakankamai ilgai ir galiausiai buvo nuspręsta jį pakeisti naujesniu, modernesniu automobiliu. Toks ir buvo „Porsche 901“, pristatytas 1963-ųjų Frankfurto automobilių parodoje. Tai buvo lengvas, kompaktiškas ir manevringas automobilis su oru aušinamu varikliu gale. 1964 metais Porsche savo naująjį automobilį pristatė Paryžiuje. Serijinei gamybai beveik visiškai paruoštas modelis sulaukė daug dėmesio, tačiau ne visas jis buvo teigiamas.
„Peugeot“ ėmė prieštarauti naujojo „Porsche“ modelio pavadinimui. Prancūzų automobilių gamintojas teigė, kad jam priklauso teisės į visus pavadinimus, kuriuos sudaro trys skaitmenys su nuliu viduryje. Buvo teigiama, kad 901 yra per daug artimas „Peugeot“ nomenklatūrai ir "Porsche" neturėtų taip vadinti savo naujojo automobilio.
Manote, kad „Peugeot“ priekaištai buvo pagrįsti tik pavydu? Iš tikrųjų, „Peugeot“ negamino jokio automobilio, kurį būtų galima laikyti tiesioginiu „Porsche“ konkurentu. „Peugeot“ nesistengė įkąsti gamintojui, kuris varžysis dėl tos pačios rinkos dalies. Prancūzai tiesiog nerimavo, kad tokia modelių pavadinimų schema taps „Porsche“ markės tapatybės dalimi ir galiausiai „Peugeot“ turės keistis.
„Porsche“ šiame ginče neturėjo argumentų. Net ir pats pirmasis serijinės gamybos „Peugeot“ vadinosi 201.
Tuo tarpu „Porsche“ savo skaičius pasirinko beveik visiškai atsitiktinai – tai buvo vidinės gamyklos modelių numeracijos rezultatas. Taigi „Porsche“ nusprendė nesivelti į bereikšmį konfliktą ir 901 pavadinime nulį pakeitė vienetu – taip gimė garsusis „Porsche 911“.
Iki šio pokyčio buvo pagaminti 84 „Porsche 901“ automobiliai. „Porsche“ teigė, kad jie bus naudojami tik parodoms ir bandymams, tačiau bent dalis šios partijos tikrai pateko į privačias rankas. Automobilių sporte „Porsche“ ir toliau naudojo trijų skaitmenų kombinacijas su nuliu viduryje ir „Peugeot“ tai per daug netrukdė. Jei kuris nors lenktyninis modelis išriedėdavo į gatves, „Porsche“ jam suteikdavo vardą – taip „Porsche 904“ tapo Carrera GTS.
„Peugeot“ jokio modelio taip ir nepavadino 901. Tikriausiai ir nepavadins, nes „Peugeot“ ir „Porsche“ markių pavadinimai skamba per daug panašiai – „Peugeot 901“ ir „Porsche 911“ visus per daug erzintų.