Pirmą kartą naujame „Volvo Trucks Lietuva“ pristatomame seriale „Reisas“ žiūrovai turi progą iš arčiau susipažinti su tolimųjų reisų vairuotojo darbu bei gyvenimu. Pagrindinis serialo herojaus tikslas – sunaudojant kuo mažiau degalų, per septynias dienas nugabenti krovinius iš Lietuvos krovinius į Austriją ir grįžti atgal į Lietuvą.
Nors serialuose mes dažnai matome dalykus, kurie ne visuomet įtikina – specialieji efektai, vaidyba, grimas – seriale „Reisas“ viskas, net naktinės degalų vagystės, yra tai, ką tolimųjų reisų vairuotojams tenka patirti beveik kiekvienos kelionės metu. Profesionalus Vilniuje įsikūrusios transporto bendrovės „LMH Baltic“ vairuotojas L.Savukynas sutiko pasidalinti tuo, kas sudaro jo kasdienybę.
Tik kantriems tinkanti profesija
Nors L. Savukynas vilkiko vairuotoju dirba nuo 2000-tųjų metų, tačiau šią profesiją pasirinko gana atsitiktinai. Tuo metu ketverių metų vairavimo patirtį turėjęs jaunas vyras tiesiog nusprendė pabandyti kažką naujo.
Manau, kad šioje srityje svarbiausia išsiugdyti geležinę kantrybę ir palaikyti puikią sveikatą
„Gali atrodyti, kad tolimųjų reisų vairuotojo darbas nėra sudėtingas. Tačiau, norintiems pasirinkti šią profesiją, patarčiau vieną – pabandyti. Po tiek metų darbo, manau, kad šioje srityje svarbiausia išsiugdyti geležinę kantrybę ir palaikyti puikią sveikatą. Tikiu, jog ne kiekvienas žmogus sugebėtų nuolat išvykti trims ar šešioms savaitėms. Kita vertus, išvykus į reisą nereikia keltis ir važiuoti į darbą – atsibundi ryte ir jau esi darbe“, – pasakoja serialo herojus.
Kita vertus, pasak Lino, per tuos metus, kol jis dirbo tolimųjų reisų vairuotoju, daug dalykų, pradedant vilkikais ir baigiant Europos valstybių keliais – pasikeitė, todėl šiandien, pasirinkus šią profesiją, dirbti iš dalies lengviau nei anksčiau.
Neįprastas darbo grafikas
L.Savukyno teigimu, jo rutina yra kitokia nei kitų profesijų atstovų. Nors paprastai žmonės kasdien po darbų grįžta namo, profesionalūs tolimųjų reisų vairuotojai daugiau laiko praleidžia sunkvežimio kabinoje. Dažniausiai jis savaitę važiuoja po Vakarų Europos šalis, tuomet savaitę praleidžia Pabaltijo regiono keliuose, o tada – vėl į Vakarus ir tik po to savaitę ilsisi namuose.
„Po trijų savaičių kelyje dažniausiai norisi tiesiog pailsėti, pabūti su šeima. Tačiau gyvenimas kelyje irgi įdomus. Jei skiriasi Vilniaus ir Kauno gyventojai, pagalvokite, kokie skirtingi yra kitų šalių gyventojai bei kaip skiriasi patys miestai“, – teigia L.Savukynas.
Profesionalo maršrutai dažniausiai veda į Austriją, Slovėniją, Kroatiją, tačiau yra tekę vykti ir į Rusiją ar Ispaniją. Pasak L.Savukyno, reiso sudėtingumą lemia ne tik gyventojų mentaliteto skirtumai, tačiau ir šalių kelių kokybė.
Anksčiau būdavo nelengva pravažiuoti Lenkiją, tačiau dabar ši šalis puikiai pataisė savo infrastruktūrą. Kita vertus, Kroatijos autostrados yra puikios, bet važiuoti šios šalies mažesniais keliais nėra malonu
„Anksčiau būdavo nelengva pravažiuoti Lenkiją, tačiau dabar ši šalis puikiai pataisė savo infrastruktūrą. Kita vertus, Kroatijos autostrados yra puikios, bet važiuoti šios šalies mažesniais keliais nėra malonu. Manau, kad dabartiniame kontekste ir Lietuva dar turi kur tobulėti. Kuo daugiau laiko praleidi kelyje, tuo daugiau progų turi tuo įsitikinti“, – savo patirtimi dalinasi „Reiso“ herojus.
Technologijų pokyčiai
Liepą filmuotame seriale bendrovės „LMH Baltic“ vairuotojas L.Savukynas vairavo „Volvo FH“ vilkiką su naujausios modifikacijos 500 AG varikliu, atnaujintais oro aptakais ir automatizuota „I–Shift“ pavarų dėže. Tolimųjų reisų vairuotojas teigia, jog, kaip ir visos kitos technologijos, per paskutinius dešimtmečius vilkikai smarkiai pasikeitė.
„Kaip ir lengvieji automobiliai, taip ir vilkikai nuolat tobulinami. Kai pradėjau dirbti, vilkikuose buvo mažiau komforto ir saugumo įrangos. Žinant, kad sunkiasvorę transporto priemonę sustabdyti reikia daugiau laiko, įvairūs techniniai ir saugumą didinantys patobulinimai yra labai svarbūs. Mūsų kelionės yra ilgos, o vairuojame dažniausiai vieni. Todėl transporto priemonės techninės specifikacijos, variklio galingumas, poilsio zona ar interjeras daro didelę įtaką vairavimo malonumui“, – pastebi profesionalus vairuotojas.
L.Savukynas teigia, jog nors yra tekę vairuoti įvairius vilkikus, tačiau „Volvo“ gamintojo transporto priemones vairuoja jau 12 metų. Pasak jo, per šį laiką patobulėjo automatizuotos pavarų dėžės, pristatyta daug vairuotojų saugumą užtikrinančių sistemų: avarinio stabdymo, važiuojamosios kelio juostos keitimo, vairuotojo budrumo stebėjimo ir kitos sistemos. Svarstydamas apie serialo metu išsikeltą tikslą, profesionalas pastebi, kad nemažai pokyčių įvyko ir gerinant degalų suvartojimo rodiklius.
Neatsitiktinai „Reiso“ herojaus kelionę stebi „Volvo Trucks Lietuva“ vairuotojų instruktorius, kuris remdamasis informacine „Dynafleet“ sistema analizuoja Lino važiavimą, pateikia savo įžvalgas ir pristato „Volvo Trucks“ sukurtą programinę, techninę įrangą bei paslaugas, padedančias mažinti degalų sąnaudas. Seriale vykdomo eksperimento tikslas – išsiaiškinti, kiek naujausios kartos vilkikas gali būti taupesnis važiuojant vienu iš „LMH Baltic“ įmonės maršrutų iš Lietuvos į Austrija ir atgal.