„Žinote, mes kažkaip nebuvome susimąstę, kiek tai kainuoja savivaldybei. Po jūsų klausimo pasižiūrėjome ir patyrėme lengvą šoką“, – 15min žurnalistei atsakė vienos Vakarų Lietuvos savivaldybės valdininkai, sulaukę klausimų apie vietos valdžios iniciatyva įrengtas elektromobilių įkrovos stoteles.
Savivaldybės paskaičiavo, kiek joms tokios stotelės kainuoja per metus. Aiškėja, kad vos viena kita savivaldybė turi elektra varomo transporto, o išlaidos už elektrą per metus išaugo ir tris kartus.
Lietuvoje nemokamai įkrauti elektromobilius galima savivaldybių ir Automobilių kelių kelių direkcijos įrengtose stotelėse. Vis dar nemokamos ir kai kurios stotelės prie didžiųjų prekybos centrų.
Susisiekimo ministerija neseniai pranešė, kad nemokamų elektromobilių įkrovimo stotelių Lietuvos valstybiniuose keliuose nebeliks iki 2023-iųjų pabaigos. Ministerijos pozicija: penkerių metų visiškai pakako elektromobiliams populiarinti. Taip pat pabrėžiama, kad nemokamos stotelės naikinamos ne dėl pakilusios elektros kainos, o dėl pasibaigusio ES projekto. Tai palies 28 stoteles greitkeliuose Vilnius–Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys. Jų išlaikymas per metus atsiėjo apie 300 tūkst. eurų.
Tačiau kartu su šia žinia paskleista ir kita: iki 2030-ųjų Lietuva planuoja pastatyti 6 tūkst. naujų stotelių, kurios atsieis apie 90 mln. eurų. Vien Turto bankas per 2–3 metus prie valstybės institucijų ketina pastatyti mažiausiai 380 elektromobilių įkrovimo stotelių. Viso projekto vertė sieks apie 5 mln. eurų.
Regitros duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra 6,5 tūkst. elektra varomų automobilių. Pusė jų registruota vien sostinėje. Susisiekimo ministerijos siekis – iki 2025-ųjų padidinti elektromobilių parką Lietuvoje iki 240 tūkst. 2030-aisiais.
Išlaidos savivaldybėms šoktelėjo
15min domėjosi, koks likimas laukia nemokamų įkrovos stotelių, kurias savo iniciatyva įrengė savivaldybės.