Atrodė, kad su senojo 626 pakaitalu „Mazda“ pasikėsins net ir į „Alfa Romeo“ pirkėjus. Tačiau skirtingai nuo itališkų dizaino potėpių, pirmos kartos „šešiukė“ greitai seno. Naujai atrodęs dizainas po kelių metų jau nebežavėjo ir prie 2002 metais debiutavusių modelių dizaino akys priprato greičiau nei buvo tikėtasi.
Negana to, praėjus penkmečiui šių modelių reputaciją stipriai paveikė korozija. Dabar naudotų automobilių rinkoje surasti gerai išlaikytą tokį modelį tampa vis sunkiau, o paprastųjų versijų vertės kitimo grafikas primena nebent į ežerą paleisto kirvio trajektoriją.
Visgi pirmos kartos „Mazda 6“ turėjo ir šio modelio reputaciją gelbėti bandžiusią herojišką „MPS“ versiją. Tai – „Mazda Performance Series“ modelis, sufleruojantis, kad automobilis bus ne tik dailus, bet ir gerokai greitesnis.
Tiesa, kai pirmą kartą buvo parodytas jo prototipas, atrodė, kad tai bus „Subaru Impreza STI“ bei „Mitsubishi Lancer EVO“ vardų vertas konkurentas. Tačiau 2006-aisiais debiutavusi serijinė „Mazda 6 MPS“ versija geriausiu atveju dantimis įsikabino į „Subaru Legacy GT“ kalnierių.
Europoje šie „Mazda“ sedanai gavo 2,3 litro 4 cilindrų „Turbo“ benzininį variklį bei visų varančiųjų ratų sistemą. 260 AG ir 380 Nm daugiau nei pusantros tonos sveriančiam modeliui suteikė potencialą, apie kokį paprastų „Mazda 6“ savininkai nė nesvajojo.
Sportiškiausi gamos modeliai 100 km/h pasiekdavo per 6,6 sekundės, o spidometro rodyklė nustodavo suktis tik pasiekusi 240 km/h padalą. Įdomu tai, kad gamintojas dinamikos rodiklius nustatė su labai didele atsarga –bandymų metu „Mazda 6 MPS“ žurnalistų rankose iki 100 km/h pagreitėjo per maždaug 5 su puse sekundės, o automobilių savybė pranokti lūkesčius yra vertinama labai gerai.
Konkuruoti su ralio sedanais („STI“ bei „EVO“) „Mazda 6 MPS“ negalėjo dėl sąlyginai bukos visų varančiųjų ratų sistemos, didoko svorio ir pernelyg daug čia buvusių kompromisų. Galia paprastai per šešių laipsnių mechaninę transmisiją buvo perduodama į priekinius ratus, o šiems praslydus, galėjo būti paskirstoma 50:50 santykiu į abi ašis.
Visgi šie greiti japoniški sedanai išsiskyrė ir unikalia savo išvaizda. Pūstos priekinės ir galinės arkos, unikalus priekinis buferis, papildoma banga ant variklio gaubto, po kuria variklio skyriuje slepiasi tarpinis oro aušintuvas bei galinis buferis su sportiškumo suteikiančiu difuzoriumi leido susidaryti įspūdį, jog tai – ne eilinis nuobodus automobilis. Ir į jį, skirtingai nuo įprastų modelių, smagu žvilgtelėti net ir šiomis dienomis.
Ir nors šio automobilio galimybės bei išvaizda sufleravo, kad tai yra gardus kompromisas tarp praktiškumo ir sportiško važiavimo, „Mazda 6 MPS“ sunkiai prigijo Europos keliuose. Fundamentalus šio sedano tikslas juk ir buvo pagerinti modelio reputaciją, o ne dvigubinti gamintojo pelną. Pirkėjai ir toliau rinkosi vokiškas alternatyvas.
Tokių versijų kainos Lietuvoje kelis kartus viršija įprastų pirmos kartos „Mazda 6“ vertes. Jeigu niekuo iš minios neišsiskiriantys modeliai rinkoje kainuoja vos nuo 1,2 tūkst. eurų, tai „MPS“ modelių vertė gali siekti nuo 3,5 iki 5 tūkst. eurų, priklausomai nuo automobilio būklės. Tokių modelių skelbimus portale Autoplius.lt galite peržiūrėti paspaudę ant šios nuorodos.