Nerūpestingi vartotojai už prarastus oranžinius dviračius mokės iš savo kišenės

Pirmadienio, liepos 15 d., vakarą po nuomos punktus buvo išvežioti 200 oranžinių dviračių. Kompanijos „JCDecaux“ į šalį atgabenta paslauga yra išskirtinai trumpalaikė nuoma. Geriausiai tokią specifiką iliustruoja kainų struktūra, pagal kurią sezoną ar tris dienas galiojančią kortelę turintys vartotojai bet kurį pirmą pusvalandį dviračiu gali naudotis nemokamai, už antrą turi mokėti 1,5 Lt, už trečią 5 Lt, o ketvirtą ir kitus pusvalandžius – po 12 Lt.
„CycloCity“ atidarymas
„CycloCity“ atidarymas / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kaip informavo dviračių nuomos sistemos vadovas Darius Jasiukaitis, jokių 10 min. tolerancijos laikotarpio nėra. Praėjus pusvalandžiui vartotojas turi grąžinti dviratį, antraip pagal nustatytus įkainius jam pradėta skaičiuoti sąskaita. Tais atvejais, jei atvykus į punktą visi stovai užimti, terminale galima gauti papildomas 15 min kelionei iki kitos artimiausios stotelės.

Po 24 val. dviratis laikomas dingusiu   

Tiems, kurie neturi laiko nei noro įsigyti Vilniečio arba „Cyclocity“ kortelės, suteikiama galimybė naudojantis debetine ar kreditine banko kortele bet kuriame terminale įsigyti laikiną trijų dienų bilietą, kuris kaip jau esame minėję, kainuoja 10 Lt. Visos kitos sąlygos yra tokios pat.

Perkant bilietą panašiai kaip ir registruojant ilgalaikę kortelę reikia susigalvoti 4 skaitmenų PIN kodą. Taip pat ant gauto bilieto atspausdinamas ilgas identifikacinis kodas. Terminalo meniu tuomet reikia pasirinkti variantą, kad naudojamasi trijų dienų paslauga, tuomet suvedami du anksčiau minėti kodai ir dviračiu jau galima naudotis.     

Anot D.Jasiukaičio, naujosios nuomos sistemos esmė – vartotojų skatinimas keistis dviračiais. „JCDecaux“ nesirengia konkuruoti su ilgalaikės nuomos kompanijomis, todėl antro, trečio ar ketvirto pusvalandžių kainos taip smarkiai kyla. Taip pat, jei per 24 val. dviratis nėra grąžinamas, neskaitant solidžios sąskaitos už paslaugą, vartotojas turės ir rimtesnių problemų, mat transporto priemonė bus laikoma dingusia.

Užstatą nuskaičiuos be įspėjimo

Tokiu atveju nuo registracijos metu nurodytos naudotojo banko sąskaitos bus nuskaičiuojama 550 Lt suma. Paslaugą teikianti kompanija automatiškai nuspręs, kad dviratis buvo pavogtas ir kreipsis į policiją dėl patirtos žalos išieškojimo, mat dviračio kaina yra gerokai didesnės nei su banko kortele susiejamas užstatas. D.Jasiukaičio teigimu, ji siekia 600 eurų (2070 Lt).

Pagal duomenis gautus iš terminalo nuomos paslaugos teikėjai matys kokia banko kortelė buvo naudojama, ar vartotojas buvo prisiregistravęs visam sezonui, ar tik trims dienoms. Nekalbant jau apie tai, iš kurio punkto buvo paimtas dingęs dviratis. Banko procedūra automatinė, todėl užstatas bus nuskaičiuojamas bet kuriuo atveju. Jei tyrimo metu nebus nustatyta vartotojo kaltė, pinigai bus grąžinami.

Kaip pažymėjo D.Jasiukaitis, automatinis nuskaičiavimas įvestas siekiant išvengti sukčiavimo atvejų. Tais atvejais, kai bus įrodyta, kad dviratis buvo sugadintas arba pavogtas dėl vartotojo kaltės, tarkime, pamiršus prirakinti specialiu trosu, iš jo bus išieškoma visa, kone keturis kartus didesnė suma. Anot nuomos sistemos vadovo, pasaulyje pasikaito įvairių atvejų – Japonijoje svetimų dviračių niekas neliečia, o Prancūzijoje vagysčių pasitaiko.

Skirs daugiau dėmesio turistams

Už netyčinį dviračių apgadinimą, tokį kaip pradurta padanga, vartotojai baudžiami nebus. Pirma oranžinių dviračių nuomos naktis, anot D.Jasiukaičio, praėjo labai sėkmingai. Visi dviračiai buvo prirakinti, niekas nedingo, inventorius apgadintas nebuvo. Toliau itin aktyviai registruojasi nauji vartotojai, klientų centro darbuotojai sulaukia labai daug skambučių.

Atvejais kuomet žmogus negali pristatyti dviračio į vietą, įskaitant ir patirtas avarijas, nuomos sistemos vadovas patarė skambinti būtent į klientų aptarnavimo centrą. Vienu atveju žmogus gali gauti nurodymą kur nors prirakinti dviratį ir pranešti, kurioje vietoje jis yra, kitu atveju – laukti technikų komandos.       

Anot D.Jasiukaičio, pervarinėti dviračių iš vienos vietos į kitą didelio poreikio nėra, kadangi ilgainiui srautai susireguliuoja savaime. Pirmais metais dviračius aptarnaus vienas mieste automobiliu kursuojantis ekipažas ir „JCDecaux“ dirbtuvėse budintis technikas. Darbo dienomis šie vyrukai dirbs nuo 6 val. iki 22 val., o savaitgaliais – viena pamaina nuo 8 val. iki 17 val.

Nuo pirmos dienos dviračių nuomos paslauga smarkiai susidomėję turistai nėra palikti nuošalyje. Terminalai kol kas veikia dvejomis kalbomis – lietuvių ir anglų. Analogiška situacija ir klientų aptarnavimo centruose. Kitai metais terminalus ketinama papildyti rusų, lenkų ir vokiečių kalbomis. Kaip pastebėjo D.Jasiukaitis, turizmo centrai neatsitiktinai buvo pasirinkti kaip pagrindiniai „Cyclocity“ kortelių platinimo taškai.   

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos